Beantwoord

Gebarentaal op BBC

  • 6 February 2016
  • 7 reacties
  • 651 Bekeken

Bij het opnemen van programma's op BBC blijkt de laatste tijd dat er een heer of dame rechts in beeld komt met gebarentaal (Eng: signing). Hoe kan ik dat afzetten? Ik heb dat niet nodig. Dit stoort.
icon

Beste antwoord door Marleen 7 February 2016, 07:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik vrees dat dat niet mogelijk, dat wordt zo uitgezonden en kan dus niet afgezet worden, trouwens over welke programma's heb je het? Zijn dat nieuwsuitzendingen?
Reputatie 7
Badge +6
Dat zijn gewoon programma's, meestal heruitzendingen 's nachts, in de reeks See Hear SPECIAAL voor slechthorenden, dus als het je stoort, pech hoor. Als je die programma's opneemt op hun gewone uitzenduur, zal je er geen 'last' van hebben.
MVG
@ Marleen, het ging o.m. over het programma 'The Story of China', uitgezonden op BBC 2 op donderdag 4-2-2016 om 22.00 uur. Dat is geen heruitzending.
Mvg
Reputatie 7
Badge +6
Dat is dan ongebruikelijk, ja. Ik zal op 11/6 eens kijken of dat ook nog zo is, bij een nieuwe aflevering.
MVG
Reputatie 7
Badge +6
Hallo, ik denk dat ik dit mysterie heb opgelost.:S
The story of China werd 2x tamelijk kort na elkaar uitgezonden: één aflevering om 22u zonder gebarentaal, de tweede maal 's nachts rond 1u met gebarentaal. Je bent dus zeer waarschijnlijk iets te ver 'doorgeschoten' in de TV-gids bij het plannen van je opname.
Een minpunt voor de TV-gids: niet altijd vlot leesbaar.
Ik hoop dat je toch nog hebt kunnen genieten van de aflevering over de Mings. Fascinating stuff! 🙂
@ Marleen,
Gisterenavond 'The Story of China' 11-2-2016, BBC 2, om 22u Belg.tijd, was een perfecte uitzending zonder gebarentaal. De week daarvoor echter, op 4-2-2016, heb ik opgenomen om 22 uur en dat was met een persoon rechts op het scherm met gebarentaal. Bij nader inzicht blijkt dit opgenomen te zijn op VRIJDAG 5-2-2016, dus 's nachts. Ik had dit ingesteld om automatisch elke week op te nemen... . Het is inderdaad een prachtige reeks.
Mvg
Reputatie 7
Badge +6
Prima, bedankt voor de opheldering!
Ik had ze dus gisteren twee keer opgenomen: een keer om 22u (zonder gebarentaal) en een keer deze nacht rond 1 u (met gebarentaal) vandaar dat ik wel dacht dat dit de verklaring moest zijn. 🆒

Reageer