Geluid verdwijnt

  • 7 September 2014
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Minstens 1 x dag vermindert plots het geluid van mijn TV. Of in de andere richting; gaat naar maximum volume. Reageert niet op afstandsbediening: niet van Belgacom TV, noch van TV zelf. Decoder of TV aan- of afzetten helpt niet. En dan na veel minuten is het geluid daar terug. Oorzaak ? Oplossing ?

7 reacties

Badge
Met het geluid zijn er lang problemen. Ik moet het geluid op mijn TV (X2 TV en decoder)), bijna op maximum zetten om toch maar het programma te kunnen volgen. Daarentegen, als ik naar een dvd kijk is de geluidsterkte normaal. Dus is er wel degelijk iets niet in orde bij de Belgacom instellingen.
Bij de V5 had ik dat met een sony tv ook (klak moet veel luider ingesteld woeden op mijn tv) en bij de v4 met dezelfde sony tv had ik dit niet, zo zijn er anderen die melden dat ze het hebben zowel bij de v4 als de v5 decoder met een sony tv maar dan bij een andere merk tv niet !!!!?????

ingewikkeld als je het mij vraagt ;-)
luk


probeer toch eens een factory reset van je decoder surf naar ► FR-Dec
Die reset heb ik al dikwijls uitgevoerd, maar zo goed als elke dag is mij toch iets van het slechte genoeg. Toch bedankt voor de reactie.


Badge
Elsa, bij mij is het bij mijn twee PHILIPS TV toestellen. De ene met een V5 en de andere V4. Dus bij allebei zwak geluid.
Het schijnt zelf af te hangen van welk type van het zelfde merk TV dat je hebt dus die HDMI software is volgens mij nog altijd niet comform !?


NB: soms duiken er blijkbaar nog altijd af en toe problemen op met het gebruik van HDMI, dus niet alleen met Belgacom apparatuur !
Luk, welk type van decoder heb je V3/ /V3b/ V4 /V5 /V5 mini


foto's decodertypes vind je http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes" target="_self

Reageer