Geen wifi verbinding met draadloze laptop Modem b Box 3

  • 17 September 2014
  • 8 reacties
  • 750 Bekeken

Sinds installatie b Box 3 krijg ik alleen TV en Internet 2 PC's Utp bekabeling.


Met draadloze laptop Toshiba krijg ik geen Wifi verbinding nochtans heb ik toegang tot het configuratie scherm van de modem.


Wanneer ik het netwerk met de nieuwe naam opstart krijg ik de volgende melding;


IPv4 Verbindings mogelijkheden : Niet verbonden


IPv6 Verbindings mogelijkheden : Niet verbonden


Wirles Key op stikker modem zijn 10 tekens /Wirles Key in configuratie modem slecht 9 tekens (bolletjes)


Waar vind ik mijn beveiligde netwerksleutel ?


Naam server niet vermeld.


Kan ik een swish plaatsen op poort 4 zodat ik een poort bij krijg ? wat is de benaming van zo een swish?


Mvg

8 reacties

De meeste moderne laptops ondersteunen wps. Ik dacht dat windows deze optie ook voorstelt als je verbinding probeert te maken met je netwerk. Dit is vaak de eenvoudigste manier om te verbinden.


Als je niet zeker bent van de netwerksleutel, en je kan toch aan de routers config scherm, kan je steeds zelf een netweksleutel instellen. Dan ben je zeker dat je de juiste hebt :)

Er zijn een paar voorwaarden aan zo'n key met betrekking tot lengte: 8-63 tekens.Best 2 maal hetzelfde instellen onder 2.4Ghz en 5Ghz




Ter controle, met configuratie modem bedoel je toch op 192.168.1.1? Ik heb zelf een bbox3 en bij mij zijn het sterretjes.


Beste Bart,


Ik heb geen netwerksleutel.


Heb alleen (Key Wirless en User pasword ) die op de modem sticker staan


Wirles Key op stikker modem zijn 10 tekens /Wirles Key in configuratie modem slecht 9 tekens (bolletjes)


Deze in Configuratie scherm zijn onzichtbaar (bolletjes)


Mvg
Ik heb nu wel geen bbox3 maar het zou kunnen dat het aantal bolletjes niet noodzakelijk overeen komt met de werkelijke aantal teken van je passphrase die je op je sticker terugvindt. Dus zal die van de sticker wel de goeie zijn volgens mij !


surf ook eens naar â–șwifi-paswoord-vinden
Sluit voor u begint uw computer met de netwerkkabel aan op uw modem (gele LAN-poort).

Surf naar het configuratiemenu van uw modem op http://192.168.1.1


de gebruikersnaam en het wachtwoord .

Uw gebruikersnaam vindt u terug op uw welkomstbrief (voer de gebruikersnaam met de extensie @skynet.be in),

het standaard gebruikerswachtwoord (User Password) vindt u terug op het label op de achterzijde van uw b-box 3-modem.

Klik op de frequentieband (2,4 GHz of 5 GHz) in het linker gedeelte van uw scherm


  • scherm :Beveiliging: [list]
  • naast KeyPassPhrase: .kan je desnoods zelf één invoeren die je gemakkelijk kunt onthouden

[/list]
Badge
Beste,


De Netwerk Sleutel is de toegangscode van het Belgacom internet (Deze stond in de eerste brief van Belgacom toen je met het internet starte)


Dus de sleutel is zoiets;


**********@SKYNET


Wachtwoord *********




Soms moet je deze dus invullen in de BBox3 modem pagina (Moest dit zelf ook en heb me ook kapot gezocht voor deze sleutel)




Groetjes, Paul JR
Bij en factory reset zal die zeker zelf ingevoerd worden.


Op die brief inderdaad daar staat die, allemaal goed en wel maar normaal bij een nieuwe aansluiting , moet je in veel gevallen je e-service accont nog aanmaken en dan wordt dikwijls het paswoord veranderd zodat je met de op je eerste brief niet veel meer bent !


Of als je later je paswoord veranderd natuurlijk veranderd die in je modem ook.


Normaal kan je die toch altijd terugvinden in je modem zoals hierboven reeds beschreven werd toch !
Badge
Beste,


Nee, ik moest zelf deze netwerk sleutel invoeren voordat ik weer internet had.


(Voorheen bij de Bbox2, deze sluit je aan en dan heb je meteen werkend internet, zonder dat je eerst in de modem pagina moet gaan)


En het betroft bij mij ook alleen maar een omruil van BBox2 naar BBox3. (Dus geen factory reset gedaan)


Hadden mij ook alleen maar verteld dat ik alleen de BBox3 moest aansluiten en de codes op de achterkant van de box moest invullen op de webpagina van de BBox3 en dan zou alles weer werken. (Dus niet)


Ik heb om deze netwerk sleutel te vinden alle Belgacom rekeningen van de laatste 5 jaren moeten uitzoeken (Gelukkig bewaard mijn vriendin altijd alle rekeningen, want anders had ik deze sleutel niet meer gehad)
Ja waarom dit bij u niet automatisch ingevuld wordt, is voor mij ook een raadsel , normaal bij de eerste opstart gebeurt dit automatisch of er moet ergens iets verkeerd lopen op dit moment van inladen, wat altijd kan en als je dan opnieuw probeert met een FR moet dit normaal dan wel lukken ofwel stond er iets verkeerd in je internetprofiel bij Belgacom zodat bij het inladen dit bij u niet gebeurt , want trouwens moest dit bij velen het geval zijn dan zou je er hier wel meer hebben op het forum die hierover zouden klagen en bij mijn weten ben je op het forum (en niet alleen op dit forum) voor het ogenblik één van de eersten die dit meldt dat je zelf je login moet inboeren, dit is vroeger wel veel gebeurd met de BBOX2 , maar dat is al lang geleden.


En nog belangrijker , in plaats van lang te moeten zoeken kan je die natuurlijk opvragen aan de technische helpdesk of via Eva van Belgacom indien je die vergeten bent.

Reageer