Foutmelding 303 en 5

  • 1 September 2011
  • 9 reacties
  • 2151 Bekeken

Ik heb geregeld foutmelding 303 op het scherm(netwerkonderbreking.....) en daarna foutmelding 5(abonnement.....). Dit duurt ongeveer 5 minuten. daarna herstelt het zich vanzelf!?

9 reacties

ik heb net het zelvde maar bij mij hrsteld het niet

hebben jullie dit met de Android of de Apple versie?

mvg
ik heb het op mijne digobox zelf en nu blijfd die gewoon op welkom hangen en doet niets
lijkt net op het probleem dat ik nu al enkele maanden heb bbox valt weg error 303 daarna error 5 iets daarna gewoon terug beeld .

hoop in ieder geval dat men het probleem bij u sneller heeft gevonden dan bij mij (nog steeds hetzelfde probleem na enkele interventies door techniekers )

kijk maar eens op http://nl.community.belgacom.be/posts/09687d2410
sinds twee weken heb ik dit verschijnsel ook...

de eerste keren was het probleem korstondig en kwam het vanzelf in orde.
gisteren moest ik meer dan twee uur bezig zijn om terug beeld te krijgen.

in het begin hoorde ik de klank nog, maar bleef het beeld achterwege

nadat ik alles meer dan een half uur zonder stroom heb gezet , en terug heb opgestart is het gelukt.
als dit blijft duren plan ik klacht in te dienen... 50 euro per maand is duur genoeg ... dat moet in orde zijn.


beste bartdew

op moment van problemen kan het helpen de decoder even zonder spanning te zetten, evt daarna ook de modem


hoe is de decoder met de modem verbonden - via een kabel?

check eens de lijnwaarden van de modem via http://192.168.1.1/" rel="nofollow
Advanced Settings
→ Statistics


Dan krijg je iets dergelijks te zien:





































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps
TX total power -24.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms

post eens wat je daar krijgt

mvg
Beste Dirk,


Deze foutmelding komt meestal voor als er een storing is op uw lijn. Als u draadloze adapters hebt dan kan u deze kort van stroom onderbreken. Nadat deze volledig zijn opgestart dan dient u de decoder ook kort van stroom te onderbreken.

Moest het hiermee niet opgelost geraken dan neemt u best eens contact met onze technische dienst op het nummer 0800 22 700. Deze zijn de hele week tot 22u beschikbaar.


Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
beste,

Deze foutmelding is volgens de technische dienst een algemeen probleem ten gevolge van software van de modem .

men is er in brussel volop aan het werken en als er een oplossing is gaat men die verspreiden . dat is wat men mij verteld heeft begin deze week ! (heb deze foutmelding al enkele maanden )
Reputatie 7
Badge +1
Hoop doet leven.......Knipogen het kan alleen maar beter worden. Het moet allemaal wel door een telefoonlijn geperst worden.....

BTW met TV-Overal heeft dit wel niet veel te maken....dat werkt via 3G of Wifi (wat wél via de telefoonlijk komt uiteraard). .

Reageer