Skip to main content
Ben op dit moment klant bij Mobile Vikings.

Het is me recent duidelijk geworden dat ik van een heleboel contacten geen SMS van kan ontvangen. (of sturen)

Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn smartphone lag. Daarom heb ik een factory reset gedaan zodanig dat alle apps werden verwijderd. Het probleem stelde zicht echter nog steeds.

Vervolgens de SIM geprobeerd in een oude (non-smartphone type) Nokia en hier stelt het probleem zich ook.

Vervolgens Mobile Vikings gecontacteerd en volgens hen is dat idd een probleem met de “SMS hub centrale”

Voor de provider Meteor is er een probleem met de sms hub centrale. Er zijn verschillende overeenkomsten tussen de operatoren onderling en sommige buitenlandse operatoren versturen geen sms'en via een SMS-hub centrale. Vandaar dat je geen berichten ontvangt van het nummer + 353 85 154 6511

Onze beheerder kan deze bericthen niet aanvaarden op het netwerk, dit is een veiligheidsmaatregel om voornamelijk frauduleuze berichten en spam boodschappen te blokkeren.

We raden dus aan dat je contactpersoon dit zeker doorgeeft aan zijn/haar operator. Een andere oplossing kunnen we jammer genoeg niet aanbieden

Vraag: is het bovenstaande probleem theoretisch ook mogelijk bij proximus?

M.v.g.

Kurt
Geen reactie

Reageer