Vraag

Game servers via internet

  • 14 May 2016
  • 7 reacties
  • 299 Bekeken

Wij kunnen niet op game-servers zoals Steam via onze b-box 3.
Proximus stelde voor om al de poorten te openen maar dat maakte geen verschil.
Heeft er iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen dat zou erg geapprecieerd worden.

7 reacties

lees ook mss dit eens => https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox-3-wil-geen-poorten-openen-33420?postid=536472
Reputatie 7
Badge +6
Hey Alex,
Is dit gewoon Steam op je computer?
Enkele problemen met online gaming kunnen zijn door:

- geblokkeerde poorten (link)
- gebruik van CGN, kijk even hiervoor in je MyProximus of je het volgende ziet en wijzig dit naar 'public'. Dit staat onder je internet abonnement.


- Controleer je firewall settings op je computer en schakel deze eventueel (tijdelijk) uit.

Stuur eventueel je telefoonnr of klantenr even door naar Het Proximus Team. Dan kijken we even of je internet connectie niets tegenhoudt.
Ik heb het item 'IP Address translation' niet in de lijst staan.
Hoe kan ik dit dan aanpassen?
Dan is het in orde en wordt er geen CGNAT toegepast die uw probleem zou kunnen veroorzaken
kan je geen identieke pppoe sessie opstarten (zoals je bbox ook ene opbouwt) vanuit je computer waar je het probleem ondervindt om te zien of je dan nog het probleem hebt.
identieke pppoe sessie opstarten? Hoe doe ik dat?
Een PPPoE-verbinding met internet maken Van toepassing op Windows
1. U kunt de wizard Verbinding met internet maken als volgt openen:
klik op de knop Start , klik op Configuratiescherm, klik op Netwerk en internet, klik op Netwerkcentrum, klik op Verbinding of netwerk instellen en klik vervolgens op Verbinding met internet maken.
2.Selecteer op de pagina Hoe wilt u verbinding maken? de optie Breedband (PPPoE).
3.Voer de stappen in de wizard verder uit.
Het maakt geen verschil.
Zijn er nog andere mogelijke oplossingen?

Reageer