Skip to main content

gebruik maken van uitgaande mailserver met andere domeinnaam.

• January 24, 2012
  • 10 reacties
  • 1142 Bekeken

Beste

ik zou graag het email adres van mijn school toevoegen in Evolution mail (mail client). Om emails te kunnen ontvangen en versturen zonder telkens de webclient te moeten gebruiken.

bij de handleiding om dat adres toe te voegen staat er dat ik als uitgaande mail server die van mijn eigen provider (jullie) moet gebruiken.

welke instellingen heb ik nodig om mails te kunnen versturen via uw relay?

mvg
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

• Apprentice
  • January 24, 2012
uitgaande mailserver

relay.skynet.be of smtp.skynet.be

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • January 24, 2012
heb die zonet geprobeerd, zowel relay.skynet.be als smtp.skynet.be werkt niet (host opzoeken is mislukt)

(ik heb geen ssl of tsl versleuteling gebruikt, geen aanmeldcontrole en port 25)

moet ik gebruik maken van een bepaalde versleuteling ook?

en moet ik mij aanmelden met mijn belgacom account? (+ als ik mij aanmeld met belgacom account, zal hij dan de mails niet versturen vanaf het .skynet adres?)

alvast bedankt

• Apprentice
  • January 24, 2012
relay.skynet.be op poort 25, geen SSL/TLS ingeschakeld, geen SMTP paswoordverificatie vereist.

maar je bent toch aan het surfen op een belgacom verbinding hé?

je moet de uitgaande mailserver gebruiken van het internet waarmee je op dat moment verbonden bent

er is nog andere methode die werkt ongeacht de internetverbinding:

relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist (login@skynet.be + paswoord mailbox)

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • January 24, 2012
heb beide manieren eens uitgetest en krijg telkens weer dezelfde foutmelding: kan host niet vinden

+ ik zit wel degelijk op een belgacomverbinding (wifi bbox)

ik zal even googlen of het geen bug in het programma is of iets dergelijks

toch bedankt! :)

• Apprentice
  • January 24, 2012
ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met "Evolution mail"

maar uiteindelijk maakt het niet uit welk programma je gebruikt, de mailinstellingen zijn wat ze zijn......?

mvg

• Practitioner
  • January 24, 2012
Als het u mss kan helpen vind je hier wat omtrent e-mail instellingen op mijn blog => email

• Auteur
  • Apprentice
  • January 24, 2012
heb nog wat gezocht voor eventuele bugs ofzo maar kan niet direkt iets vinden.

Heb nog eens de instellingen van op uw blog geprobeerd, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen:

Kon niet verbinden met relay.skynet.net: Host opzoeken mislukt: relay.skynet.net: Naam of dienst is niet bekend

ik vrees dat ik met de webclient zal moeten blijven werken 😛

• Apprentice
  • January 24, 2012
geachte

het is relay.skynet.be en niet relay.skynet.net

mvg

• Practitioner
  • January 24, 2012
inderdaad op mijn blog staat geen .net maar wel .be !

"relay.belgacom.net" bestaat wel als je een mailaccount hebt in de zin van mijnmail@belgacom.net

• Auteur
  • Apprentice
  • January 24, 2012
ik had dit nog zelf niet gemerkt, maar ik vul wel degelijk bij server relay.skynet.be in, ik heb geen idee waarom hij in de foutmelding relay.skynet.net zet :/

UPDATE: Het is mij uiteindelijk toch gelukt! Om de een of andere reden bleef dat programma mijn eerste input onthouden waardoor ik constant dezelfde foutmelding kreeg. Ongeacht welke instellingen ik nog aanpaste.

ik heb dan de correcte gegevens ingevoerd, pc volledig opnieuw opgestart en getest, en alles werkt nu zoals het zou moeten :)

Alvast een dikke merci voor de hulp!

de instellingen voor evolution mail zijn:

server: relay.skynet.be

aanmeldcontrole aanvinken

poort: 587

versleuteling: TLS

Aanmeldcontrole: uwgebruikersnaam@skynet.be

bij de eerste maal dat u dan een mail verstuurd krijg je de vraag om het wachtwoord op te geven voor uwgebruikersnaam@skynet.be

Belangrijk detail: bij het versturen van email gebruikt hij wel degelijk het emailadres van mijn school en niet het @skynet.be adres!