Geen internet, geen bgc TV, geen helpdesk


  • Rising star
  • 23 reacties
Beste (maandag 9/4/2012)

Mijn zus heeft sinds deze ochtend geen internet meer, ook geen bgc tv.

Probleem zal bij bgc liggen, want ze heeft alles al gereset en gefact reset. Ook ander DSL kabeltje geprobeerd ...

Probleem: op b-box 2 blijft het lampje DSL pinken ... Ze heeft VDSL.

Reeds vele malen de helpdesk gebeld op 0800 22 800 maar na paar stappen te volgen krijg je te horen dat de helpdesk dicht is Roepen en wordt gewoon de lijn verbroken.

Sorry maar dit is pure zever ... Dat het een hoogdag is kan ik begrijpen dat er niet 100% personeel is, maar een minimum bezetting zou toch mogen vind ik/vinden wij. (zeker bij technische problemen) Zijn het besparingen bij BGC??? Deheer Bellens nog wat opslag krijgen mssn???

Mijn zus heeft al tijdje problemen met de bgc tv, maar al enkele dagen gelden een PM naar Eva gestuurd maar ook geen reactie ontvangen.

Waarschijnlijk is er echt maar 1 Eva, niemand kan haar berichten/werk eens overnemen??

Betalen wij klanten nog niet genoeg??


Uiteraard is het voor mijn zus ook 2de Pasen, maar zonder tv of zonder internet een ganse dag is toch niet leuk. Zeker niet bij zo'n rotweer ...

Een andere dag had het probleem wss opgelost geweest na contact met de helpdesk binnen de 10 min Tong uitsteken. Dit is geen verwijten op de gewone Belgacom medewerkers hoor, enkel naar de top/flop van belgacom!


Als muisje hier online zit (hopelijk!!) kan jij aub eens naar deze lijn kijken??

login: fc278870

mvg

JDS

21 reacties

op een feestdag is de helpdesk idd gesloten, zie ook Technische dienst gesloten op feestdag?

in het charter voor betere service claimt belgacom nochtans een bereikbaarheid van 7/7, dus op feestdagen falen ze hier toch wel

mvg

xenne, of iemand anders, met Fon_belgacom zou dit lukken om TV on pc te laten werken ?

Dan zou hij toch nog een beetje tv kunnen kijken in geval een gebuur bvb in het zelfde appartements gebouw een fon hotspot opstaan heeft.

of een gebuur heel dicht bij ddan wel !!!

'k heb dit trouwens nog zelf niet kunnen proberen.


groetjes,

Elsa

tv on pc? je zal tv overal bedoelen zeker?

dat werkt natuurlijk... maar je moet al veel geluk hebben dat er een buur is met fon hotspot in de nabijheid. ik heb dat geluk iig niet... wel zweven er hier nog een paar onbeveiligde draadloze netwerken rond die ik zou kunnen misbruiken in geval van nood

mvg
Ja inderdaad xenne ik bedoelde tv overal, ik kan dit niet proberen met mijn laptop op een fon-hotspot want er zijn hier geen geburen die al een Fon-hotspot hebben en ik zel ook nog niet op mijn bbox2.

Het duurt toch precies heel lang vooraleer BGC de bboxen met Fon activeren.

Ik vraag mij toch af waarom je daarmee zolang wachten.

Groetjes,

Elsa.
vier maanden na de lancering waren er toch al 500,000 hotspots actief.

mvg
ok bedankt Xenne en Elsa voor het antwoord!!

Buren van mijn zus zijn bij de concurrentie dat begint met een T.Tong uitsteken

Zoals ik al zei: wss moeten ze besparen op bgc medewerkers op feestdagen, anders zal dhr Bellens niet genoeg kunnen verdienen.

TIP als bgc moet besparen bespaar dan op de topman he!! En waarom kan een modern ICT bedrijf niemand van thuis uit laten werken(op feestdagen)??

Gewoon via 0800 22 800 uw nr doormelden, en dan zouden ze toch van thuis uit uw lijn kunnen fixen??

En compensatie voor een ganse dag zonder BGC te zitten zal er ook wel voor mijn zus nie inzitten wss? Of toch?? Hopelijk??

Afwachten wss?

mvg

JDS
Reputatie 7
Badge +1
De technische helpdesk is wél 0800 22700. Die werkt wel tot 22.00 uur alle dagen (7/7). Die van de klantendienst lullen soms maar wat als het over technische problemen gaat. Die heb ik soms meer bijgeleerd dan zij mij.....Knipogen
Sinjoor als ik mij niet vergis bereik je ook de technische helpdesk via 0800 22 800 of anders gezegd je breikt via dit nummer alle diensten maar 0800 22 700 is wel het directe nummer van de TH.

@ xenne dat is goed mogelijk maar ik begrijp niet goe waarom het zo lang duurt vooraleer iedereen een fon hotspot heeft en wwat daar de reden van zou zijn daar zal Eva toch wel de reden van weten zeker !

groetjes,

Elsa
Beste JDS,


Op feestdagen zijn alle diensten inderdaad gesloten.

Ik zie wel dat er inmiddels contact geweest is met de technische dienst, er staat een technieker gepland voor vandaag.


Met vriendelijke groeten,

Eva.
't is feestdag voor iedereen, dus geen probleem, maar misschien moet dit dan op site aangevuld worden ...
mvg
"Feestdag voor iedereen"

bij BGC mss wel ja (of beter gezegd bij bepaalde diensten van BGC) , maar zeker niet voor iedereen!

Bij TN zal je ook wel niemand vast krijgen of het zou moeten verandert zijn maar daar vrees ik voor.

groetjes,

Elsa.
beste, bij mij is dit al enige tijd zo ( zie bericht hierboven). zou er geen ombudsdienst bestaan of een verbruikersunie ? Heb gedacht om dit eens "test-aankoop" te laten weten met de vraag wat we hieraan kunnen doen.
kijk eens op de site van ricy : http://bgctv.skynetblogs.be/#ombudsmantelecom

hieronder heb ik dit stuk gekopieerd:

Ombudsman Telecom: ©
Elke klant die niet tevreden is met zijn telecomoperator
kan de kosteloze tussenkomst van de ombudsdienst vragen.
Eerst moet u wel contact opnemen bij de klantendienst van de telecomoperatoren.

De ombudsdienst kan immers enkel optreden wanneer een klant geen bevredigende oplossing
heeft gekregen van de klantendienst van zijn telecomleverancier.

De ombudsdienst is bevoegd voor de hele telecomsector.

U kunt klacht indienen bij de Ombudsdienst voor de telecommunicatie:

• door de formulieren in te vullen die beschikbaar zijn op de website van de ombudsdienst;

• via e-mail naar klachten@ombudsmantelecom.be;

• per brief, ter attentie van de heer Luc Tuerlinckx,
Ombudsdienst voor de telecommunicatie, Bischoffsheimlaan 29-35 te 1000 Brussel;

• per fax, op het nummer 02 219 86 59;

• via indiening van de klacht in de kantoren van de ombudsdienst tijdens de openingsuren
(van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur).

Alleen schriftelijke klachten worden in aanmerking genomen.
Het is echter wel mogelijk om u telefonisch tot de ombudsdienst te wenden op het
nummer 02 223.09.09 om optimaal op de hoogte te worden gebracht van uw rechten

Het BIPT zelf behandeld geen klachten en zal je doorverwijzen naar de ombudsdienst!!!


De link naar het Webformulier dat je kan invullen met je klacht
bij "Ombutsdienst voor Telecom" vind je hieronder:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52

OK, bedankt hé ;)
Probleem opgelost!

Was de b-box 2 dat defect was.

De technieker (in onderaanneming) had dat direct door, zeer goede en vriendelijke technieker!!


Van compensatie geen woord gesproken? Eva?? Wat kan je doen voor mijn zus?? Ze heeft toch betaald voor een volle maand!! Dus 1 volle dag zonder internet + tv.


mvg

JDS
Is dit er niet een beetje over??


compensatie vragen voor 1 dag zonder internet... waar gaan we naartoe...


ik denk dat we beter bij de energieleveranciers compensatie vragen voor de zonnepanelen :)


Gr
@ cocoja

Waarom zou dit erover zijn? Betalen voor iets dat niet werkt?? Wij klanten betalen toch voor een contract, (dus voor elke dag he).

We zouden beter allemaal samen spannen, ipv elkaar af te breken, dat zou beter zijn!! We betalen toch meer dan genoeg hier he, ale alles is hier(in België) veel te duur!


OFF TOPIC:

Betaal jij die dag dan he, als je geld teveel hebt.Onbeslist

Over de energieleveranciers heb je groot gelijk!!

mvg

JDS
Ik heb helemaal geen geld teveel maar van die kleine 2 euro die je als compensatie krijgt voor 1 dag zal je ook niet rijk worden.

En wie werkt graag op een feestdag of zelfs maar in het weekend... vooral de mensen die dit absoluut niet willen doen roepen meestal het hardst dat anderen dit wel moeten doen.


Dat alles te duur is ben ik volledig mee eens.


Gr
OFF TOPIC

@ cocoja

Het gaat niet over rijk van worden he, (het is zelf voor mijn zus dat ik dit allemaal hier schrijf).

Idd, niemand werkt graag op een feestdag, maar ikzelf ben vrijwilliger bij bw/ambu dus moet ik 'snachts ook soms uit mijn bed, en dan smorgens gaan werken hoor :-)

Maja ... Het is mij ook niet logisch dat ze op een zondag enzo werken, maar op een feestdag niet? En ik heb trouwens geschreven in eerste berichten dat ze bij bgc mensen op zo'n dagen thuis laten kijken naar de lijn. Zou een hoop frustratie besparen! Als je weet wat er defect is, daar kan iedereen al beter mee leven dan te bellen naar 080022800 en daar na paar minuten te horen krijgen dat de lijn is gesloten.

Xenne heeft het hier ook al paar maal geschreven dat ze het op hun site moeten schrijven dat op feestdagen dicht is. Trouwens zondag was ook een feestdag, had iemand toen al problemen gehad had die 2 dagen mogen wachten? Moest het bij Bellens zijn zou er rap een paar man opgetrommeld worden.

mvg

JDS
Reputatie 2
Badge +1
Lees je algemene voorwaarden er eens op na... daar staat duidelijk te lezen op welke termijn BGC een oplossing voor je probleem dient te voorzien en wat de eventuele compensatie is.

Als je binnen 24u een oplossing wil... professioneel abonnement afsluiten met bijhorende SLA ;)
Badge
@JDS: het probleem lag bij je B-BOX dus NIET bij BGC zelf.
Zelfs indien de telefonische helpdesk op een feestdag werkt (wat ze bij 99% van ALLE firma's NIET DOEN) dan hadden ze je de keuze gegeven: B-box binnenbrengen in een BGC verkoopcentrum (gesloten op een feestdag) of een technieker de eerstvolgende werkdag (dus dinsdag).


Naar ik begrijp heeft je zus een "gewoon" contract, dus gelden de 'normale' algemene voorwaarden. Indien je support wenst buiten de kantooruren (en kantooruren zijn er niet op een feestdag) dan dien je een professioneel abo te nemen met bijhorende support en natuurlijk ook bijhorende prijzen.

Ik nodig je zelfs uit van te gaan kijken bij concurrerende firma's zoals de concurrent beginnende met een T....
Uit ervaring weet ik zelfs dat bij hen in dat geval de technieker meerdere dagen op zich kan laten wachten....
en ze werken ook niet op een feestdag

Reageer