Skip to main content
Hallo, ik heb een nieuwe smartphone (chinees merk jesy j7), waar ik een nieuwe sim kaart voor ben gaan halen, ( had kleiner nodig), maar nu lukt het mij niet om verbinding te maken met een netwerk, is het mogelijk dat ik nog ergens iets moet instellen ? Wanneer ik mijn sim kaart in een ander toestel doe werk het wel, dus kaart werkt wel.
Aangezien de simkaart niet defect is , zal je dit moeten navragen bij de verkoper van de Jesy
vraagt de SIM naar PIN code bij opstarten, ?, en accepteert die de code ?, zo ja , dan ligt het aan een instelling, bvb je phone kan niet de juiste band aan, die gangbaar is, of een andere instelling. - zo neen, dan zit SIM meest waarschijnlijk verkeerd ingeschoven (de eilandjes opwaarts ipv neerwaarts )

(zoeken in opties menu naar verbindingen en beschikbare netwerken), Als je er zelf niet uitraakt, inderdaad naar verkoper van product. 🙂
@tomvdb,

Het is blijkbaar opgelost, wat was de oorzaak nu eigenlijk?

ziet er wel een smartphone uit die tegen een stootje kan > https://www.youtube.com/watch?v=ZRgvDJ3z3hg

2 sims + SD > https://youtu.be/ZRgvDJ3z3hg?t=391
Probleem is nog niet opgelost, wanneer ik hem opstart vraagt hij wel de pin code.
Volgens 1e post werkt de simkaart in een ander toestel .

Dus ga je bij de verkoper moeten raad vragen of in de handleiding kijken.

Waar kan je eigenlijk zo'n toestel kopen in België? Ziet er wel redelijk goed uit. (Stevig)





Voor instellingen : zie https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html

De Jesy staat er niet bij maar kies een ander Android toestel met zelfde versie van Android.
Probleem is nog niet opgelost, wanneer ik hem opstart vraagt hij wel de pin code.

Sorry, verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat jij het antwoord van Fonz als oplossing aan gegeven had!

Het zou mij ook verwonderen dat hij geen enkele Belgische frequentieband op 2g, 3g of 4g zou aan boord hebben.

Kan je zelf het proximus netwerk niet ergens kiezen en selecterren in de menu's van je smartphone.

Aan de sim zelf zal het niet liggen aangezien die in een ander toestel wel werkt, dus dit is zeker al uitgesloten.
Toestel besteld via alieexpress, ja is wel een stevig toestel (daarom had ik het ook besteld), alleen spijtig dat ik er nog niet mee kan bellen,
Probleem is nog niet opgelost, wanneer ik hem opstart vraagt hij wel de pin code.

Sorry, verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat jij het antwoord van Fonz als oplossing aan gegeven had!

Het zou mij ook verwonderen dat hij geen enkele Belgische frequentieband op 2g, 3g of 4g zou aan boord hebben.

Kan je zelf het proximus netwerk niet ergens kiezen en selecterren in de menu's van je smartphone.

Aan de sim zelf zal het niet liggen aangezien die in een ander toestel wel werkt, dus dit is zeker al uitgesloten.


duidt hij iets van netwerk aan bovenaan in je scherm

probeer ook eens om 4g / LTE uit te zetten als je dit lukt om zo te proberen.

instellingen voor andere toestellen waar je eventueel kunt op afgaan?

zie > http://Proximus.be/toestelhulp
Hij geeft totaal niets aan van een telefoon netwerk, heb al op 2g en 3g alleen geprobeert maar dat is juist hetzelfde.
Zou het kunnen dat het ID van het netwerk niet juist is? staat nu op 20601

Of bij mobiele netwerken kan ik namen toegangspunten aan duiden , als ik dat neem komt er APN's met een keuze :

Px internet

Px wao

mms

en bovenaan kan je dan nog toegangspunt bewerken met daar onder:

naam:niet ingesteld

apn:niet ingesteld

apn type:default

proxy : niet ingesteld

poort: niet ingesteld

gebruiksnaam: niet ingesteld

wachtwoord : niet ingesteld

server: niet ingesteld

mmsc: niet ingesteld

mms-proxy : niet ingesteld

mms-poort: niet ingesteld

mcc:206

mnc :01

verificatietype: niet ingesteld

apn -protocol: ipv4

roaming protocol :ipv4

apn inschakelen/ uitschakelen: apn ingeschakeld (staat lichter gekleurd kan ik niets aan veranderen

drager: niet opgegeven

mvno-type: geen

mvno-waarde: niet ingesteld

zou het kunnen dat er hier iets niet correct is?
voor proximus is het netwerk id inderdaad 20601

Reageer