forfaitair bedrag - herstel bbox

  • 1 August 2012
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Hoi,

in mei 2012 heb ik technieker moeten laten komen omdat mijn bbox niets meer deed (geen internet of TV).

Technieker zei meteen na testen dat deze het niet meer deed en ik kreeg een nieuwe. Nu zoveel maanden later krijg ik mijn factuur en moet ik een forfaitair bedrag van 85€!!! betalen voor herstel. Das verdomd veel geld voor 10min eventjes een nieuwe bbox te installeren!!!! Ook heeft de vorige maar 14 maanden geleefd!!!

Is dit een herstelling dat de klant moet betalen? De bbox was niet beschadigd of dergelijks...

Als alle bboxen maar een korte levensduur hebben, wordt dit wel een duur abonnement en ben ik het liever kwijt!!!


Mvg,

Annelies

5 reacties

Badge
Beste Annelies,


Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan , maar ik kan je bevestigen dat niet alle bboxen een korte levensduur hebben hoor : hier draait er al eentje 45 maanden zonder problemen.

Ik stel voor dat je je vraag even doorstuurt naar Eva van Belgacom ,zodat zij even kan nachecken of de facturatie van die € 85,- ,wel correct is.


mvg,

Paul
Normaal als je een technieker moet laten komen dan moet je hiervoor ook betalen.

Maar als je naar de helpdesk belt dan moeten ze u eigenlijk eerst voorstellen om een met een inruilticket uw bbox zelf te gaan omwisselen in een BGC center
om die zelf thuis terug te installeren en dan is het gratis en mogen ze niks rekenen.

Als je dit natuurlijk niet kan of wilt zelf doen dan moeten ze wel een technieker sturen en dan is dit niet gratis.

groetjes, Elsa

PS: als het een zelf gekochte bbox is (dus geen geen gehuurde) en buiten de garantie periode valt dan moet je natuurlijk de bbox betalen ook.
Elsa,


ik heb idd eerst naar de helpdesk gebeld en mijn probleem uitgelegd, maar ze moesten eerst ter plaatse komen om het probleem vast te stellen.

Na vaststelling is er geen voorstel gedaan om de bbox in te ruilen bij een BGC. Als ik dit had geweten had ik natuurlijk voor deze optie gekozen!!!


En dan nog vind ik 85€ schandalig veel geld voor een technieker die wel geteld 10min binnen geweest is!!! Ik vind het ook niet kunnen dat ze dit pas maanden na herstel gaan aanrekenen!!!


Mvg,

Annelies

Misschien best eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC met een verwijzing naar de link van je bovenstaande post

http://community.belgacom.be/posts/9ac3d41ebb













⚫ Een privé
bericht naar Eva van BGC sturen door http://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blankhttp://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens
(naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.


Groetjes, Elsa
Beste,

Indien er een storing is op de buitenkabel tem het allereerste stekkertje, dan zijn de kosten voor Belgacom.

Indien de storing zich in huis bevindt op de telefoonlijn of op de toestellen en er moet een technieker langskomen, dan is dit voor rekening van de klant.

Indien het huurtoestellen betreft of toestellen onder garantie, dan krijgt u in principe telefonisch al een storingsnummer om dit toestel te gaan wisselen in een van onze winkels.


Annelies,

Ik heb u ook een antwoord gegeven op uw privé-bericht.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer