Skip to main content
Hallo,

Ik ben recent over gestapt naar proximus maar jammer genoeg stoot ik al op een probleem. Als ik tv wil kijken kan ik niet meer op het internet. Heb wel een wifi singaal maar geen connectie met het internet.

Mijn setup is als volgend.

Bbox -> apple time capsule -> hd decoder.

De apparaten verbonden via wifi met de apple time capsule hebben dus geen internet als ik de hd decoder opzet.

De apple time capsule staat in bridge mode met een vast ip adres.

Ik hoop hier voldoende info gegeven te hebben zodat misschien jullie mijn probleem kunnen verhelpen/oplossen.
Ik geef je ter info mee wat ik vroeger nog gevonden heb > HIER

Apple router "Airport Extreme base station" aansluiten.

Plug&play:

1.verbind alle ethernet kabels die je wil gebruiken

2."airport utility" software moet op een computer staan die (met kabel natuurlijk)

verbonden is me de Airport Extreme router

3.power on de Airport Extreme router

4.nu gaat alles automatisch, ik heb zelfs geen IP adres moeten ingeven

• Default gaat hij in Bridged mode staan en laat NAT en DHCP over aan de Bbox.

• Interface met de airport extreme router is niet via webinterface

maar weer met die Airport Utility soft, die is ook als app beschikbaar op de iPad.

• Nu kan ik mijn netwerk beheren via iPad

Je kan de Airport Extreme in bridge mode (als "Client") gebruiken op je lokaal netwerk.

bv. Bbox3 als router, met daarachter jouw Airport extreme in bridge als switch/Access point.

In deze opstelling kan je:

Alle voordelen van je Airport blijven gebruiken, bv. snelle Wifi 812.ac,

simultaneous dual-band Wi-Fi, USB voor netwerk printer, USB voor netwerk opslag, ...

alle LAN poorten, zowel deze van de Bbox3 kunnen gebruikt worden,

naast de Gigabit LAN poorten van de Airport

Proximus TV decoders kunnen gewoon op je LAN, zelf achter de Airport
Heb de router eens gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Alles terug hetzelfde zoals ik de router ervoor had ingesteld maar dan nu via de wizard. De melding 'configureren via wan poort toelaten' heb ik laten negeren waardoor mijn probleem blijkt opgelost te zijn.

Bendakt voor je reactie.
Ik heb ook dit probleem... proximus dacht het te kunnen oplossen met een ethernet-switch. Maar nog altijd hetzelfde probleem dus... Maar ik begrijp niet goed wat er bedoeld wordt met router resetten via wizard? sorry, ik ben maar een leek... Dus kan iemand me helpen?
Ik heb naar de auteur van dit probleem een privé-bericht gestuurd en wil dit graag even delen:

Hopelijk kom ik wel tot een oplossing...ik geloof echt niet dat ik de enige ben met proximus en apple airport:

annekeP 10 minuten geleden

Hallo,

Kan u me soms helpen? Ik heb net hetzelfde probleem als jij had... Net veranderd van telenet naar proximus. Wij gebruiken apple airport extreme en express als uitbreiding van ons wifi-netwerk. Dit lukt perfect, behalve als we tv kijken natuurlijk.... Wifi bereik geeft maximum aan; maar ik kan niet connecteren... Proximus is langs geweest en heeft een ethernet switch geplaatst om de tv en wifi signalen te splitsen. Dus de decoder is nu niet meer verbonden met de apple airport extreme. Wat blijkt? Nog altijd hetzelfde probleem.... Proximus staat voor een raadsel, zelfs apple ook (2 uur telefonische hulp gehad en alles gecontroleerd). Dus jij bent mijn laatste hoop... Kan je eens verdere uitleg geven over je oplossing? Alvast bedankt, mvg, anneke

Jerre03

Jerre03 5 minuten geleden

Dag Anneke,

Sorry maar ik zal je niet meer kunnen helpen. Dit was ook maar tijdelijk een oplossing tot mijn probleem dus was niet van lange duur helaas. Ik ben van frustratie terug overgestapt naar telenet. Minder problemen, sneller en de apps werken tenminste.

Ik vind wel dat proximus hier je probleem moet oplossen als ze er een switch hebben tussen gezet.

Nog veel succes en hoplijk wordt het opgelost.

Mvg Jeroen
ok, ik reageer terug na een tijd... De apple airport kan je dus totaal niet gebruiken. Ik heb een wifi repeater moeten aankopen van proximus en de apple airport is dus buiten werking gesteld...

Maar daar eindigen de problemen niet... Wifi signaal is absoluut niet optimaal, ook na aanpassen van de tips van proximus: hoe verbeter je het wifi-signaal. Dan hebben we ook nog problemen met tv kijken: iedere dag zijn er momenten dat we zeer slecht beeld hebben (in blokjes) en ook alles geprobeerd om dit te verhelpen via de tips van proximus.

Na al deze problemen terug overgeschakeld naar telenet... Sorry, dit was de enige oplossing...

Proximus klantendienst is trouwens super!! Maar er moet nog veel gesleuteld worden aan enkele technische pijnpunten... Spijtig voor ons... mvg, anneke
Heb je geen beroep kunnen doen op een happy house bezoek

http://proximus.be/happyhouse

om je problemen op te kunnen lossen.
Kortom, de ethergolven van Telenet zijn, in dezelfde omstandigheden, beter dan die van PX 😁 ... net zoals het water van den Delhaize (random keuze) natter is dan dat van den Aldi (random keuze) 🙄

(sorry, kon het niet laten ...)
Zoals ik al zei is de proximus klantendienst super en heb ik verschillende happy house bezoeken gehad. En telkens zeer snel! Maar de problemen blijven aanwezig... We kunnen dus niet anders dan overstappen naar een andere provider, wat we nu ook gedaan hebben.

mvg, anneke
Spijtig te horen dat de Happy house techniekers je probleem niet opgelost kregen..

Mvg sabine

Reageer