Geen internet verbinding..

  • 12 October 2010
  • 21 reacties
  • 6469 Bekeken

Hallo!
Sinds kort hebben wij thuis een b-box2. We hebben echter nog nooit een internetverbinding gehad! Vandaag is er een technieker langs gekomen, die de dsl-verbinding in orde bracht, maar nu hebben we dus nog steeds geen internet.

Alle kabels zitten goed, alle nodige lampjes branden en het probleem ligt niet bij de pc. Als we proberen een verbinding te maken, lukt dit gewoonweg niet.
We hebben al vanalles geprobeerd, netwerk opnieuw instellen (lukt niet), de netwerkverbinding 'herstellen' (lukt ook niet, we krijgen geen ip toegewezen), enzovoort. Ook zijn er problemen om het email te configureren via de cd-rom. Deze geeft ons de melding dat de modem niet bereikbaar is...

Ook naar de website met het ip van de modem gaan is onmogelijk...

Wat moeten we doen? We hebben al gebeld naar de hulplijn van Belgacom, waardoor die technieker dus is langs gekomen, maar zoals u ziet, werkt dit nog steeds niet...

21 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Is jullie PC aangesloten via een kabel op de aansluitingen PC1 of PC2? Indien ja zou je bbox bereikbaar moeten zijn via 192.168.1.1

Brandt het @ lampje op de Bbox? Indien ja, ben je effectief ingelogd op het belgacomnetwerk en ligt het probleem dus NA de modem.
zoals ik al zei, zijn alle kabels correct aangesloten en branden alle nodige lampjes.
Als het aan de pc lag, of aan de kabels, zou ik nu dus ook niet op het internet kunnen, aangezien ik dezelfde pc en dezelfde kabels gebruik om verbinding te maken via een andere provider.

Het probleem ligt dus niet bij ons. We hebben 2 pc's, bij allebei de pc's krijgen we dezelfde meldingen en kunnen we geen verbinding maken met de modem. De bbox is niet bereikbaar via dat adres, dat heb ik ook al talloze keren geprobeerd...
Reputatie 2
Badge +1
Beste Annelies,

Om je verder te kunnen helpen is het echt belangrijk om te weten of het @ lampje brandt op de modem en de lampjes van de PC's op de modem. Indien deze branden ligt het probleem niet aan de BBOX maar aan je PC's.

Er zijn misschien specifieke instellingen gemaakt (Statisch IP, DNS-servers, gateway, ... ) die niet overeenkomen met de instellingen voor de BBOX. Daarom dat ook de BGC technieker vermoedelijk wist te vertellen dat alles OK was!
Ik vermoed dat de TS een statisch IP adres gebruikt dat niet in het IP subdomein ligt van de Bbox .. aangezien ze zegt dat ze via een andere provider wel op het Inet kan ..

Dit zou meteen ook verklaren waarom ze de bbox niet kan vinden op 192.168.1.1 ..

JMHO
Reputatie 2
Badge +1
Had een soortgelijk vermoeden, daarom ook de vraag aan te TS om ons meer details te geven over de status van de lampjes op de BBOX, dit kan ons hier zeker helpen om haar tot een oplossing te brengen.
Het @ lampje brandt, het wifi-lampje brandt, het lampje van pc1 (waar de ethernetkabel inzit en mijn modem verbindt met de pc) brandt ook, het dsl lampje brandt en het powerlampje brandt ook.

De bbox wordt gewoon niet gevonden als ik verbinding probeer te maken en ik snap er helemaal niets van, want, logischerwijze zou alles moeten werken :s

Als ik dan zo een statisch IP heb, hoe kan ik dit dan veranderen of is dit gewoon niet mogelijk? (moet ik dit dan bij beide pc's veranderen?:s)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 2
Badge +1
Dit wil dus zeggen dat je idd een verbinding hebt met het internet. Op niveau van BGC zal dus alles OK zijn.

Er even van uitgaand dat je een windows XP hebt (en ik vertaal even uit het Engels)

configuratiescherm - netwerkverbindingen - Lokale verbinding (local Area connection?) - rechts klikken - eigenschappen - scrollen naar Internet protocol TCP/IP - eigenschappen.

Hier staan vermoedelijk enkele parameters ingevuld (IP, subnet, gateway). Bovenaan kan je echter ook aanklikken 'automatisch een IP adres verkrijgen'.

Nu zou je - eventueel na een reboot - toch al zeker 192.168.1.1 moeten kunnen bereiken.

Indien dit niet lukt, laat het dan hier even weten, dan gaan we een stapje verder ;)
Ik heb inderdaad windows xp 😉

Heb dit dus allemaal gecontrolleerd, maar het ip wordt al automatisch toegewezen, nergens stond er dus iets ingevuld. Heb voor de zekerheid even van bolletje verwisseld en het dan terug op automatisch gezet, gereboot, maar helaas, het is nog steeds niet bereikbaar.

Ik heb ook al geprobeerd om de verbinding te herstellen, maar ik krijg dan de melding dat het ip-adres niet vernieuwd kan worden omdat er een probleem is met het netwerk, misschien dat dit je een idee kan geven van wat er mis is?

Wederom, bedankt voor je hulp =D
Reputatie 2
Badge +1
Hmmm... nu wordt het al ingewikkelder :)

Klik eens op start - programma's - bureau accessoirs - command prompt

je komt nu in een dos-venster terecht. Hier typ je

ipconfig >c:\annelies.txt

dan ga je naar deze computer, C-drive, en daar kan je dubbelklikken op het bestandje annelies.txt.

Kopieer de info die daar staat even in dit topic.
Annelies,

Welke browser gebruik je?

Ik probeer maar mee te denken.

Mvg Jerom
Jerom, ik gebruik Google Chrome ;)

Mansho, als ik verbonden ben met clearwire krijg ik dit :

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: clearwire.be
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 88.147.64.153
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 88.147.64.1

en als ik verbonden ben met de bbox2 krijg ik dit:

Windows IP-configuratie
Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:


Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.142.157
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
Reputatie 2
Badge +1
Je krijgt dus idd geen IP van de bbox...

wat me wel opvalt is dat je clearwire gebruikt. Lijkt me dat er toch iets van die settings in conflict gaat.

Staat er in datzelfde venster waar je daarstraks IP en zo gecheckt hebt geen DNS servers of een alternatieve configuratie ingevuld?
Neen, helemaal niets 😞 Zal eens rondzoeken op de website van clearwire of er iets veranderd moest worden aan de pc-instellingen om er verbinding mee te kunnen maken, misschien vind ik wel iets dat op het eerste zicht niet zichtbaar is :)
Reputatie 2
Badge +1
Had er juist ook al gekeken, maar vind niet meteen iets... vreemd vreemd!
Die Clearwire hardware is enkel een modem en geen router (als ik hun site zo bekijk). Volgens mij is uw Windows ingesteld om rechtstreeks een PPP sessie te maken met uw Clearwire login en paswoord.

Dat zou verklaren waarom het niet lukt om van de bbox2 een IP adres te krijgen.

Verbind uw pc met de bbox2 en voer de wizard internetverbinding uit (of hoe dat ding ook heette in Windows XP). Kies dan voor verbinding via lokaal netwerk (LAN). Zorg wel dat u uw Clearwire account informatie nog heeft, voor het geval u deze opnieuw dient in te stellen mocht er iets fout gaan.
Reputatie 2
Badge +1
Topicstarter gaat het nVIDIA control center eens verwijderen. Ik heb namelijk een vermoeden dat dat werkt met een soort van locatieprofielen en daar telkens een config voor clearwire start.
NVIDIA control center? Dat zou dan een probleem zijn met de nForce LAN drivers (als ze een nForce moederbord heeft)?

Dat lijkt me al redelijk low-level... (wat uiteraard niet wil zeggen dat het niet kan)
Reputatie 2
Badge +1
Denk niet dat het aan de drivers zelf ligt, aangezien het natuurlijk wel werkt voor clearwire.

Maar feit is dat je de properties van die netwerkkaart niet kan oproepen... (door vermoedelijk een conflict met google chrome, is namelijk webbased!)

Wil graag zien of er geen locatieprofielen zijn die alles in de war sturen... kan namelijk in de gewone netwerk properties NIETS vinden wat niet klopt.
88.147.xxx.xxx is de ip range van Clearwire. Er is dus een PPP sessie opgestart vanop de pc zelf. Als ze met diezelfde instellingen probeert te connecteren via de bbox zal het uiteraard niet lukken.

Lijkt mij een vrij eenvoudig configuratieprobleem.

Een ipconfig /release en /renew en de wizard internetverbinding opnieuw laten lopen zou dit in principe moeten oplossen.
Bij ons geeft hij weer 'draadloze verbinding is verbonden' en als je dan internet explorer opent, doet hij niks, krijg ik helemaal geen verbinding.
Volgens mij branden ook alle lichtjes correct.
Modem al reeds gerest maar geen verandering.
ja dat wilt inderdaad nog niet zeggen dat je internet acces hebt omdat je verbinding krijgt via wifi met je lokaal netwerk.
Heb je wel voldoende wifi signaal, als je met je laptop bv dicht bij de bbox gaat staan werkt het dan wel.
Het kan som ook voorvallen dat je uw wifi netwerkaart eens moet disabelen en terug enabelen dat het dan wel werkt.
Als je uw laptop via een utp netwerkkabel verbindt lukt het ook wel waarschijnlijk.

Reageer