Fon werkt niet zoals het hoort. error 404

  • 3 April 2012
  • 9 reacties
  • 673 Bekeken

Het is nu al een tijdje dat ik moeilijkheden heb met de fon.

Ik krijg het icoon van de app te zien op mijn smartphone, maar eenmaal ik online ga kom ik op de belgacom fon portale terecht.

Dan moet ik mijn gegevens ingeven maar die worden niet aanvaard. De inloggevens van de app zijn zeker correct!

Weet iemand wat ik kan doen?


9 reacties

Badge +1
Ik heb dit ook al gehad. Maar heb dit meestal als ik niet veel bereik heb dus dat ik mij ver van de fon bevind.

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb hetzélfde probleem sinds de lancering FON-Belgacom in nov. 2011.

Ik ben hiervoor langs geweest in 5-tal Belgacom en Proximus Shops (Deinze Markt, Deinze Grammat, Belgacom Aalst, Proximus st. Denijs en Krefel St. Denijs).

Allen waren er stellig van overtuigd dat GSM toestellen die Belgacom promoot voor privé-Wifi ook compatibel zijn voor de 500.000 FON-Belgacom hotspots. Zo was het hen door hun Belgacom Trainer uitgelegd. NIETS is echter minder waar.

Als proef op de som hebben we samen met de uitbater en/of shop-verkoper de test gedaan met 5-tal verschillende merken.

O.a. bleek dat FON-Belegacom nog NIET compatibel was met Nokia (zowel symbian belle als recentste Lumia).

Ik heb ook voorgesteld aan belgacom dat ze een klassifikatie zouden toevoegen aan hun toestellen die ze promoten voor wifi, namelijk "Compatibel voor FON-Belgacom": Ja/Nee.

Ik heb dit reeds paar keer voorgelegd aan Belgacom via shops éen helpdesk én ideeënsite maar heb helaas nog géén vooruitzichten bekomen tegen wanneer FON-Belgacom ook door Nokia klanten kan benut worden.


vgr

Snor

Ik heb een HTC toestel.

Bij de start kon ik gebruik maken van de fon, en enkele malen heb ik op die portaal site ook succesvol mijn gegevens kunnen invullen.

Maar de laatste maanden heb ik niet anders dan problemen en geraak ik er niet meer op.

Het personeel van de winkel kan geen wonderen verrichten en de Fon staat helaas nog in zijn babyschoenen. Misschien moeten ze eens overleggen met proximus en een zeeeer voordelig gsm tariefplan uitwerken zodat we kunnen surfen, bellen en sms'en zonder al dat gepruts.
fon staat in zn babyschoenen???? fon bestaat al JAREN. Sinds 2005 om exact te zijn.
elk toestel met wifi zou moeten kunnen verbinden met de fon hotspot, uiteindelijk is het niets meer dan een onbeveiligd draadloos netwerk. maar blijkbaar hebben sommige toestellen wel last met het forwarden naar het mobiel portaal. en ik heb me ook al afgevraagd of het portaal beschikbaar is in mobiele versie? want dat zou dan kunnen verklaren dat gsm's die enkel overweg kunnen met mobiele sites niet op dat portaal geraken..... beetje gebrek aan opvolging na de lancering

mvg
Zou dit daar iets mee te zien hebben denk je het is toch html taal die wat aangepast is voor weergave op kleinere schermen en voor de rest zullen de beide wel ongeveer het zelfde zijn zeker !?

groetjes,

Elsa
tsja, je hebt iig nog gsm's die enkel overweg kunnen met mobiele sites. nu bestaat er voor fon met zekerheid wel een mobiel portaal, zie onder:




maar ik weet niet of dit voor belgacom fon bestaat, ik ben het iig nog niet tegen gekomen. indien het niet bestaat zou dit wel een deel van de problemen kunnen verklaren. maar deze vraag is hier al meermaals terug gekomen maar antwoorden komen er niet


mvg
Badge +1
voor belgacom fon bestaat naar mijn ervaring geen mobiel portaal

Reputatie 4
Badge +1
Xenne, Stefany, Eva,

inderdaad nog groot gebrek aan opvolging door FON en/of Belgacom.

  1. Goed 6 maand na de lancering is er met >500.000 FON Hotspots reeds vrij goeie dekking: ronduit TOP.
  2. Goed 6 maand na de lancering helaas slechts voor helft Belgacom klanten bruikbaar aangezien FON (nog?) NIET compatibel is voor (te)véél GSM merken. "Compatibel voor Prvé Wifi" wordt nog te dikwijls verkeerdelijk vereenzelvigd met "Compatibel voor FON Belgacom hotspot". Niet vergeten dat medewerkers Belgacom/Proximus, -Krefel, -Vandenborrre etc. ook hierover verkeerd opgeleid waren (gechecht in 5 winkels in regio Gent.
Vgr



Reageer