Skip to main content
Probleem 1:

Sedert de FW update vorige week van de BBOX2 en de decoder ivm TV on PC valt het geluid regelmatig uit als we TV kijken via de SCART verbinding tussen de decoder en de TV. Dit is de standaard verbinding die gebruikt wordt als we de TV opzetten, default schakelt de TV in op het SCART kanaal. Het probleem wordt opgelost als ik de TV overschakel naar HDMI ingang. Het probleem van het geluid heeft zich nooit voorgedaan vóór de FW update van vorige week.

Probleem 2:

Dit probleem bestond reeds voor de FW update van vorige week. Als we TV kijken via de HDMI verbinding dan valt om het uur het beeld voor 1 a 2 seconden weg. Het lijkt of de TV de sync verliest, tijdens het uitvallen toont de TV in de linkerbovenhoek de HDMI indicatie.

Apparaten:

Laatste model Belgacom Decoder & BBOX2

Sony Bravia flatscreen KLV-S32A10E

Sony DVD recorder RDR-HX750

3 kabel verbindingen:

Belgacom Decoder <- SCART -> Sony DVD recorder <- SCART -> Sony Bravia flatscreen

Belgacom Decoder <- HDMI -> Sony Bravia flatscreen

Iemand een idee ?

Danks

ErikDK.

Heeft je flatscreen geen 2e scart en/of HDMI-ingang ? dan kun je de scart en HDMI-kabel eens versteken om te zien of het daar ook is. Als je een 2e scartingang hebt, probeer dan eens een rechtstreekse verbinding met de 2e scartuitgang van de decoder...Ik weet het, allemaal probeersels...maar soms helpt het om uit te zoeken waar het aan ligt. Je kunt bv. ook de scart naar je recorder, die doorgelust is naar je TV, eens in de 2e scartuitgang van de decoder steken...

Ik heb ongeveer dezelfde opstelling als jij, alleen nog een 2e DVD-HDD-recorder (een oudere HX900) van de 2e scartuitgang van de decoder doorgelust naar scart 2 van de TV.

Mijn 1e recorder (HX825) is ook nog eens zowel met een scart als met een HDMI naar de TV doorgelust. (Heeft je Sony DVD-HDD-recorder geen HDMI uitgang ?)

Hier het zelfde,maar dan het geluid dat regelmatig weg valt of in schokjes gaat.En dit vooral als ik een gehuurde film bekijk,zowel in HD als gewoon.Heb al scard gebruikt en hdmi.En dit gebeurd niet 1 maal maar bij elke film.Als ik gewoon tv kijk zijn er geen problemen.Maar huur je een film is het helemaal niet genieten.

Heb een Bbox2.Begin het eerlijk gezegt een beetje beu te worden

Sinjoor71: de TV heeft 2 SCARTs en 1 HDMI, de DVD recorder heeft ook 2 SCARTs en 1 HDMI. Ik vermoed dat het geluid-wegvallen-probleem een SCART kabel probleem is dat toevallig opgetreden is ná de FW update ( Murphy ? ) Ben nu dag na dag bezig om de SCART kabels te versteken en hopelijk binnen enkele dagen de slechte kabel (of poort ) gevonden te hebben.

Vraag: kan ik de volgende kabel config maken ? Geeft mij dat meer of minder flexibiliteit ?

Belgacom Decoder <- SCART -> Sony Bravia flatscreen <- SCART -> Sony DVD recorder

Een probleem met de Sony TV is dat die default naar een SCART ingang schakelt als de TV wordt opgezet, je kan die dus niet forceren om default op de HDMI ingang te schakelen bij het opeztten. Het instel menutje op de TV waar je kan kiezen welke ingang(en) er moeten overgeslagen worden werkt niet voor 100%, van zodra dat er een SCART toestel aanhangt schakelt de TV dus steeds naar het toestel op de SCART.

Cram: verbindt eens de audio uitgangen van je decoder met een AUX ingang van een versterker. Valt het geluid dan ook uit ? BTW: wij gebruiken onze decoder ook als radio toestel, mijn oude (digitale) Technics tuner van 1981 (!) had de laatste jaren wat kleine mankementen :-)

Reageer