Galaxy S4 Mini 4G

  • 22 December 2014
  • 11 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een Galaxy S4 Mini en ben daar eigenlijk heel tevreden over, maar heb een vraagje.


Is het normaal dat bij instelling op 4G ( Netwerken/Mobiele Netwerken/Netwerkmodus ) LTE/GSM/WCDMA, de algemene telefoonontvangst minder is?


Als ik op 4G sta krijg ik op een bepaalde plaats 2 streepjes ontvangststerkte en als de smartphone op 3G zet (GSM/WCDMA) dan heb ik op dezelfde plaats 4 streepjes ontvangststerkte.


Daarstraks geprobeerd bij mijn broer z'n S5 mini is dit niet het geval.


Iemand ervaring mee?


Met dank bij voorbaat

11 reacties

Reputatie 1
Badge
Blijkbaar een probleem, zelfs bij 'de medewerkers' komt er niemand over de brug.
heb je al een


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
't zijn natuurlijk twee verschillende toestellen en mss zit het gewoon in de gevoeligheid van de ontvangstmeting in het toestel, maar mss weten de medewerkers meer hierover uit ervaring met nog andere gebruikers van dit zelfde toestel.
Het komt er op neer dat voor 4G meer ontvangstmasten nodig zijn dus dichter op elkaar moeten staan en dat is met 3G niet het geval die mogen verder uit elkaar liggen. Daarom dat de uitrol van 4G zolang duurt.
Reputatie 1
Badge
@Elsa, ja ik heb dezelfde vraag aan de medewerkers gestuurd, maar ben nog zonder antwoord.


@Movieman, dat wist ik niet maar dat zou wel eens 'het' antwoord kunnen zijn en dan ben ik daar eigenlijk wel tevreden mee. Tenslotte betaal ik niet voor 4G en zal derhalve mijn surfsnelheid ook niet veel hoger liggen (of zelfs lager) dan 3G en dat gaat eigenlijk nog redelijk goed, het is tenslotte een Smartphone en geen PC.....


Toch beiden bedankt, en een prettige Kerst gewenst.
Neen dit kan de uitleg niet echt zijn want beide toestellen S4 mini en S5 mini ontvangen op de zelfde plaats van dezelfde antennes.


Natuurlijk zou het beter zijn moest je met het zelfde type dus een ander toestel S4 mini op dezelfde plaats kunnen vergelijken met de uwe.


Ook een prettig kerst voor u en uw familie,


Elsa
Reputatie 1
Badge
Da's een goed gedacht, mijn schoonbroer heeft de zelfde, maar die is momenteel in verlof. Dus nog even wachten.
Elsa als er minder antennes voor 4G geplaatst zijn kan je ook niet dezelfde ontvangst hebben het is algemeen geweten dat 4G veel meer antennes nodig zijn dan 3G op elke antennemast is 4G niet van toepassing of staan er te weinig.Ga maar eens grasduinen in uw info het is niet omdat je goede ontvangst hebt met je 3G dat dit dan ook voor 4G van toepassing is.
en waarom geeft de samsung S5 mini van zijn broer dan geen verschil in RX level, tussen G3 en G4 dit is een vergelijkende meting op dezelfde plaats en speelt het dus geen rol of er meer of minder antennes zijn, ik begrijp wel wat je bedoelt maar is in die vergelijkende test niet relevant.


Daarom dat die test bv door iemand anders een ander resultaat kan geven, want als Sinjoor zijn test gaat doen kan het zijn dat er gnoeg G4 antennes staan en dat hij geen verschil in RX gaat vaststellen tussen G3 en G4 maar daarmee is het raadsel van Coreftis nog niet verklaard.


S5m RX_3G = RX_4G <= hier zou je uitleg niet kloppen

S4m RX_3G > RX_4G <= hier zou je uitleg weer wel kunnen kloppen


Enigste goede test (toch wat zijn S4m betreft)met ander S4m op dezelfde plaats waar TS zijn test gedaan heeft met zijn S4m kijken of bij deze ook RX_3G > RX_4G , om te kunnen uitsluiten of het iets met zijn S4m te maken heeft.


Om het nog spannender te maken is het mss juist de S5 die een verkeerde RX aanduiding geeft, zeker als uw uitleg van toepassing is cool


Het is zeker zo dat u bij 4G een mindere ontvangst kan ervaren ten opzichte van 2G/3G. Dit komt grotendeels door maststerkte en -type maar hangt ook van toestel tot toestel af.

Met vriendelijke groeten,
JG.
Dan kan ik alleen maar concluderen dat het hier in dit specifiek geval van het toestel afhangt, want de antenne ontvangst is voor beide toestellen de zelfde (zelfde plaats)

Reageer