Geen opname op harde schijf mogelijk


Als ik op een HD zender kijk, kan ik niets opnemen.

Wat gebeurd er ?

Ik neem een programma op bv vijf-tv om 18.00h. Als ik dan op eentv HD kijk naar het nieuws....gaat mijn tv automatisch naar vijf-tv. Dan heb ik de "keuze" ofwel verder kijken naar vijf-tv (wat ik niet wil) ofwel de opname stoppen en verder kijken naar eentv.

De oplossing van bc td...uw 2-de decoder (dus ook 2-de tv toestel) uitsluiten. Dat heb ik dan maar aanvaard....het waren beide (decoder en tv) geschenken van mijn kinderen voor mijn 60-ste verjaardag.

Enfin ik geef BC nog EEN maand de tijd om dit op te lossen.....en dan naar telenet.

10 reacties

Badge +1
Heb je al een je decoder gereset?(het stopcontact uitgetrokken en terug ingestoken) Of heb je al een factory reset geprobeert? Dit zou mogelijk het probleem kunnen verhelpen. Hier vind je hoe je dit kan doen.
op welk profiel zit je?

je kan het zien door te surfen naar http://192.168.1.1/ en post eens wat je daar ziet

het ziet er zo uit :



tip: het is ook mogelijk opnames te doen op afstand (via www.tvoveral.be) in dat geval worden ze op de server gedaan (30 dagen beschikbaar) en nemen ze geen bandbreedte van uw internetlijn in

mvg
a:3:{s:3:"url";s:25:"/files/5b7dc42603/xxx.jpg";s:4:"name";s:7:"xxx.jpg";s:4:"size";s:3:"5KB";}
je staat dus blijkbaar op een 16,5/2 profiel

komt evereen met :



als je op beide decoders HD hebt kom je al gauw in problemen als je op harde schijf gaat opnemen, dus misschien beter om op afstand te gaan opnemen (via tvoveral.be) dan verbruiken die geen bandbreedte tijdens het opnemen. ze blijven dan wel maar 30 dagen beschikbaar

mvg
Hoe komt het dat ik maar op een 16,5/2 profiel zit ?

vg,

Pol
Reputatie 7
Badge +1
Dat hangt af van je afstand van de ROP (glasvezelcabine).
http://www.speedtest.net/speedtest.net/result/1808393387.png

Resultaat ul 1,82 Mb/s

dl 14,32 Mb/s

ping 31 ms
profiel wordt automatisch toegewezen door de DARE afhankelijk van onder andere afstand ROP & lijnverzwakking

met een 16,5/2 profiel haal je dus een theoretisch max van 16,5 down & 2 up

het maakt niet uit welk abo je hebt, sneller dan dit zal het niet gaan... dus abo afstemmen op het profiel dat je effectief haalt is de boodschap

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Je kan best de HD op je 2de TV uitzetten. Dan kan je beter opnemen. Ik heb de HD op beide TV's uitgezet (zag toch weinig beeldkwaliteitsverschil) en nu kan ik naar hartelust opnemen op mijn eerste TV. De tweede tv moet niks opnemen, want dat is in de slaapkamer.
ElmaFavorite User




Je kan best de HD op je 2de TV uitzetten. Dan kan je beter opnemen. Ik heb de HD op beide TV's uitgezet (zag toch weinig beeldkwaliteitsverschil) en nu kan ik naar hartelust opnemen op mijn eerste TV. De tweede tv moet niks opnemen, want dat is in de slaapkamer.



Ja hier ook op beide uitgezet. Je koopt 2 HD tv's, je koopt 1 recorder, je huurt 1 recorder... en je kan DAN geen HD-tv zien.

vg,

Pol





Reageer