Geen internet

  • 16 January 2012
  • 27 reacties
  • 779 Bekeken

Hallo Eva,


Ik zit met een probleempje ik heb pas internet aangevraagd en ik heb vorige week de b-box aangesloten.

alleen heb ik nog steeds geen internet.

mijn vraag is: We hebben 2 jaar geleden het huisverbouwd en nu heeft de electricien het oude aansluitpunt verwijderdt en een nieuwe in de kelder gemaakt ,maar ik heb het idee dat dit alleen een verlengstuk is. Het is een vierkant doosje en als

je het opent zit de blauwe en witte draad aangesloten op een rj11 contact verder zit er in dat doosje niks, nou heb ik van belgacom daar rechtstreeks de vdsl kabel die meegeleverd was op aangesloten op de rj 11 plug met als gevolg dat ik nog steeds geen internet heb, moet ik een ander kastje hebben om mijn b-box op aan te sluiten? zoals een splitter of dergelijke.

mijn abonoment is start internet zondervaste lijn

27 reacties

Badge
Beste,

Dit is via de blog van ricy hoe je juist moet aansluiten : http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Mvg,
Als je maar één 5-pin aansluitpunt hebt moet je de aansluitdoos ntp2007 niet zetten die bij je bbox2 bijgeleverd is.

Je moet dan je 5-pin naar 6-pin adapter op je bstaande 5-pin contactdoos inpluggen.
Beste ,


ik ben niet zo goed met van die termen die daar staan maar mijn vraag nu is: De beweringen die ik in de vorige vraag stelde zijn die juist.

Zoja, moet ik dan zo een ntp-2007 aansluiting kopen ?

en waar kan ik deze kopen?
Bij je bbox zat er daar dan geen ntp2007 aansluitdoos bij ? en ook een TF-2007 splitter?

zoals hieronder op de foto:






















Intro NTP-2007 SPLITTER/FILTER TF-2007
NTP2007 NTP2007

Als je maar één 5-pin aansluitpunt hebt moet je de aansluitdoos ntp2007 niet zetten die bij je bbox2 bijgeleverd is.
Je moet dan je 5-pin naar 6-pin adapter op je bstaande 5-pin contactdoos inpluggen.
Heb geen 5 pins aansluiting gewoon een kastje waar de belgacomkabel ingaat en waardat je een rj11 stekker aan kunt koppelen.

En als je van binnen erin kijkt worden de twee draadjes (blauw-wit) gewoon door verbonden naar het rj11 aansluitpunt .

en daarbij liggen er nog twee draadjes in paars en groen maar deze zijn niet aangesloten .
Nee had alleen twee stekkers,
Heb je al een brief ontvangen met datum van activatie?

Mvg Jerom
Heb je die bbox in een belgacomboetiek gekocht ? want normaal moet die aansluitdoos ntp2007 en splitter tf2007 alsook de 5-pin naar 6-pin adapter er bij steken.
Maar is de oorzaak dan dat ik geen internet heb omdat ik geen ntp2007 aansluiting heb?
Neen als je geen internet hebt kan het zijn dat je nog niet aangesloten bent bel een naar technische dienst daar kunnen ze checken of er op je lijn al internet voorzien is 0800 22 700
Als BC wel al de nodige aansluitingen gedaan heeft dan kan het wel zijn dat je geen internet hebt omdat je binnehuisaansluiting niet in orde is.
Beste Jerom,

Activering zou vorige week donderdag zijn gebeurd , heb er voor gebeld en het was geactiveerd

ik moest wel lang wacht op antwoord want mijn internet intentificatie nummer was onbekend ,en dat klopt ik kon ook al niet door de keuze menu's komen van belgacom klanten-technischedienst
Heb je die bbox in een belgacomboetiek gekocht ?

of hebben ze die opgestuurd?
want normaal moet die aansluitdoos ntp2007 en splitter tf2007 alsook de 5-pin naar 6-pin adapter er bij steken.
Mss zelf eens je login en paswoord invoeren in de BBOX via webinterface http://192.168.1.1

via quickstart:

username fx123456@SKYNET

Ik heb me via internet aangemeld en besteld dus niet in een boetiek en 5 pin en 6 pin adapter zitten er wel bij maar de ntp2007 en splitter tf2007 niet Dat is me ook onbekend.
dit zijn ze :














Intro NTP-2007 SPLITTER/FILTER TF-2007
NTP2007 NTP2007
als dat er allemaal niet bijzat heb je mogelijk het adsl pakket ontvangen.

is vdsl2 überhaupt beschikbaar op jouw adres?

je kan de vdsl2 beschikbaarheid online testen via:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

indien hd tv beschikbaar is, is vdsl2 internet ook beschikbaar... in het andere geval zal je op adsl aangesloten worden

mvg
Als je aan je aansluitdoos met de twee draadje van belgacom die binnen komen die verbonden zijn met je vrouwlijke rj11 (anders mag er niks aangesloten zijn)

als je daar je bijgeleverde kabeltje (blauw) met zijn ri11 mannelijke stekker inplugt en de andere kant van het kabeltje in je modem steekt kan je zo ook je modem uittesten. Wel zien dat er niks anders aangesloten geen andere doodlopende draad of telefoon of iets anders.?
xenne zou er dan geen adsl splitter bijzitten in dit geval ? ik weet het niet ?




Als je nu ADSL of VDSL hebt het doet er niet toe om je internet uit te testen doe je het volgende:

Als je aan je aansluitdoos met de twee draadje die van belgacom binnen komen en die verbonden zijn met je vrouwlijke rj11 stekker (anders mag er niks aangesloten zijn)

als je daar je bijgeleverde kabeltje (blauw) met zijn rj11 mannelijke stekker inplugt en de andere kant van het kabeltje ook een mannelijke Rj11 stekker in je modem steekt (met zijn vroulijke stekker) kan je zo ook je modem uittesten.
Wel zien dat er niks anders aangesloten geen andere doodlopende draad of telefoon of iets anders.?
welk nummer staat op de zijkant van het pakket?

16020043 = adsl installatiekit

16020042 = vdsl2 installatiekit, bevat adapter (van 5 naar 6 polen), een splitter en een NTP.

mvg
xenne weet je soms of in het adsl pakket een ADSL filter inzit ?

bedankt,
ik veronderstel van wel

mvg
Ok bedankt, en hoe zit het met je whitebox of zoiets ?
iemand heeft mij een persoonlijke mail gestuurd om te vragen om het op mijn technische blog te zetten en heeft naar u verwezen dat jij daar zou mee bezeig zijn.
Maar ik vind dat dit mss beter thuis hoort op het forum want mijn blog probeer ik zoveel mogelijk te beperken tot technishe onderwerpen die met installatie of problemen te zien heeft want te veel is te veel op den duur hé.
Mss kan jij eens een topic starten met wat gegevens en bevindingen want ik weet trouwens ook niet over wat het juist gaat .

Sorry dat ik even het buiten het huidige topic afgedwaald ben.

Mvg.
heb je een voltmeter? zo ja : check of er ~48VDC opstaat ? anders heeft die elektrieker zijn job misschien niet te goei gedaan?

ivm de sambox, misschien beter eens andere topic voor openen, ricy...? al valt er niet zoveel over te zeggen, me dunkt?

mvg

Reageer