Beantwoord

Geen verbinding

  • 16 May 2017
  • 7 reacties
  • 4072 Bekeken

Hallo
Ik heb sinds vandaag geen tv verbinding meer. Krijg een scherm met daarop dat er geen verbinding is en dat ik alle kabels moet nakijken. De kabels en alles is gecontroleerd en hebben alles al aan en uit gezet. Wat kan dit zijn?
icon

Beste antwoord door AndyM 17 May 2017, 08:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Je bent niet alleen. Mijn ouders hebben sinds de nachtelijke update van hun TV software geen televisie meer.

Volgende stappen al ondernomen:

restart van de modem model 3 met 60 seconden wachten, maar alle verbindingen verlopen normaal en internet connectie werkt (dus is geen probleem met de verbinding met DSL)

restart van de decoder voor de TV blijft steken op P:02, verder geen reactie en de afstandsbediening werkt niet op de decoder (geen enkele knop werkt)

hard restart van de decoder voor de TV, er verschijnt eerst 'Start Software' voor een 15-tal seconden, dan 'Booting ...' voor 5-tal seconden maar dan terug 'Starting software' en blokkeert. De afstandsbediening werkt enkel voor de OK en pijltjestoets, op scherm verschijnt dat er geen connectie is met de modem, maar als je de kabel tussen de twee checkt flikkeren de lichtjes naast aansluiting, dus is er wel een connectie ...

alle kabels nagekeken, ook de verbindingskabel tussen modem en decoder vervangen, resultaat, noppes, de decoder blijft gewoon hangen en geeft melding dat er geen Connectie is met het netwerk waarna ik de verbinding tussen modem met DSL moet checken maar die verloopt normaal

Wel gezegd: mijn ouders hebben vreemd genoeg nog altijd de oude interface voor Proximus TV, terwijl ik al goed anderhalf jaar op de nieuwe zit, blijft dat bij hen de oude. Ze hebben ook nog een 'moderne' welisware grote bak (denk V3 decoder) met Belgacom logo en de bijhorende Belgacom afstandsbediening. Voor zover ik kan nagaan is de software update niet goed verlopen en blokkeert de TV decoder.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Blinckx, de nieuwe interface is alleen op onze v5 en v5mini decoder.

Je ouders hebben vast nog en v4 decoder.

De v3 decoders zijn al sinds begin dit jaar niet meer functioneel op ons netwerk.

Je kan best en reset van de decoder uitvoeren dan gaat deze de software opnieuw installeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Cindy bij jou is er mogelijk en facturatie probleem. We hebben je bericht bij onze klantendienst geplaatst.

Groetjes, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 1
Ja dat filmpje van de V4 resetten ken ik ook. en ook al geprobeerd meerdere keren. Alleen werkt dus niet bij mijn ouders.

Mijn broer heeft het deze avond nog ettelijke keren geprobeerd volgens dit filmpje. Maar er verschijnt gewoonweg niets.

De display gaat gewoonweg van P1:00 naar 01 en 02 en dan kan je nog secondenlang die drie knoppen ingedrukt houden hij reageert dus niet.

Zal wel weer de support bellen worden morgen.
Reputatie 5
Badge +4
De reset procedure is nochtans de juiste. Probeer dit nog even.

Stap 1

Schakel de decoder uit door te drukken op de voedingsknop aan de achterzijde van het apparaat.

Wacht 20 seconden en schakel het apparaat opnieuw in.

Stap 2

Druk op de knoppen Back – OK – Menu op de voorzijde van de decoder :

  • Ofwel direct na een reboot totdat Start DRA verschijnt op de decoder
  • Ofwel terwijl dat de decoder opgestart is totdat FACR verschijnt op de decoder

Mvg,

AndyM
FYI: Factory reset voor alle type decoders, vind je hier op deze -> Link
Reputatie 7
Badge +3
Hei Cindy,

kan je eens nakijken of je administratie naar Proximus in orde is ?

groeten

Tina
Reputatie 1
Woensdag naar de support gebeld. Die kon geen verbinding met de decoder krijgen, wel met de modem. Alle resetpogingen lukten gewoonweg niet. Dus gingen ze een vervang decoder sturen.

Donderdag > geen bericht op de 2 e-mailadressen opgegeven (voor de zekerheid)
Vrijdag > geen bericht, dus mijn broer belt: 'Staat nog op transport, dus ofwel zaterdag of ten laatste maandag, maar je krijgt een email'
Zaterdag > geen bericht, maar broer belt dan zelf op de middag 'Ja status is beschikbaar dus je kan hem gaan afhalen'

Maar aangekomen in afhaalpunt weigert de persoon het pakket aan te nemen van mijn broer omdat er een retouretiket op ontbreekt dat bij de email zit. Alleen op de 2 opgegeven emailadressen geen enkele email. Ik bel dan zelf in de plaats nog eens met de klantendienst. En geef mijn e-mailadres op. 'Ze gaan het direct verzenden'.

Een uur later, nog steeds niets in mijn inbox. Buiten de Promotie mail van Proximus zelf. Bel terug naar de klantendienst (over de muziekkeuze zal ik maar zwijgen). De nieuwe persoon checkt of alles klopt, opent het document en besluit het vanaf zijn pc naar me door te sturen. Hij kan blijkbaar niet zien of het naar de intussen drie andere - overigens skynet.be adressen - is doorgestuurd.

Uiteindelijk lukt deze keer wel. Nu komt het bericht met PDF-document in ettelijke seconden binnen. Eindelijk.

Oh ja, en gelieve te stoppen met om het half uur mij terug te bellen voor een score te gaven aan de klantendienst van Proximus. Je kan al raden welke score Proximus haalt ...

Hopelijk is alles nu na 5 voor mijn ouders TV-loze dagen opgelost. Wordt hopelijk niet vervolgd ...

Reageer