geen bereik in mijn gemeente

  • 3 December 2014
  • 9 reacties
  • 202 Bekeken

reeds jaren stel ik vast dat in mijn straat en eigenlijk in het hele dorp, Wortel, deelgemeente van Hoogstraten, het bereik van mijn gsm ondermaats is. Binnen is het onmogelijk mobiel te bellen, zelfs buiten heb ik maar 1 of hooguit 2 streepjes bereik. Dit is niet alleen bij Proximus, ook Mobistar heeft dit probleem in Wortel. Alleen Base heeft zeer goed bereik omdat zij een antenne geplaatst hebben in Wortel. Dit probleem heb ik reeds meermaals aangekaart, bij klantendienst, bij de winkels van Proximus, bij technici die aan modem of telefoon kwamen werken. Telkens opnieuw geen antwoord ofwel er wordt aan gewerkt. Ik weet van buren die overgeschakeld zijn naar Base gewoon omdat zij bereikbaar moeten zijn, als dit niet betert is over enige tijd niemand in Wortel nog bij Proximus. Misschien eens aan een technieker uit Wortel vragen hoe dat juist zit, die is onafhankelijk genoeg lijkt me om dit verhaal te bevestigen. Een tweede tip, bel gewoon enkele klanten uit Wortel op en vraag hoe tevreden zij zijn met het bereik van hun gsm.

9 reacties

Stuur het best ook nog eens via privé bericht aan 'Onze medewerkers' ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Zodat ze het kunnen doorgeven aan de bevoegde diensten
Reputatie 6
Badge +2
Als er op korte termijn geen verbetering zal zijn dan zijn er 2 mogelijkheden ofwel stapt Ludo over naar Base en/of gebruik hij voortaan de vaste telefoon.


In ieder geval moet hij zeker niet bij de pakken blijven zitten.
Daarom dat een privé bericht al de eerste stap is om te zien wat men aan de kant van Proximus kan doen.


En dan zal Ludo zelf wel daaruit conclusies kunnen trekken veronderstel ik, wat de beste stappen zijn die hij verder zet.
geduld is een schone zaak, maar op een keer houdt het inderdaad op. We zullen zien waartoe dit leidt.
Inderdaad, het is ook niet zeker dat ze daar iets zullen kunnen aan verbeteren en dan kan je eventueel uit kijken naar iets beters, maar wacht eerst de reactie af;
Ik snap dat niet hoor. Jaren sukkelen met een ondermaats product terwijl er zonder probleem een alternatief voorhanden is. En dat alternatief zal waarschijnlijk nog goedkoper zijn ook.


Zelfs al erkent Proximus het probleem EN willen ze er iets aan doen, dan nog duurt het een tijdje vooraleer er een nieuwe mast staat.


Stap dan toch over naar Base. En als er in de loop van volgend jaar een nieuwe mast staat (of er een andere oplossing is), dan kan je gewoon terugkeren naar Proximus als je dat wilt (en dan ben je een nieuwe klant en zal je waarschijnlijk nog een promotie er bovenop krijgen ook).
Ik denk dat Ludo dit ook wel weet en het nodige zal ondernemen als hij dat nodig acht, denk je ook niet verrassing


en hij kan toch horen wat ze te vertellen hebben, hij is toch volledig vrij om al dan niet over te stappen of niet, doen wat je niet laten kunt zeg ik altijd knipoog


En als je overstapt zou ik je een goed raad geven van eerst ook eens van iemand die je kent die bij die operator is eens te controleren op de plaats die het meest belangrijk is voor u om te zien of de ontvangst ok , is dat je niet het zelfde voor hebt als ik, ik was ook overgestapt naar een andere operator en ik moest iedere keer ofwel buiten gaan staan of op de bovenverdieping gaan staan om te kunnen bellen bij mij thuis.


Enfin ik geef je dit maar mee omdat ik het zelf voorgehad heb !
Beste Ludo
In de regio waar u woont is er effectief geen volledige bedekking.

Binnenshuis geeft dit dan nog meer problemen omwille van muren,
isolatie,...
U begrijpt dat nieuwe antennes bouwen of antennes versterken niet kan zonder
de nodige vergunningen of toelatingen. Deze zijn niet altijd verkrijgbaar en
soms is het (heel) lang wachten hierop.
Indien uw toestel het toelaat kunt u de 3G uitzetten, het 2G bereik is beter
maar ook dit is geen garantie.
Onze excuses voor het ongemak. Ik hoop dat er snel verbetering komt in uw
regio.
Mvg Samantha
Voila Ludo nu aan u om er de conclusies uit te trekken en de eventuele nodige stappen te nemen die voor u het best uitkomen ;-)

Reageer