Beantwoord

Geen verbinding met DNS server

  • 5 January 2017
  • 15 reacties
  • 4037 Bekeken

Mijn vaste pc stond vroeger met telenet in verbinding met powerlines, nu lukt dit niet meer, de powerlines zijn gesynced en op mijn netwerkstatus staat er verbonden, maar als ik mijn browser open komt er een scherm dat ik geen verbinding heb met. De DNS server. Wat kan ik hieraan doen of hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Wilin 6 January 2017, 08:43

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Bluelce,

Op dit moment is er een algemeen probleem in jouw regio. Het is mogelijk dat je hier bij bent betrokken.

Mvg,Robrecht
Is het dan normaal dat ik op TV en via wifi geen problemen heb met verbinding?
Reputatie 7
Badge +4
Ons algemeen probleem is op dit moment opgelost. Kan je nog is kijken of het nu in orde is ? Zijn je PLC's van telenet nog met elkaar verbonden ? Mvg,Robrecht
Het is nog steeds hetzelfde, ik heb de powerlines gereset en opnieuw gesynced maar geen verandering. In bijlage een foto vanblijn scherm
Badge +4
Op uw foto de onderstaande optie, windows netwerkcontrole eens laten lopen ?
netwerk adapter eens disabelen en terug enabelen.

bijgewerkt:
zal misschien ook vanzelf gebeuren als je RedsFan zijn methode uitvoert.
Heb ik allemaal gedaan en ik krijg dan een melding dat het een DNS probleem is en dat ik mijn provider moet contacteren.
Badge +4
Je kan ook nog eens proberen de DNS cache te ledigen, Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.

http://nl.wikihow.com/De-DNS-cache-leegmaken

Als dit niet meteen helpt vermoed ik dat die PLC's van telenet er voor iets tussen zit.
Werkt ook niet, ik zal morgen eens andere powerlines pribeten, ik heb nog een setje liggen dat niey van telenet afkomstig is. Alvast bedankt en hopelijk is het dan opgelost. Mss tot later
En de b-box eens herstarten/resetten zou misschien ook nog een oplossing kunnen zijn, maar als het wel werkt als je direct verbonden bent met de b-box (zonder plc's) heeft herstarten/resetten geen zin.
dns server controleren
Reputatie 6
Badge +3
Die error geeft in principe aan dat er wel verbinding is, maar dat de dns server niet bereikbaar is. Heb je ooit de dns server van telenet handmatig ingesteld op je PC?

Indien niet, herstart inderdaad eens de volledige keten zodat de DHCP van de modem zijn werk kan doen.
Zet alles eerst uit, dan startop modem, PLC, PC terug op (in die volgorde) zie ook hieronder.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Ik heb er geen gedacht van als ik dat ooit handmatig heb aangepast bij telenet, waar doe je dat en hoe moet deze dan juist ingesteld zijn?
Je kan ook eens als test de dns op je pc zelf instellen op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 om te zien of het dan lukt.
zie hier
zie ook dns instellen
Reputatie 7
Badge +4
Het eenvoudigste is om eens met een andere browser te testen, lukt het wel om op internet te gaan als je met de smartphone op de wifi bent verbonden, of als je de pc rechtstreeks aansluit op de modem?

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Probleem opgelost 😃,
alvast bedankt aan iedereen voor jullie bijdrage.
Ik heb mijn DNS opnieuw manueel ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en nu werkt het.

Grtz,
Johnny

Reageer