Vraag

Geen FON aan de kust

  • 9 August 2016
  • 9 reacties
  • 314 Bekeken

Verblijf 14 dagen aan de kust maar geen fon in de buurt, hoe lossen we het (gratis) op?

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Belgische kust is 67Km lang, ergens zal er wel Fon zijn !

Eventueel met je gratis "mobiel internet"(0.5/2GB) als je een Comfort of Maxi pack hebt.
Aan de kust vind je overal Fon hoor en in iedere grote stad.
Al die appartementen dus in iedere blok zitten er wel PX en Telenet gebruikers.

Volgens mij ligt het aan je instellingen op je gsm inlog en paswoord. Spring even binnen in PX winkel en daar zullen ze je met alle plezier je gsm goed instellen.
Dat klopt , heren, maar just in die straat niet, wel een TN, kan je gaan wandelen met je tablet. Dus bv.....tv overall vergeet het .....

PX winkel geeft plaatselijk probleem toe...
Reputatie 4
Badge +2
Dat is pech hebben, in het vervolg eerst eens gaan testen of je Fon hebt op je vakantiebestemming 😉
Deze kaart kan je wel helpen in de keuze van je vakantiebestemming :

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_map_apps/particulieren/support/applicaties-apps/smart-wifi-wi-fi-hotspots-fon-hotspot/wifi-hotspots-installeren/kaart-van-de-wi-fi-hotspots-in-belgie-en-in-het-buitenland.html
Als ze even goed klopt als de mobiel netwerkkaart dan ben je er goed af 😉
Vind het jammer voor u je heb dikke pech.

Je vervloekt dat je geen FON hebt ken dat gevoel.
Bevoordeeld in het U.Z in Gent op gans het terrein heb je geen FON verbinding enkel in K2 in de cafetaria. Je ligt 15 meter hoger en lap geen verbinding meer.

Maar klaag niet FON is gratis en je moet geluk hebben met de locatie.

grtt
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb ook voor te zeggen nooit gebruik kunnen maken van die FON en daarom dat ik vrijwel altijd verplicht ben om mobiel te surfen op het 4G netwerk.
Ik behelp ons nu met een mifi.....die 0.5 GB is ook zo op, vorig jaar nog niet helemaal 1 GB verbruikt en de PM rekening werd zo maar even 50 euro duurder.
Vandaar de beginvraag.

Ik behelp ons nu via via via aan 8 euro de GB.

Er is geen ander oplossing denk ik zo.
ik gebruik die weekend free mobile 3g usb stick op mijn laptop in geval van nood a/d kust.

Reageer