Beantwoord

Gedwongen omruil gekochte sd decoder

  • 1 February 2017
  • 3 reacties
  • 227 Bekeken

Ik ben in het bezit van een hd decoder in een pack en een oudere sd decoder die in gekocht heb. Deze laatste is sinds vandaag niet meer te gebruiken omdat PX deze gedesactiveerd heeft. Blijkbaar wordt de software niet meer ondersteund.
Ik heb met de huidige sd/hd decoders regelmatig blokkerende beelden, dit los ik op door decoders en modem even uit en aan te zetten. Ik wil deze combinatie gewoon houden en geen hd huurdecoder aangesmeerd krijgen, waardoor ik waarschijnlijk nog meer blokkerende schermen krijg.

Bestaat er een mogelijkheid om op hardware in te grijpen en de blokkering van de sd decoder te overrulen?

De reden van het niet meer ondersteunen van oude software is pure onzin. In heb nog een laptop van 2002 die zonder problemen op een oude windows versie draait.

Ik wil na 20 jaar Bgc/PX eigenlijk niet van provider veranderen, maar denk er hard over na.
icon

Beste antwoord door sabineb 2 February 2017, 13:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Jammer genoeg heeft Proximus hiervoor gekozen en wordt het zaakje alleen maar duurder.
Zeker omdat je nieuwe decoders niet meer kan kopen en er ook geen vrije hardware keuze is.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Eric,

Ik kan u vergelijking wel begrijpen dat je zegt een oude laptop hebt op een oude windows draait,

maar ook daarop ga je door microsoft geen ondersteuning meer krijgen, geen windowsupdate meer toegelaten worden, vele programma's/ apparatuur niet meer werken etc..

Dus je ziet ook.. ook hier zal je op een dag in problemen komen omdat niet meer ondersteund wordt.

Dit even terzijde

Om op je decoder terug te komen

Je kan op de hardware de HD functie uitschakelen

Bij een v5 decoder is dit via MENU- INSTELLINGEN- SYSTEM - videobeheer HD

mvg sabine
Ik heb met de PX decoder na de omruiling van mijn oude V3b's (nu V5-C) nul komma nul problemen, tot spijt van wie 't benijdt ..
.. en irrelevant maar toch ....
als referentie een "laptop uit 2002 die nog probleemloos loopt" ? IK moet daar verschrikkelijk hard om lachen ! Ik wil zelfs niet weten HOE die nog loopt, maar waarschijnlijk slechter dan op krukken .. oh, en als er iets fout mee loopt zal "resetten" totaal niet helpen LOVL .. ik kan het u verzekeren .. ben net nu een oude Vista install uit 2007 of 2008 aan het oplappen en dat "probleemloos" bestaat enkel in de verbeelding van de gebruiker haha ..

Reageer