Skip to main content
Beantwoord

Geen bezettoon

  • December 11, 2017
  • 6 reacties
  • 2955 Bekeken

Waarom geeft de telefoon geen bezettoon weer als ik in gesprek ben ?

Beste antwoord door AzizA

Hallo Michel, kan je ons in een privébericht via het onderstaand link jouw gsmnummer doorgeven? Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • December 11, 2017
Tenzij het signaal 2de oproep actief is, zou de oproeper de bezettoon moeten ontvangen (deze tonaliteit wordt normalerwijze door het netwerk van de oproeper gegeven op basis van signalisatie van het netwerk van de opgeroepene)
https://www.proximus.be/nl/id_cl_callmanagement/bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobiel/oproepen-beheren/oproepen-beheren.html

Martin
  • December 11, 2017
Michel, je bedoelt waarschijnlijk als iemand je belt op je vaste lijn op je nummer waar je op dat zelfde moment in gesprek bent met iemand anders, dat deze beller dan geen bezettoon hoort, wat normaal het geval zou moeten zijn.

Inderdaad. de beller krijgt onmiddellijk de reactie : "uw oproep is niet toegelaten". Kan ik hieraan verhelpen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • December 11, 2017
Er zit ergens een foutje qua doorschakelen bij bezet ?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • December 11, 2017
Er zijn diverse mogelijke oorzaken
Heeft u de dienst "weigeren van anonieme oproepen" geactiveerd?
https://www.proximus.be/dam/jcr:9dcad8c5-ca1b-49aa-97e5-aa0a88f9b3af/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services~2016-07-28-14-10-20~cache.pdf
Indien niet:
een verkeerde interpretatie van de signalisatie door het netwerk van de beller is uiteraard ook mogelijk: bevindt de betrokken bellers zich systematisch in een specifiek netwerk (door netwerk van oorpsrong na te kijken)
er kan (per vergissing) een beperking op inkomend verkeer geactiveerd zijn op uw lijn (door Px na te kijken)
...

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • Antwoord
  • December 12, 2017
Hallo Michel, kan je ons in een privébericht via het onderstaand link jouw gsmnummer doorgeven? Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.