Geen draadloze verbinding met Philips Modem/Router

  • 26 December 2011
  • 11 reacties
  • 1566 Bekeken

Hallo allemaal,


Ik heb sinds kort een nieuwe laptop maar ik kan geen draadloze internetverbinding maken met mijn router. Deze router is door jullie geplaatst en is van het merk Philips. Moet ik iets wijzigen aan de instellingen van deze router?


Woody

11 reacties

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Migratie naar VDSL2 is nog gratis tot 31/1/2012, geen connectiekost en krijg je ook een gratis modem BBOX2
Je kan de migratie aanvragen via 0800 22 800 of via belgacomboetiek.
Je krijgt dan ook een datum waarop overgeschakeld wordt op VDSL
Ondertussen kan je zelf de bbox2 gebruiken op je ADSL en staat die klaar tot de omschakeling naar VDSL2 gebeurt.

Nu ivm je probleem met philipsmodem, zie je de philipsmodem staan tussen de ontvangen wifi signalen op je laptop?

dus als je op het ondesrstaande icon klikt vanonder rechts op je windows bureau blad:


Ja, ik kan verbinden en het wpa wachtwoord correct invoeren maar daarna zegt windows 7 : "kan geen verbinding maken".
Maar als ik een belkin router erachter zou plaatsen zou mijn probleem dan opgelost kunnen geraken?
ik zou toch eens doen wat ricy zegt en eerst en vooral de beschikbaarheid van vdsl2 eens testen, want indien beschikbaar kan je overschakelen naar vdsl2, wat veel sneller / stabieler is... dan zou je ook een nieuwe modem krijgen (bbox2)

ivm je huidig probleem met de philips... kon je de oude laptop probleemloos draadloos verbinden met de modem? of gebruikte je de wifi vroeger niet? 't kan aan de wifi liggen, maar ook aan de configuratie op de laptop

mvg
Nee de wifi werd nooit gebruitk en vdsl2 is niet beschikbaar. Maar ik heb toch beslist om zeker de belkin te gebruiken. Hoe moet ik dit instellen? Ik moet dus een kabel leggen van de LAN Philips naar de WAN van Belkin en DHCP afzetten?
Zo gebruik je hem als router met het nadeel dat dubbele NAT hebt dus Nat via modem en Nat via Belkin.

Het is nog simpelder als je ipv van de wan poort van je Belkin de lan poort gebruikt zodat je hem niet meer als router gebruikt en inderdaad DHCP afzetten.


Ok, ik laat je iets weten als het gelukt is! Alvast bedankt!
ik zie er het nut eigenlijk niet van in die 2 toestellen na elkaar te zetten, wifi van de philips zou moeten werken (en is over het algemeen ook beter dan de wifi van het sagem broodrooster model, het kan natuurlijk zijn dat wifi niet meer marcheert)

mvg
Bedankt iedereen voor de hulp het draadloos internet werkt nu perfect met de Belkin router! Btw ik zie het nut er wel van in als het draadloze gedeelte van mijn Philips niet werkt...


Mag slotje op!
Woody, krijg je pc automatisch een ip-adres van de bbox of heb je een static ip adres gebruikt ?

Ik stel die vraag omdat er zijn die automatich ene krijgen en dan bij weer anderen moeten een vast ip-adres invoeren.
Beste Ricy,

Ik maak niet gebruik van een bbox zoals eerder vermeld maar van een philips modem en een daarachter geplaatste n300 belkin share router. Ik krijg automatisch een ip in deze opstelling.

Reageer