Beantwoord

Geen internet meer via Powerline, wel via Wi-Fi

  • 14 December 2016
  • 10 reacties
  • 246 Bekeken

Net geen maand geleden overgeschakeld van Wi-Fi naar powerline voor onze PC's en PS4. Heeft foutloos gewerkt tot gisteren. Alle kabels zitten goed, lampjes op powerline (Devolo dLan 550 Duo+) branden wit zoals het hoort maar er komt dus niets door... Modem (Bbox2) gereset en deed niets, powerline ff uitgetrokken en terug ingestoken deed ook niets. Na een 20-tal minuten resette de modem zich een tweede keer op eigen initiatief en na een tweede keer de powerline uit te trekken was het probleem opgelost. Tot het vandaag weer gebeurde :(
Is onze modem de geest aan het geven?

EDIT: Wij werken nog met Windows 7 want ik zie dat er problemen zijn met Windows 10.
icon

Beste antwoord door Wim VL 15 December 2016, 20:01

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het is een Bbox2 zeg je, dan vrees ik er voor dat die modem inderdaad zijn beste tijd heeft gehad en het stilletjes aan tijd wordt dat je die omruilt voor een Bbox3.
Reputatie 5
Badge +3
Met een bbox3 kan je terug via een bridge op Wi-Fi werken.
Hey jonas,

Laat die b-box2 gewoon omruilen voor een b-box3
Reputatie 5
Badge +4
Dag Alexander, kan je mij via privébericht je klantnummer, vaste lijn nummer en gsm-nummer even doorsturen? Ik zal dit nadien even bekijken. Mvg, Andy
Dag Alexander, kan je mij via privébericht je klantnummer, vaste lijn nummer en gsm-nummer even doorsturen? Ik zal dit nadien even bekijken. Mvg, AndyHey Andy, ik neem aan dat dit voor mij bedoeld is 🙂 Ik zal het doorgeven zodra ik thuis ben. Alvast bedankt 😉
Reputatie 5
Badge +4
Dag jonas85, je hebt gelijk 🙂 was voor u bedoeld . Groeten, Andy
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jonas,

ik vermoed inderdaad dat er een probleem met de bbox is. Deze kan omgeruild worden via kiala. Kan ik via privé een k-code krijgen van een kiala punt in je buurt (www.kiala.be), dan sturen we een nieuwe op. Vergeet niet van de oude bbox met stroomkabel dan ter plaatse af te leveren in een dichtgekleefde doos.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Jonas,

je ontvangt een sms eens de nieuwe bbox ter plaatse is.

MVG,

Wim
Super!!

Alvast bedankt en prettige feestdagen

Jonas
Reputatie 7
Badge +4
Geen probleem en voor jou het zelfde.

Reageer