Gebruik van Fon


Hallo, ik werk met een desktop. Een tweetal weken geleden heb ik de simkaart besteld samen met een usb stick om wireless te kunnen surfen met mijn desktop. Ik heb een Fon account aangemaakt in e-services. Ik heb een bbox2 en vdsl. Mijn Bbox2 is ingesteld voor wireless surfen. Sim kaart is geactiveerd. Ik heb een 'Comfort' pack abonnement.

Ik heb de software van de Vodafone stick geïnstalleerd op mijn pc. Telkens wanneer ik de Vodafone Mobile Broadband software start krijg ik wel Lan verbinding (via de vaste verbinding met kabel) maar bij Wireless krijg ik de melding 'Geen apparaat'. Idem voor de 'Mobile verbinding'. Ik heb de pc al verschillende keren opnieuw opgestart en de Bbox2 gereset.

Zie ik nog iets anders over het hoofd? Ben ik nog iets vergeten? Graag wat hulp als het kan. Dank bij voorbaat.

13 reacties

volgens mij ben je hier 2 zaken aan het verwarren? ..... nl surfen op fon hotspots via wifi & surfen op het 3G netwerk met simkaart in combinatie met usb modem

surfen op fon hotspots via wifi

fon account aanmaken in e-services. op laptop gewoon verbinden met het onbeveiligde draadloze netwerk genaamd FON_........ indien beschikbaar op uw locatie (kan er één van belgacom zijn, kan ook gewone fon zijn). vervolgens browser openen en u zou naar het captive portal moeten geleid worden, daar inloggen met gegevens van uw belgacom fon account. vervolgens kan u surfen

- surfen op het 3G netwerk
procedure staat op http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14852/~/uw-usb-modem-of-datakaart-installeren-en-updaten
op deze manier surfen staat compleet los van wifi en van uw bbox 2
pincode ingeven en u kan surfen, mijn eigen ervaring is dat de simkaartjes soms wel niet correct geactiveerd zijn




mvg



Bedankt voor het snelle antwoord. Als ik het goed begrijp kan ik dus met die simkaart en die stick van Vodafone niets doen op mijn desktop? Ik heb daar namelijk geen wireless netwerkkaart geïnstalleerd. Ik had dit echter duidelijk gemeld aan de helpdesk toen ik met hen belde om die sim kaart te bestellen. Volgens de medewerker(ster) was dit geen probleem en zou ik, na installatie, perfekt wireless kunnen surfen met mijn desktop......

Bestaat er een mogelijkheid om toch een verbinding te maken met het onbeveiligde draadloze netwerk FON op mijn desktop? Of moet ik, zoals ik al vreesde, wachten tot ik een laptop heb aangekocht?
Bijkomend vraagje. Hoe kan ik kontroleren of mijn sim kaart correct geactiveerd werd? Het lukt me ook niet om te surfen op het 3G netwerk.... Ik krijg steeds de mededeling 'Geen apparaat'. Ik heb reeds verschillende keren naar de helpdesk gebeld maar daar kan men mij blijkbaar ook niet verder helpen.

Wat moet ik precies starten om dan mijn pincode te kunnen ingeven en zo op het 3G netwerk te kunnen surfen? Of kan dat niet met een desktop? Wat betreft internet ben ik een komplete analfabeet (digibeet?)
JEF, LEES NOG EENS WAT IK GEPOST HEB AUB....

SURFEN MET DIE SIMKAART STAAT VOLLEDIG LOS VAN WIFI.... DE USB STICK IS UW MODEM, JE HEBT DUS NIETS ANDERS NODIG.

MVG
jef, sorry voor de caps daarnet... was getypt met tablette en om de één of andere reden kan ik op dit forum dan enkel met caps typen. enfin, beter dan met smartphone waar ik niet kan typen...

je moet het kaartje eerst en vooral telefonisch activeren & dan in de usb modem steken

volg onderstaande procedure :

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14852/~/uw-usb-modem-of-datakaart-installeren-en-updaten

op moment dat hij je pincode vraagt ben je verbonden met het proximus netwerk, dan kan je normaal ook surfen.

indien het niet gaat support contacteren. hoeveelheid 3G volume dat je krijgt is afhankelijk van je vast internet abo, opgelet echter: indien je kaart in de loopt van de maand geactiveerd wordt krijg je niet het totale volume. bv halfweg de maand actief, krijg je de helft van het volume. bij overschrijden volume wordt het aangerekend

mvg
Nee, nee xenne daar lopen we niet in, je was gewoon boos dat ze je post niet goed gelezen hadden en nu wil je niet toegeven dat je met het verkeerde been uit het bed gestapt zijt !!

😛 ;-))
Juist Xenne, maar dat is nu juist mijn probleem. Ik heb de software geïnstalleerd. Ik heb het simkaartje geactiveerd. Toch kan ik niet surfen op 3G. Mijn vraag is dus: moet ik nog iets speciaals starten? Als ik de pc opstart met de stick in een usb poort, moet ik dan ergens meteen de mogelijkheid zien staan om op 3G te surfen? Wanneer ik opgestart ben, zie ik nergens een mogelijkheid om voor die 3G te kiezen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Simkaart niet goed geactiveerd? Ik heb al verschillende keren de helpdesk van Belgacom gekontakteerd maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ik ben ondertussen inderdaad al gaan kijken op de url die je had doorgegeven. Ik heb de pdf bestanden gedownload en de update. Volgens mij heb ik alle instructies die daar staan, gevolgd. Maar ik zie geen mogelijkheid om die 3G mogelijkheid te gebruiken.

Een tweede vraagje... Om via Fon te surfen heb ik dus een laptop met wireless netwerkkaart nodig of eventueel een desktop met wireless kaart? Sorry maar ik ben een noob op gebied van netwerken en internet. Misschien zijn er nog meer mensen zoals ik, met een desktop die in de waan verkeren dat ze een stick en een simkaartje nodig hebben om te kunnen surfen via Fon. Zoals gezegd, ik heb reeds een Fon-account aangemaakt via e-services.
Fon is een heel ander verhaal, daarvoor heb je inderdaad WiFi functionaliteit nodig... maar op vaste pc lijkt me dat niet interessant. deze staat op een vaste lokatie, waar je vast internet hebt. enkel bij panne zou je evt gebruik kunnen maken van een Fon in de buurt, maar dan moet je al geluk hebben dat er een hotspot in je directe omgeving is.

surfen op 3G lijkt me ook niet echt interessant op vaste PC, deze staat op vaste lokatie waar je vast internet ter beschikking hebt. bij panne zou het je wel gebruik kunnen maken van het 3G netwerk om je tijdelijk uit de nood te helpen

fon & surfen op 3G via simkaart zijn aldus vooral interessant op draagbare devices: smartphones, laptops en tablettes (ttz internet OVERAL)

om te antwoorden op uw vraag... zie eens onderstaande info:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/surfen-onderweg/surfen-op-pc-met-usb-modem-of-datakaart/a_id/13825/c/1284,1349,1361,1363

mvg
Ter info: via de site van belgacom vind je verschillende info omtrent surfen onderweg

==>> http://support.nl.belgacom.be/app/answers/list/prive/internet/surfen-onderweg/surfen-op-pc-met-usb-modem-of-datakaart/c/1284,1349,1361,1363
Ik heb vanmiddag nog kontakt gehad met de helpdesk van Belgacom. Het probleem met de 3G verbinding blijkt een slechte sim kaart te zijn. Ik wacht nu op een nieuwe (in de loop van volgende week). Misschien zijn er nog mensen met hetzelfde probleem en hebben zij hier ook iets aan.

Nog bedankt aan iedereen die geholpen heeft en gereageerd hebben op mijn vraag voor hulp.
oké jef, dank voor de feedback... laat nog maar iets weten of het lukt met die nieuwe simkaart

mvg
Als ze ook maar niet kapot is ;-)
Kijk maar eens verder op dit forum hoeveel mensen er PROBLEMEN met FON hebben.. o.a. mijn post van een tijdje geleden

Reclame maken voor iets wat niet werkt.. Fraai Belgacom !

Bij mij heeft het sinds de activatie nog NOOIT gewerkt.. alle instellingen van Bbox , modem , computer en smartphone staan nochtans juist.

Na verschillende mailtjes naar hen , telefonisch contact ( het laatste een week geleden ....en ze moeten nog terugbellen !! ) nog niks opgelost

Erg jammer

Reageer