Geen 2BE HD...omdat er geen plaats wordt vrijgemaakt

  • 26 July 2011
  • 28 reacties
  • 4039 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 588 reacties
Hallo iedereen,

Ik heb eens toevallig gekeken op de Twitter-pagina van Dirk Deferme (Chef sport VMMa) en hij heeft iets verteld over 2BE HD.

Tennisblogbe vroeg het volgende aan Deferme via Twitter:
"Is er kans dat in de toekomst 2BE in HD kan uitzenden? CL-voetbal in EL-beeldkwaliteit is een spijtige zaak"

Antwoord Deferme:
"@tennisblogbe providers maken geen HD-kanaal vrij voor 2BE. Dat en alleen dat is het probleem."

Conclusie: Telenet, Belgacom, TV Vlaanderen en Mobistar Digital TV willen (of kunnen ?) geen HD-versie van 2BE op hun platform. En ik vermoed dat 2BE HD er zal komen als alle providers (alle 4) 2BE HD kunnen aanbieden (zie maar bij lancering vtmKzoom, dat ineens bij Telenet, Belgacom én TV Vlaanderen tegelijk beschikbaar kwam en niet enkel bij Telenet). Bij VT4 en VijfTV zullen ze op technisch gebied nog niet in orde zijn.

Wat denken jullie ?

Mvg

28 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Hoe weet jij dat Tien ? Woestijnvis kan daar andere plannen mee hebben...en wat er met VT4 en VijfTV gaat gebeuren, zal zeker nog niet definitief vastgelegd zijn.
Reputatie 5
Badge +2
@Sinjoor71: Wel, er zijn geen VT4 HD of Vijf TV HD op de markt beschikbaar en ze hebben het zelf aangegeven dat ze ermee bezig (met HD) zijn maar dat is ondertussen al meer dan 2 jaar geleden gezegd. Ondertussen blijft het muisstil rond VT4 HD en VijfTV HD en nu zeker als er een verandering is van eigenaar, waarin (terecht) de meeste energie gestoken wordt (koers, beleid, missie, strategie, visie, doelgroep, programma's,...) en HD-projecten minder aandacht krijgen. Woestijnvis kan misschien plannen hebben (laat ons hopen), maar kan pas echt iets veranderen tegen midden 2012. Tot dan is er geen enkele druk van de concurrentie voor 2BE HD. Vitaya HD zal nog veel later komen. Of het nu aan 2BE zelf ligt of aan de providers, 2BE HD zal niet voor meteen zijn. En ik betwijfel ook of er eigenlijk moeite in gestoken wordt door beide partijen (zender en providers) om met HD-versie te starten.

Mvg
je moet niet vergeten dat dit een enorme investering is voor de zenders, en dat nu we midden in een economische cricis zitten zonder weerga, en dus zeker ook dalende advertentie inkomsten. maar ik vind het flauw van Deferme dat hij de providers aanwijst als schuldige.

woentijnvis zit ook niet meer in zo'n goeie papieren na verlies van een deel van z'n inkomsten tgv verlies voetbal/man bijt hond dus kans dat VT4/5TV op HD zal komen is daarmee kleiner geworden. moederbedrijf de Vijver moet trouwens nog een lening van 110 miljoen euro afbetaald krijgen

mvg

Reageer