Geen extra Duitstalige zenders of buitenlandse radiozenders

  • 25 November 2010
  • 14 reacties
  • 2595 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien weten heb ik een voorstel voor meer Duitstalige zenders en ook voor buitenlandse radiozenders gedaan. Helaas... de reacties van Eva kan je op volgende links bekijken :

- Duitstalige zenders en CNBC Europe : https:///posts/37d4444920

- Buitenlandse radiozenders: https:///posts/8e5f5dbc38

Conclusie: Er komen geen extra Duitstalige zenders bij Belgacom TV, vanwege de kost blijkbaar. Over CNBC Europe is niets gezegd (veronderstel dat die dan ook niet komt zeker ?). Verder komen ook buitenlandse radiozenders, omdat die wat van de ruimte van tv-zenders zou kosten en men liever de belangrijkste radiozenders (lees: de huidige radiozenders die beschikbaar zijn) verkiest. Radio Nostalgie NL, dat even groot en "belangrijk" is als JOEfm, zal precies niet erbij komen.

Wat vinden jullie hiervan ?

Mvg

14 reacties

Comprends pas Tien!? Est ce que c'est possible de dire ça en Français?
Ce n'est pas la priorité de Belgacom! Les chaines francophone sont top priorité!!!!!
Reputatie 6
Badge +1
Wat ik daarvan vind? Het is gewoon waardeloos wat ze antwoorden. Ze luisteren gewoon niet naar hun klanten.
Reputatie 6
Badge +1
Het zou hetzelfde zijn als zeggen, we brengen alleen TF1, Fr2 en FR3 want dat zijn de belangrijkste zenders. Wel krijgen we allerlei infokanalen waar geen kat naar kijkt, belgacom Premiere, Adrenaline, Family, infokanaal waar nooit veel info opstraat en tweemaal zoom. Dat zou dus vanaf 1 december veranderen. Dus dan is er zeker geen gebrek aan capaciteit. Of komen er weer wat franse (hd) zenders bij?

Ik ben erg teleurgesteld in Belgacom tv wat het aanbod betreft.
Reputatie 5
Badge +2
Ik vermoed dat Plug RTL HD (en mogelijk ook La Trois HD) ergens in de startblokken staat bij Belgacom TV. Plug RTL HD en La Trois HD zijn al lang beschikbaar bij VOO en Numericable, Belgacom kan niet meer lang wachten. Ook France 3 HD is een potentiele HD-zender die zeker in de loop van de komende maanden zal komen.

Hoe dan ook ben ik ook teleurgesteld in Belgacom. Tenslotte zijn WDR, RTL en ProSieben zenders die er zeker moeten bijkomen (of al een paar van hen). De reden dat Duitse tv-zenders niet populair/belangrijk zijn om toe te voegen is "bullshit" (sorry voor de uitdrukking). Duits is de derde taal in België en moet duidelijk te zien/aanwezig zijn in het zenderaanbod. Eén of twee Duitse zenders meer zou al een serieus verschil betekenen. Maar zelfs dat kan precies niet voor Belgacom.

Maar waarom hebben VOO en Telenet dan wél die Duitse zenders in hun aanbod ? Voor de show ? Voor hun geld kwijt te kunnen ? Nee, omdat ze gevraagd en gewild worden. Dat ze geen kijkcijfers (zullen) hebben zoals Eén, vtm, VT4 of Vitaya is logisch, maar als je die redenering doortrekt naar andere buitenlandse zenders (bv de Franse) kan je inderdaad ook wat schrappen dan (bye bye M6 Boutique en Action dan). Ook is het absurd dat Al Aoula en Al Jazeera, waar amper iemand naar kijkt, wél kunnen.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb een aantal jaren terug meegedaan aan marktonderzoek over Belgacom TV. Veel van wat daar werd voorgesteld is er ondertussen ook gekomen. De verschillende formules, classic+, intense, favorite. De boeketten vanaf €5. In de voorstelling was toen ook sprake van een German boeket, met heel veel Duitse zenders. Ik denk omdat Telenet er nu zes gratis doorgeeft (basispakket) dat ze het bij Belgacom dan maar zo gelaten hebben. Beetje lastig om een German boeket tegen betaling aan te bieden als de concurrentie het in het basisaanbod aanbied.

Ik ben eens benieuwd of we binnenkort weer Franstalige uitbreiding krijgen, Plug Hd, La trois HD enz. Voor Nederland 1,2 en 3Hd is blijkbaar ook geen plaats onbegrijpelijk!

We hebben dus een groot basisaanbod, dat wel, maar heel veel zenders waar je als nederlandstalige echt niet zit op te wachten.

Blijkbaar is er wel plaats voor drie Italiaanse kanalen en die zullen toch ook geen gigantische kijcijfers halen.

Dus waarom komen er geen extra Duitse zenders op BTV?
Wat ze ook gratis zouden moeten geven is BBC3 en 4. Die zenders zijn op de Astra2 Satelliet trouwens gratis.
Reputatie 5
Badge +2
Het eigenlijk wel straf dat men dat German boeket niet heeft uitgevoerd en eigenlijk toen ook zelf toegaven dat er weinig Duitse tv-zenders zijn. Dat German boeket is eigenlijk wel een goed idee. Als Belgacom ze toch "te duur" vindt, kan Belgacom ze misschien in een betaalboeket steken en één zender (bijvoorbeeld WDR) in het basisaanbod steken. Spijtig dan natuurlijk dat je er dan voor extra moet betalen, maar er zijn dan wel meer Duitse zenders beschikbaar. Wat denken jullie ?

Mvg
Ik denk dat het altijd moeilijk zal zijn om aan ieders smaak te voldoen. Van Duitse en ook de Britse zenders is een zee van aanbod. Het is natuurlijk technisch niet gemakkelijk dat allemaal op DSL2 of op kabel aan te bieden.

Daarom vindt ik de satelliet indien je enigszins de mogelijkheid hebt, een zeer goed alternatief om de FTA (Free To Air = gratis) zenders te capteren. De investering ervoor is niet zó groot. Je hebt dan een zee van Duitse zenders alsook Britse zenders: BBC1 tot 4, ITV1 tot 4, five, channel four, Film4, throumovies enz..

Anders wordt het als je de satelliet betaal TV neemt. Dan zit je al met een duurdere decoder of TV, daarbij nog de CI-module (eventueel), de aanschaf van een TV-Vlaanderen kaart, het activeren ervan en het abonnement zelf.

Duur eigenlijk als je de vlug verouderde afschrijving erbij neemt. Want onze Mpeg2 decoders waren nog maar bijna afgeschreven en nu zijn al een pak zenders volgens de nieuwe MPEG4 norm (HD).

Vergeet ook niet dat bij een TV-Vlaanderen abonnement geen RTBF's en franstalige RTL's zitten. Die heb je alleen bij een télésat abo.

Het 4de media waar we op wachten is DVB-T (TNT). maar gezien dit is gesaboteerd door Telenet wordt dit geen aantrekkelijk alternatief. Trouwens daar is geen plaats voor extra buitenlandse zenders.
Reputatie 6
Badge +1
Uiteraard is het niet makkelijk om aan ieders voorkeuren te voldoen. Maar het Duitstalige aanbod is toch echt wel droevig te noemen.

@Tien : als het een boeket is dat de moeite waard is zou ik het misschien wel overwegen aan de andere kant zie ik echter niet in waarom we voor Duitse zenders extra zouden moeten betalen. Als je ziet hoe groot het Fransralig aanbod is en dat is dan gratis!

Ik heb zelf al eens voorgesteld ivm NL1.2.3HD, als Bcom het te duur vind stop ze dan in Entertainment NL, hetzelde zou men ook kunnen met Duitse zenders.

Ruimtegebrek moeten ze echt niet als reden inroepen om het niet te doen, er zijn nu ACHT Belgacom Info Channels, belachelijk! Dus plaats genoeg.

@Roland : ik zou allang een schotel geplaats hebben, maar waar ik woon is dit niet mogelijk, geen vrij zicht op de satelliet enkel op het dak en daar mag niemand iets plaatsen, helaas!
meer nederlandstalige zenders zou handig zijn nu zijn er meer franstalige zenders
Zoals meerdere heb ik al jaren BGTV . Echter vindt ik ook dat de duitse zenders zoals bij telenet aangeboden worden in het basisaanbod zou moeten worden opgenomen. Laat zenders zoals rai, arabische zenders en andere oost europese zenders maar wegvallen en het geld dat je dan uitspaart gebruiken voor zenders die we wel willen zien. Zet deze desnoods in een boeket dan kunnen de weinige die deze zenders zoals rai willen zien ze toch bekijken. Wat telenet kan kan belgacom toch ook aanbieden. Voor mij en zoveel andere nederlandstalige hebben wij niets aan de franstalige zenders. Geef in vlaanderen ons de duitstralige zenders bij en laat hier de franse zenders weg
Reputatie 5
Badge +2
Satelliet zou natuurlijk goed zijn, veel Duitse zenders, maar nog beter zou zijn mocht Belgacom een paar Duitse zenders meer toevoegen in het basisaanbod. Dat zou ik zeker niet alleen blij mee zijn.

@William: Uiteraad zou het veel beter zijn mochten er meer Duitse zenders gratis zijn. Volledig mee akkoord.

Het blijft me verbazen hoe Belgacom de derde taal in België verwaarloost en beschouwt als 'duur' en 'onbelangrijk genoeg'. Wat me nog verder opvalt is dat Belgacom altijd ook die capaciteit aanhaalt. Kunnen ze die dan niet uitbreiden ofzo ? Of verwacht Belgacom dat er geen zenders meer gaan bijkomen ?

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
De Duitstalige gemeenschap ligt nochtans in het Waalse Gewest......ARD en ZDF in HD zou een goede tegenhanger zijn voor TF1 HD, France 2 HD en CLUB RTL HD. Ned 1, 2 en 3 in HD mag ook. Hetzefde voor BBC 1 tot 4. BBC 1HD en BBC3 zitten in boeket Entertainment , BBC 4 in Music& Culture. Bij Sport & Pleasure steken ze ook Dorcel !! (een beetje een gekke logica...is het nu Sport of Pleasure of beide ?;)) hoort eigenlijk thuis in X-Adult (waar het ook nog eens inzit). WDR mg ook van mij hoor.
Reputatie 5
Badge +2
Het zou inderdaad goed zijn mochten in het HD-aanbod Ned 1, 2 en 3 HD, ARD HD en ZDF HD erbij komen. Ook BBC One HD zou zeker welkom zijn.

WDR is ongetwijfeld een zender die absoluut in het basisaanbod moet komen. Heel wat kennissen in mijn buurt vinden dat ook. Alleen spijtig dat het niet "belangrijk" genoeg is voor Belgacom, net zoals de andere Duitse zenders (RTL, ProSieben,...).

Mvg

Reageer