Geluid valt weg bij opname op afstand bij snel doorspoelen


Reputatie 6
Badge +3
Geachte

Als wijze van test had ik eens een opname ingepland via de skynet pagina. Toen ik de opname wou bekijken en doorspoelde, en nadien op play drukte hoorde ik geen geluid. Pas na 2 minuten was er weer geluid.

Hebben nog andere mensen hier last van? Of was dit gewoon een tijdelijk voorval?

Mvg

familievandesype

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat heeft niks te maken met het systeem van opname op afstand, maar met het systeem van netwerkopnames (nPVR). Als zo een opname bekijkt moet die gestreamd worden van de server, en dan kan het voorvallen dat het geluid even wegvalt. Als je een stukje terugspoelt en terug op play drukt is het geluid meestal terug.
Reputatie 6
Badge +3
Bij de opnames op nPVR had ik deze week ook problemen:

Het was zeer moeilijk om door te spoelen of terug te spoelen, vanwege reactietijd van meer dan 10 seconden op commando (doorspoelen, terugspoelen, pauze, play...)

Edit: met V4 decoder -
heb dit ook al aangeklaagt is echt vervelend verder spoelen met stilstaand beeld dan op play en geen geluid .hoop dat ze daar eens gaan aan werken
Het was zeer moeilijk om door te spoelen of terug te spoelen, vanwege reactietijd van meer dan 10 seconden op commando (doorspoelen, terugspoelen, pauze, play...)

dit probleem werd destijds door mij ook al aangekaart in het topic https:///posts/341ca4832f

ik weet dat u een V4 decoder heeft, dus blijkbaar is het type decoder niet van belang, dit is goed om weten, doch niet verrassend

enfin, er is een onderzoek lopende betreffende de problemen met nPVR-opnames dus hopen op beterschap

mvg
Badge
Ik heb een vraag en een antwoord waarom moet er geluid zijn bij versneld afspelen?Laat staan dat je het al in het in het nederlands al verstaad.Nu mijn antwoord ik heb het niet.
Reputatie 7
Badge +1
Dit is duidelijk een probleem van streaming van de servers. Valt volgens mij onder hetzelfde kapittel als die nPVR opnames die tijdelijk niet beschikbaar zijn. Blijkbaar kunnen de servers het succesvolle massale gebruik van dit (prachtige) systeem niet altijd volgen....Meestal krijg je dat bericht als je wilt kijken terwijl het nog aan het opnemen is, of kort daarna. De laatste dagen had ik er geen last meer van. Wel soms dat het geluid na het doorspoelen niet direct meekomt met het beeld. Maar na een korte terugspoel en terug play werkt het meestal wel.
Badge
Sorry ik weet niet hoe die oudere boxen er weer uitzagen maar bij de nieuwe kan je gemakkelakelijker zonder die servers werken omdat je dus met die grotere schijf zit.
@ sinjoor71, ik denk dat u gelijk heeft

@ axana, als je opname op afstand doet is het altijd op de server

mvg
Badge
ja xenne dat begrijp ik nu ook wel.Het was enkel maar om de vergelijking te maken.Trouwens opname op afstand zou ik nooit doen.Zo zot krijgen ze me nog nier en zeker niet door hersenvliesontstekingOnbeslist.Al goed gaat het al iets beter deze week drubbels voor de ogen gaan halen en dat is toch minder belastend.

tsja, opname op afstand kan handig zijn in bepaalde gevallen, bv als je iets vergeten bent in te stellen kan je het nog doen snel doen op het werk of op vakantie zonder dat je decoder nodig hebt. 't is met andere woorden een schitterende feauture, maar de problemen met de netwerkopnames moeten er nog uit.... verder wens ik je beterschap en alvast een goed weekend

mvg,
Badge
Bedankt Xenne jij ook.
Reputatie 6
Badge +3
Beste sinjoor 71

Bedankt voor je uitleg. Ik ben al blij dat de test gelukt is.

Mvg

familievandesype

Beste Axana

Ik had ook geen geluid nadat ik het vooruitspoelen stopzette, door op de play toets te drukken. Ik zat tot +/- 2 minuten zonder geluid nadat ik de doorspoel functie gebruikt had.

Mvg

Niels

Aan de anderen ook bedankt voor jullie bijdrage.

Reageer