fulladsl traag internet

  • 25 January 2011
  • 7 reacties
  • 1436 Bekeken

Ik weet dat het niet echt over belgacom gaat, maar aangezien zij toch nog steeds de koperlijnen bezitten en de service van fulladsl op niets trekt, durf ik het hier toch snel even te vragen.

Anderhalve week geleden is mijn maximum downloadsnelheid van de ene dag op de andere van ongeveer 700KB/s naar 110kB/s gegaan. Ik email naar fulladsl om hen de oorzaak hiervan te vragen. Hun antwoord:

Wanneer we de lijn uitmeten, merken wezelf ook inderdaad een max. snelheid van 1.1Mb/sec op. Jammer genoeg is dit ook de max. haalbare snelheid die mogelijk is op uw lijn – gezien de verzwakking die er optreedt door de afstand van de ADSL-centrale en de kwaliteit van de bekabeling.

Naar mijn weten is er niets veranderd, dus hoe kan dat nu in godsnaam een zinnige uitleg zijn als ik de dag van te voren nog het vijfvoud van die snelheid had. Bovendien is dit slechts 10% van de geadverteerde snelheid en lijken ze daar niet bepaald iets aan te gaan doen. Ik vind dit ronduit schandalig, en ben van plan om over te stappen naar een andere ISP.

Dus mijn vraag is: zijn ze fout en is er een tijdelijke storing of zit ik echt tot het eind van mijn dagen opgescheept met deze trage boel?

7 reacties

Doe hier de test of BelgacomTV voor u beschikbaar is.

BelgacomTV niet beschikbaar? Minder dan 4 Mbps
BelgacomTV beschikbaar? Minimaal 4 Mbps
BelgacomTV beschikbaar in HD? Minmaal 16 Mbps
Deze test geeft wel degelijk aan dat mijn lijn 'HD' aan kan en dus minimum 16mbps ondersteunt. Is er dan een storing of cappen ze mij moedwillig?
Reputatie 2
Badge +1
In dat geval zit je momenteel dus nog op ADSL.

Je kan overschakelen op VDSL2, maar ik heb geen idee of fulladsl dit reeds kan aanbieden?

Een cap staat er al zeker niet op, een storing kan... maar je gaat vermoedelijk maximaal 4 of 6Mbit over ADSL krijgen.
4 of 6Mbit, daar zou ik niets mee inzitten, dat had ik vroeger ook, maar 1.1Mbit is toch aan de lage kant voor een DSL-lijn.
Reputatie 2
Badge +1
Klopt... maar zal zijn redenen hebben (die fullADSL je zou moeten kunnen geven...)
Bij deze weet je dus dat je bij Belgacom aansluitbaar bent op VDSL2.

Voor de rest zal je bij fullADSL moeten aankloppen. Nogal begrijpelijk dat Belgacom geen support zal geven op abonnementen van de concurrentie, ook al zijn ze de beheerder van het koper. Er is een reden waarom het goedkoper is hé...
Uiteraard snap ik het dat belgacom mij hier niet uit de nood gaat helpen. Ik heb zo een gevoel dat fullADSL mij niet gaat voorthelpen, aangezien 1.1Mbps 'mijn maximum haalbare snelheid' is Roepen. Zal in de nabije toekomst wsl overstappen naar scarlet one, met VDSL2 en zonder limieten.

Reageer