Beantwoord

Geeft proximus aan elk toestel een public ipv6?

  • 1 January 2017
  • 6 reacties
  • 709 Bekeken

Ik gebruik het internet-abonnement Internet Comfort met optie Volume Pack Unlimited.
Ik zou graag willen weten of ook bij proximus alle toestellen in je private netwerk elk een verschillend ipv6 adres hebben. Bij telenet is dit namelijk al zo. Mvg
icon

Beste antwoord door RedsFan 2 January 2017, 00:08

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +4
Nee helaas niet, de modem heeft één ip adres en alle aangesloten toestellen hebben ook dat ip.
één public ipv6 (wan) adres maar wel andere private ipv6 (lan) adressen, die ik zie met ipconfig cmd?
Dit is hier al dikwijls gezegd dat er geen IPV6 adressen uitgedeeld worden. Ik heb echter van het begin af aan gezegd dat ik in mijn netwerk parameters zie dat ik IPV6 adressen toegewezen krijg zowel main als tijdelijke inclusief een IPV6 gateway adres ...
Staan er dan bij u geen ipv6 adressen als je het cmd ipconfig uitvoert of bedoel je iets anders?
Help! Als ik deze resultaten krijg mag ik dan concluderen dat proximus ipv6 uitdeelt of niet en indien niet waarom mag ik dit zo niet interpreteren?

Test met een IPv4 DNS record
goed (0.077s) gebruik makend van ipv4
Test met een IPv6 DNS record 
goed (0.077s) gebruik makend van ipv6
Test met een Dual Stack DNS record 
goed (0.096s) gebruik makend van ipv6
Test met een Dual Stack DNS en grote pakketten 
goed (0.099s) gebruik makend van ipv6
Test IPv4 zonder DNS 
goed (0.114s) gebruik makend van ipv4
Test IPv6 zonder DNS 
goed (0.110s) gebruik makend van ipv6
Test IPv6 met grote pakketten 
goed (2.263s) gebruik makend van ipv6
Test of uw ISP's DNS server IPv6 gebruikt 
slecht (0.097s)
Vind IPv4 Service Provider 
goed (0.096s) gebruik makend van ipv4 ASN 5432
Vind IPv6 Service Provider 
goed (0.215s) gebruik makend van ipv6 ASN 5432
De bedoeling is om meerdere websites thuis te hosten en ik dacht dat als elk apparaat een ander public ipv6 krijgt er ook aan elke server een verschillende domeinnaam gekoppeld kan worden.

Reageer