Garantie herstelling

  • 9 September 2012
  • 0 reacties
  • 663 Bekeken







  • op 09/06/2012 gaat mijn zoon over tot de aankoop van GSM Samsung Galaxy Ace S5830i Black+ ter waarde van € 199,99

  • garantie op kasticket geeft 09/06/2014 aan

  • op 08/08/2012 wordt toestel binnengebracht in verkoopcenter ringshopping KUURNE met klacht dat trilfunctie niet meer werkt, verzenden van berichten meestal niet lukt en opladen uiterst moeilijk is.

  • Verkoper met name Pieter-Jan D. schudt zijn hoofd en zegt dat de aankoop van een GSM-toestel aankopen in dit filiaal gewoonweg dom is en dat hij hier zeker niks zou aankopen noch voor zichzelf noch voor zijn kinderen. Zijn conclusie is dat het waarschijnlijk niks wordt en een werk van lange adem zal zijn.

  • Enkele weken later komt belgacom met voorstel voor al dan niet herstelling toestel waarin vier 5 niveaus, zoals Belgacom dat heet, tot betaling wordt ter ondertekening. Er is sprake van externe schade, wat hier met klem wordt tegengesproken. De reparatie van dit toestel zou € 145,89 bedragen.

  • Na 4 maal servicecenter te hebben bezocht en er op gewezen te hebben dat alles garantie is, zijn we nog niks wijzer. Heel koel worden alle argumenten weggelachen. Meer zelfs ; als er tegen 14/09/2012 niet wordt gereageerd dan wordt toestel niet meer opgestuurd en volgt er een rekening. Toestel wordt indien geen akkoord om bereid te zijn hoogoplopende kosten te betalen niet meer hersteld en niet meer opgestuurd. Er wordt wel een rekening van € 40,17 opgestuurd voor administratieve kosten. GEEN GSM, GEEN herstelling en toch betalen.

  • Filiaal in Kuurne weigert gewoonweg elke medewerking. Er wordt geen enkel advies gegeven, geen enkel adres noch van de hersteldienst, noch van Samsung zelf. Ik citeer de woorden van de verkoper : 'Laat testaankoop dit maar oplossen, ik weet niks. Ik kan en zal u verder niet helpen. Ook de filiaalverantwoordelijke niet.' [/i]

  • Een van de verkopers zegt letterlijk dat hij bereid is om mij enkele nieuwe toestellen te verkopen, met plezier zelfs, maar dat het daar ophoudt. Van verdere service is totaal geen sprake. Met een aangekocht toestel moet je uw plan trekken. Garantie of niet. Een uitspraak die mij heel cru lijkt.
    [/list]



    Ik hoop dat Belgacom hier iets wil rechtzetten. Ofwel krijgen we ons toestel hersteld terug, gratis. Ofwel wordt er een nieuw toestel gegeven, gratis. Ofwel wordt aankoop ontbonden en krijgen we de aankoopwaarde van € 199,99 terug.



    Volgende gegevens kunnen helpen dossier te vinden :





    • Winkel 18059

    • Kasticket 1137

    • Nummer reparatiebon : CA217278
      [/list]

      ,




      voor ik testaankoop inschakel geef ik Belgacom de kans één en ander recht te zetten. Ik zet alles in chronologische volgorde :





      • op 09/06/2012 gaat mijn zoon over tot de aankoop van GSM Samsung Galaxy Ace S5830i Black+ ter waarde van € 199,99

      • garantie op kasticket geeft 09/06/2014 aan

      • op 08/08/2012 wordt toestel binnengebracht in verkoopcenter ringshopping KUURNE met klacht dat trilfunctie niet meer werkt, verzenden van berichten meestal niet lukt en opladen uiterst moeilijk is.

      • Verkoper met name Pieter-Jan D. schudt zijn hoofd en zegt dat de aankoop van een GSM-toestel aankopen in dit filiaal gewoonweg dom is en dat hij hier zeker niks zou aankopen noch voor zichzelf noch voor zijn kinderen. Zijn conclusie is dat het waarschijnlijk niks wordt en een werk van lange adem zal zijn.

      • Enkele weken later komt belgacom met voorstel voor al dan niet herstelling toestel waarin vier 5 niveaus, zoals Belgacom dat heet, tot betaling wordt ter ondertekening. Er is sprake van externe schade, wat hier met klem wordt tegengesproken. De reparatie van dit toestel zou € 145,89 bedragen.

      • Na 4 maal servicecenter te hebben bezocht en er op gewezen te hebben dat alles garantie is, zijn we nog niks wijzer. Heel koel worden alle argumenten weggelachen. Meer zelfs ; als er tegen 14/09/2012 niet wordt gereageerd dan wordt toestel niet meer opgestuurd en volgt er een rekening. Toestel wordt indien geen akkoord om bereid te zijn hoogoplopende kosten te betalen niet meer hersteld en niet meer opgestuurd. Er wordt wel een rekening van € 40,17 opgestuurd voor administratieve kosten. GEEN GSM, GEEN herstelling en toch betalen.

      • Filiaal in Kuurne weigert gewoonweg elke medewerking. Er wordt geen enkel advies gegeven, geen enkel adres noch van de hersteldienst, noch van Samsung zelf. Ik citeer de woorden van de verkoper : 'Laat testaankoop dit maar oplossen, ik weet niks. Ik kan en zal u verder niet helpen. Ook de filiaalverantwoordelijke niet.' [/i]

      • Een van de verkopers zegt letterlijk dat hij bereid is om mij enkele nieuwe toestellen te verkopen, met plezier zelfs, maar dat het daar ophoudt. Van verdere service is totaal geen sprake. Met een aangekocht toestel moet je uw plan trekken. Garantie of niet. Een uitspraak die mij heel cru lijkt.
        [/list]



        Ik hoop dat Belgacom hier iets wil rechtzetten. Ofwel krijgen we ons toestel hersteld terug, gratis. Ofwel wordt er een nieuw toestel gegeven, gratis. Ofwel wordt aankoop ontbonden en krijgen we de aankoopwaarde van € 199,99 terug.



        Volgende gegevens kunnen helpen dossier te vinden :





        • Winkel 18059

        • Kasticket 1137

        • Nummer reparatiebon : CA217278

        • Dubois Rinus Moerput[/b] 24 8940 Geluwe[/b] is juiste adres.
          [/list]



          Graag vlug reactie op dit schrijven.



          Indien geen reactie voor 13/09/2012 vertrekt er een schrijven naar testaankoop (ben daar trouwens lid).



          Dank bij voorbaat.

0 reacties

Geen reactie

Reageer