Geen "hotspot" in menu B-Box2

  • 22 June 2012
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

Sinds enkele maanden heb ik een VDSL verbinding en een B-Box2 modem. Via Belgacom e-services heb ik een FON account kunnen aanmaken maar in het menu van mijn B-Box2 is er geen mogelijkheid om mijn hotspot te activeren. De "Hotspot" entry komt niet voor in het menu.

Procedure vanop http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryresetbbox2fon heeft niet geholpen.

Op de helpdesk van Belgacom al gesproken met Christophe, Jeroen, Tom, Arne en nog enkele anderen. Steeds hetzelfde: modem heropstarten via kabeltje uit en kabeltje terug in, downloaden van software naar mijn modem door de helpdeskoperator en modem heropstarten via reset achteraan. Geen oplossing. "Men" is het nu bij Belgacom verder aan het onderzoeken (sinds enkele dagen). Modem is al vervangen, ook geen oplossing.

Het enige dat misschien wat speciaal is aan mijn installatie is dat is een ISDN verbinding heb - maar ik kan moeilijk aannemen dat ik de enige ben.

Ik kan ook elders geen toegang krijgen tot het FON-netwerk. Als dat kon zou het probleem niet belangrijk zijn maar kennelijk moet daarvoor de FON-hotspot bij mij werken (alleenstaand huis met grote tuin rondom - zou niet weten wie op mijn hotspot zou kunnen surfen buiten de konijnen en vogels in de tuin).

Vervelend allemaal en ik kan moeilijk van bellen naar de Belgacom helpdesk een full-time bezigheid maken.

Iemand met gelijkaardige ervaringen? Iemand een suggestie? - Op voorhand bedankt.

5 reacties

de uitrol van de hotspots is nog bezig

dat je zelf nog geen hotspot hebt heeft momenteel nog geen invloed op het gebruik van hotspot, dus het is niet belangrijk dat je er nog gene hebt. je zou moeten gebruik kunnen maken van andere hotspots

maar zie ook een bekend probleem : https:///posts/f689248fa2

mvg
Ik heb inderdaad ook nog geen hotspot die geactiveerd is op mijn bbox2 maar zoals xenne zegt die belet je niet van een fon hotspot te kunnen gebruiken.
Dank voor de reacties.

Volgens mijn informatie moet je, als je een b-box2 modem hebt, die als hotspot ter bescikking stellen om elders van het fon-hotspot netwerk gebruik te kunnen maken.

Maar in elk geval, daar waar ik vorige week inderdaad niet van het fon-hotspot netwerk gebruik kon maken kan ik dit nu wel (gisteren terug getest). Kennelijk hebben de mensen bij Belgacom toch iets gedaan gekregen voor mij.

Mijn probleem is dus heel wat minder dringend geworden.

Volgens mijn informatie moet je, als je een b-box2 modem hebt, die als hotspot ter bescikking stellen om elders van het fon-hotspot netwerk gebruik te kunnen maken.


dit is op termijn de bedoeling, maar we zitten nog in de overgangsfase van de uitrol + de mensen met een trage adsl verbinding kunnen ze niet uitsluiten van gebruik fon. adsl verbindingen worden immers geen fon hotspot. dus in praktijk zal jouw stelling maar waar zijn als de uitrol compleet is én als iedereen op vdsl2 zit. of het zou moeten zijn dat ze enkel de adsl gebruikers toegang geven tot fon zonder dat hun hotspot actief staat, maar dit lijkt me dan weer wat te ingewikkeld om te verwezenlijken

wat betreft, de éne keer kan ik inloggen, de andere keer niet, denk niet dat dit maken heeft met een interventie van belgacom, dit fenomeen staat reeds beschreven in topic https:///posts/f689248fa2" rel="nofollow

mvg

Ik weet niet of dit echt zo ingewikkeld is hoor om enkel de ADSL gebruikers toegang te geven zonder dat hun fon hotspot actief is,
dit zal niet moeilijker zijn dan te controleren wiens hotspot actief staat en wiens bbox Privé wifi beveiligd is.

Maar we zullen wel zien zij de blinde want de wereld van BGC is ondoorgrondelijk !

Groetjes,

Elsa

Reageer