Geen info en geen TVgids meer met melding 'informatie niet beschikbaar'

  • 13 January 2011
  • 5 reacties
  • 1561 Bekeken

Beste mensen,

Sinds enkele dagen is (bij gebruik met afstandsbediening voor Belgacom TV) de inhoud verdwenen op de informatiebalk. Ik kan ook de programma's van de zenders in de TVgids niet raadplegen en krijg zowel bij het zappen naar andere zenders als bij het raadplegen van de TVgids de melding 'informatie niet beschikbaar'. Voorlopig kan ik geen programma's opnemen.

Ik veronderstel dat ik een decorder heb van het oudere type. Het is een plat zwart toestel, lijkt op een DVD speler, van het merk Tilgin.

Kan iemand, die dit probleem met zulke decoder heeft gehad, me info geven hoe ik mijn decoder best kan resetten om het probleem op te lossen zodat ik terug via TV gids programma's kan opnemen.

Thx

5 reacties

Ik heb hetzelfde probleem sinds Maandag, ook met een decoder van Tilgin. Iemand een idee? Alvast bedankt
Naast een mogelijke oplossing (reset-stappenplan voor Belgacom decoder kleur zwart Tilgin???) van dit info-defect 'informatie niet beschikbaar' zou ik ook graag willen weten wat de oorzaak kan zijn van dit onverwacht technisch verschijnsel en ook of mijn Belgacom decoder zwart Tilgin eentje is van de oudere generatie of eentje is van de nieuwste generaties decoders bij Belgacom?
Reputatie 6
Badge +1
Is heel eenvoudig op te lossen, stopcontact uittrekken en na 10 sec weer inpluggen. Het probleem zal na de opstart opgelost zijn.
Beste Carl,


dit komt doordat de tvgids niet ge-update werd. Dit kan heel soms gebeuren en het is inderdaad op te lossen zoals william43 meldt, gewoon de decoder rebooten. Dit doe je door de stroomkabel van de decoder uit te trekken, enkele seconden wachten en terug insteken.

Als de decoder opgestart is, zou alle info terug in de tvgids moeten staan en kan je terug opnames doen.


Mvg

Eva van Belgacom
Beste Eva van Belgacom en William 43,

Hartelijk dank voor jullie spontane en hulpvaardige reacties. Ik heb ondertussen jullie advies en tips opgevolgd en het probleem kunnen oplossen. Het is een fijn gevoel dat alles weer supergoed werkt en dat ik terug via de TVgids programma's kan opnemen.

Ik hoop dat Carl_2340 ook het gelijkaardig probleem bij hem heeft kunnen oplossen.

Sympathieke groeten met een Grote Merci,

Karl

Reageer