Beantwoord

Geen bezettoon

  • 11 December 2017
  • 6 reacties
  • 2829 Bekeken

Waarom geeft de telefoon geen bezettoon weer als ik in gesprek ben ?
icon

Beste antwoord door AzizA 12 December 2017, 10:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tenzij het signaal 2de oproep actief is, zou de oproeper de bezettoon moeten ontvangen (deze tonaliteit wordt normalerwijze door het netwerk van de oproeper gegeven op basis van signalisatie van het netwerk van de opgeroepene)
https://www.proximus.be/nl/id_cl_callmanagement/bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobiel/oproepen-beheren/oproepen-beheren.html
Michel, je bedoelt waarschijnlijk als iemand je belt op je vaste lijn op je nummer waar je op dat zelfde moment in gesprek bent met iemand anders, dat deze beller dan geen bezettoon hoort, wat normaal het geval zou moeten zijn.
Inderdaad. de beller krijgt onmiddellijk de reactie : "uw oproep is niet toegelaten". Kan ik hieraan verhelpen?
Reputatie 6
Badge +3
Er zit ergens een foutje qua doorschakelen bij bezet ?
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn diverse mogelijke oorzaken
Heeft u de dienst "weigeren van anonieme oproepen" geactiveerd?
https://www.proximus.be/dam/jcr:9dcad8c5-ca1b-49aa-97e5-aa0a88f9b3af/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services~2016-07-28-14-10-20~cache.pdf
Indien niet:
een verkeerde interpretatie van de signalisatie door het netwerk van de beller is uiteraard ook mogelijk: bevindt de betrokken bellers zich systematisch in een specifiek netwerk (door netwerk van oorpsrong na te kijken)
er kan (per vergissing) een beperking op inkomend verkeer geactiveerd zijn op uw lijn (door Px na te kijken)
...
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Michel, kan je ons in een privébericht via het onderstaand link jouw gsmnummer doorgeven? Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Reageer