Geen tv-ontvangst meer van Belgacom

  • 2 September 2012
  • 11 reacties
  • 483 Bekeken

Geen tv-ontvangst meer

Geachte,

Misschien kan u wat meer uitleg geven.Mijn dochter Van Rumst Sofia heeft momenteel bijna drie weken geen ontvangst meer op haar tv. De techtnieker van Belgacom is ter plaatse geweest en heeft vastgesteld dat de kabels voor de verbinding met Belgacom niet meer in orde zijn. Daarna is hij vertrokken zonder de kabelverbinding te herstellen.

Als mijn dochter belt naar Belgacom krijgt ze telkens als antwoord dat er een e-mail is doorgestuurd naar de technische diensten maar dat deze geen antwoord terugzenden voor een volgende afspraak. Ze melden ook dat er weinig lassers beschikbaar zijn.Wat ik moeilijk kan begrijpen voor een firma die prat gaat op haar snelle service.U begrijpt dat dit zeker geen aanbeveling is voor de aanschaf van een tv packet bij Belgacom.

Kunt u me zeggen hoe lang dit nog gaat duren ?

Gegevens van mijn dochter:Van Rumst Sofia Leopold II laan 49 9100 Sint-Niklaas E-mailadres: sofia.van.rumst@skynet.be

Dank bij voorbaat

Van Rumst Gilbert

E-mailadres: gilbert.vanrumst@skynet.be



11 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heeft je dochter dan nog wél internet en/of telefoon (vaste) die werkt ? Kan ze niet eens in de configuratie van de modem kijken
http://192.168.1.1/
wat daar staat onder "advanced setting/status" onder


































VDSL line status

SHOWTIME

Downstream line rate

xxxxxx kbps

Upstream line rate

xxxxx kbps

Downstream Training Margin

xx,x dB

Het kan ook nooit kwaad eens een factory reset te doen van de modem.
op de bovengenoemde site onder "advanced settings/maintenance" daar klikken op "restore to factory default configuration" en bevestigen. de modem gaat dan compleet resetten en alle software terug inladen (kan wel even duren vooraleer alle lichtjes terug correct branden).
Wél moet ze dan eventueel de Wifi terug instellen met WPA2 beveiliging met paswoord.
Al zou ik denken dat die technieker dat allemaal al gedaan heeft. Als het écht aan de kabel ligt, zul je toch op de reparatie moeten wachten vrees ik.
-
Badge
De vorige persoon gaf zeer goede info MAAR indien dus duidelijk nog goed contact (zie leds van modem) controleer dan de decoder. Indien niets trek de 220V stekker eens 30sec. uit het stopcontact(=type reset). Dan normaal alles in orde zoals hier MAAR na even (1 uur) zie ik plots weer niets, de decoder start niet op. Ik dacht de decoder is stuk (bvb. oververhitting van zijn harddisk). Maar dit laatste is zeker hier niet zo want mijn tweede decoder(zeker in orde) werkte ook niet in die kamer. BESLUIT: Iets met de configuratie , de kabel of een conflict als ik beide tesamen gebruik. Ik denk dit laatste?

de modem heeft zijn tijd gehad (bvb. oververhitting van de harddisk)


modem en harddisk dit begrijp ik niet goed, heb je dan een harddisk in je modem steken ?
Badge
Sorry Elsa even te vlug iets geschreven. Lees de vorige reactie en het is duidelijk. (modem moest decoder zijn) Alsook mijn besluit na een test.
zoals je hierboven kunt zien is dit een VDSL2 profiel 30/6 Mbps dowl-/upload.

Als je surft naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1 wat lees je daar af (zoals Sinjoor hierboven al gevraagd heeft)




















VDSL
line status
SHOWTIME
Downstream line rate ???? kbps
Upstream line rate ??? kbps
Downstream Training Margin ??.? dB

Je kan verder ook zelf eens een lijntest uitvoeren als volgt :
( zie op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn )


Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow



groetjes, Elsa



Goeienavond Sinjoor72,

Vriendelijk dank voor het antwoord. Vermits er een kabelbreuk is gevonden op de kabelverbinding voor het tv-netwerk van mijn dochter zijn de voorgestelde oplossingen van geen toepassing. Dit kan allleen hersteld worden door de kabellasser van dienst. Ze waren aan de deur geweest van mijn dochter zonder enige verwittiging,waardoor de herstelling niet doorgegaan is.Mijn dochter was aan het werk en was niet ingelicht van de komst van de technieker.Na telefonisch contact met een Belgacom bediende zei deze dat ze weer onderaan de lijst kwam te staan,maar nadat mijn dochter hem vertelde dat ze niet op de hoogte was gebracht door de technieker van Belgacom zei hij dat ze terug op hoogdringendheid zou geplaatst worden en dat ze op het einde van de volgende week terug zouden komen.Met andere woorden:mijn dochter heeft dan een maand geen tv-verbinding meer.Ik weet niet of dit niet moet vergoed worden,vermits ze toch verder blijft betalen?

Ziezo, ik hoop u voldoende ingelicht te hebben.

Van Rumst Gilbert


als je dit via de klantendienst uitlegt zal er wel een compensatie inzitten.

Misschien best ook eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en eventueel de link naar je bovenstaande post meesturen: ( http://community.belgacom.be/posts/e0abc0411a )












⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge +1
De vergoeding ligt vast in de algemene voorwaarden. Voor een maand kan dat bedrag wel oplopen :)
Idd, Per dag een maand gratis abonnement
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, ingeval van kabelbreuk buiten je eigendom ligt de veranwoordelijkheid volledig bij Belgacom. Maar een maand zonder reparatie lijkt me toch niet écht aanvaardbaar ! Dat zou toch prioritair moeten zijn !
 Goeiennacht Sinjoor72,

Dit is juist ,het heeft heel lang geduurd voor de herstelling 27 m verder dan de woning waar mijn dochter woont is uitgevoerd.Ze zijn maandagvoormiddag gekomen en hebben alles in orde gemaakt.Nu maar afwachten of mijn dochter een schadevergoeding krijgt omdat ze een maand lang geen tv heeft kunnen zien?Of moet ik zelf bellen en de dienst van Belgacom hierop attent maken?
Graag uw antwoord.
Van Rumst Gilbert

Reageer