Skip to main content
Ik heb mijn fon hotspot uitgezet op mijn modem. Dit omdat ik problemen heb met Netflix wanneer deze actief staat. Nu gisteren weer veel onderbrekingen bij Netflix en wat zie ik,de hotspot staat terug actief. Ik heb dat al enkele keren gezien dat jullie dit terug aan zetten. Ook het kanaal voor de wifi wordt soms door jullie veranderd. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles blijft staan zoals ik wil?

mvg
Raar, het WIFI-kanaal is bij mij nog nooit veranderd, FON Hotspot heb ik steeds actief en geeft geen problemen, heb wel geen Netflix.
Hey Jamo,

je kan zelf het kanaal op je bbox3 modem kiezen (ipv automatisch) zowel voor 2.4 als voor 5 GHz en dit veranderd dan normaal niet meer, behalve als je een modem reset uitvoert.
Standaard op en bbox3 kan het wifi kanaal automatisch worden aangepast door de modem. Je kan best doen zoals Martin zegt en zelf en kanaal kiezen indien je dit niet wenst.



Hier vind je terug hoe je jouw wifi kanaal kan aanpassen.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html



Als je de fon uitzet zou deze moeten uitblijven.



Wel indien je een reset doet gaat deze terug actief staan. Ook soms is het mogelijk dat deze er terug tussen staat na en firmware update van de bbox.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/vermijden-dat-uw-modem-als-wi-fi-hotspot-dient.html
Bedankt voor het antwoord. Ik heb nog nooit een reset gedaan vd modem. Wat die link betreft,die modem heb ik niet. Ik heb die witte bbox2. En met fon aan heb ik wel degelijk problemen met Netflix. Zolang het afstaat loopt alles goed in 1080 p.Als die fon opstaat komt er altijd een rood cirkeltje en speelt het met schokken verder. Ik had mijn fon afgezet doordat er steeds auto's voor de deur stonden met van die bonkebonk muziek die wat op de fon kwamen surfen. Toen heb ik ontdekt dat de storingen bij Netflix voorbij waren. Dus als ik nu problemen ondervind ga ik direct kijken of de fon aanstaat. Vandaar mijn vraag of ik dit uitgeschakeld kan houden. En wat het wifikanaal betreft ik moet dat op 9 zetten om iet of wat een aangename snelheid te hebben. Zo rond de 12 mbs. Andere kanalen geven maar rond de 5mbs. Dus als ik het goed begrijp kan een uitval vd stroom dit weer op standaard zetten in de modem .

mvg
Van boven op de link kan je kiezen tussen de zwarte bbox3 en de witte bbox2



Maar bij de bbox2 staat er een vast kanaal op maar dit is alleen aan te passen van op de modem interface dit doen wij niet.



Het is mogelijk dat een stroom uitval dit veroorzaakt maar normaal zou het niet mogen.



Indien het nog is gebeurd kunnen we altijd omgaan tot omruiling van de bbox2 naar en bbox3.
Is dat gratis een omruiling van de b-box. Ik heb eens een prijsopgave van 99 € gekregen. Dat heb ik er niet voor over. Een paar maanden geleden heb ik eens een mail gekregen voor een Happy-house bezoek waarbij ook de verouderde apparatuur eventueel zou vervangen worden. Er stond een telefoonnummer bij waar ik de opgegeven code moest invullen. Er stond echter niets in het voorziene vak van de code. Toen ik het nummer belde vroeg men natuurlijk om de code in te geven. Ik heb het dan maar zo gelaten. Als het een gratis omruiling betreft is het misschien geen slecht idee. De modem is al meer dan 6 jaar in gebruik denk ik.

mvg
Bbox omruilen is altijd gratis aangezien je deze in bruikleen gekregen hebt.



bijkomende info: (vind je op deze link)

DeuUitleg daar gaat wel over decoder maar is de zelfde voor een bbox omruiling.



Vanaf nu kan men geen defecte Decoder of Bbox meer ruilen in een Proximus Center/shop



Proximus (Helpddesk 080022800 of Privébericht op Forum/Twitter/Facebook)

kan via UPS(kiala) een omruiling inplannen, door je privé gsm nummer en UPS punt

in je buurt, door te geven. (je kan zoeken op postcode via deze Proximus ► link**)

Je zal dan in de komende dagen een sms ontvangen

eens het pakket is aangekomen op het UPS punt.

Vergeet niet je oude decoder met stroom-kabel/-adapter

mee te nemen in een dichtgeplakte doos.



Als je via Forum/Twitter/Facebook onderhandeld hebt, zal men vragen in een privébericht

je gsm nummer + UPS punt naar keuze **(https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL)

mede te delen.

(privé bericht op forum naar het proximus team, kan je via deze link versturen:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)


De omruiling is inderdaad gratis. Pas de zaken eens toe zoals mijn collega het zei, mocht dit niet helpen, laat het ons weten.
Dag Wim VL,

Ik heb geen facebook of twitter,daarom dat ik via het forum contact zocht. Toch bedankt voor het antwoorden.

mvg
Dat moet je ook niet hebben zoals in de uitleg hier :

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/fon-uitzetten-38952/index1.html#post575909

kan het inderdaad ook via forum.
Ik snap het niet meer. Ik ben hier toch op het forum. En nu geef je een link naar het antwoord waarnaar je collega verwees.

mvg
Ik bedoel dat het zowel via forum / facebook / twitter kan, zoals in mijn bericht hierboven.

of anders heb ik uw bericht verkeerd geinterpreteerd ->



Ik heb geen facebook of twitter,daarom dat ik via het forum contact zocht.

Zondagmorgen problemen met verbinding,om de paar minuten uitval. Bij lijntest krijg ik de melding van geplande werken. Ik bel om meer inlichtingen en er wordt een technieker voorzien voor dinsdag. Door omstandigheden moeten annuleren. Nu heeft het redelijk goed blijven werken maar toch nog enkel keren uitgevallen. Telkens ik de modem dan herstart werkt het weer voor uren goed. Kan mijn modem zoals door jullie voorgesteld dus vervangen worden,dan kan ik dat toch al uitsluiten . Moest het niets uithalen dan kan ik nog een nieuwe afspraak maken. Dank u.

mvg
Hi Jemo



een modem kan op volgende manier omgeruild worden



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_swap/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html



mvg Sabine
sabineb,

best eens doorgeven dat proximus op je bovenstaande link die verwijst naar de omruil pagina, best direct de link voor UPS Belgie plaatsen, namelijk: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE

ipv https://www.ups.com/dropoff
Hi Martin,



Klopt, je hebt daar een punt in,



https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE direct juiste taalkeuze etc. Ik geef het door. bedankt voor de opmerking.



mvg sabine
Hi Jamo,



let wel: Op een BBOX3 kan je de FON niet meer aan en uitzetten. Was blijkbaar een politieke beslissing van Belgacom om FON te pushen (spreek: in ons strot te duwen).

Ik raad aan iedereen sowieso aan, om FON uit te schakelen.

Indien je wilt weten waarom en hoe, lees dan hier verder:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007/index1.html#post560472
Sorry hoor,maar wat moet ik hier nu mee? kunnen jullie niet gewoon zorgen dat er een nieuwe modem wordt opgestuurd. Of moet ik weer eens contact opnemen met de klantendienst die mij dan het wifi kanaal wil laten wijzigen of de modem laten herstarten. Of als ze het zelf niet meer weten de verbinding verbreken van de chat. Ik heb hier momenteel geen tijd voor.Kunnen jullie testen of er iets mis is met mijn verbinding. Zo ja dan maak ik een nieuwe afspraak. Zo nee dan is het de modem en dan vervangen jullie die en vermijd ik 85 € kosten voor een technieker die nodeloos moet komen.

mvg
Voorkomen dat uw b-box 3 wordt gebruikt als Wi-Fi Hotspot



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/vermijden-dat-uw-modem-als-wi-fi-hotspot-dient.html
Hi Jamo



Ik zie veel onderbrekingen op je internetverbinding maar niet direct een probleem op de lijn zelf. De modem zelf kan ik niet bereiken.Dat duidt meestal op een probleem modem.



Soms is een reset ervan al voldoende om het probleem op te lossen



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html



Wil je de modem ruilen:



Je kan mij ook via DM je mobile nummmer en het UPS punt naar keuze waar je die modem wil afhalen doorsturen dan doe ik dit voor jou.



Mvg sabine
Nogmaals sorry maar wat is een DM. Ach laat maar ik zoek wel een ander oplossing.

mvg
DM staat voor Direct Message of beter gezegd een privébericht sturen.
sabineb,

best eens doorgeven dat proximus op je bovenstaande link die verwijst naar de omruil pagina, best direct de link voor UPS Belgie plaatsen, namelijk: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE

ipv https://www.ups.com/dropoff




Hey Martin,

Zou aangepast zijn. Nogmaals bedankt voor de tip!



Steven
Sorry Jamo, wat Sabine eigenlijk bedoelde was een privé bericht naar Het Proximus team. Dit kan je doen via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.



Kim
In Juni is hier een technieker gekomen omdat verbinding uiteindelijk volledig weggevallen was. Is een paar uur bezig geweest om verbinding terug werkend te krijgen en heeft de b-box vervangen. Tot verleden maand werkte alles zeer goed met hoge snelheden via wifi. Ik was zeer tevreden dus. Ook het contact met de technieker verliep zeer goed. Belde in de loop van de week nog om te vragen of alles nog naar behoren werkte. Nu sinds deze maand krijg ik terug onderbrekingen en stopt Netflix er soms even mee midden een film of serie. Om na enkele seconden terug te hernemen. Als ik kijk in MyProximus zie ik veel onderbrekingen:

01/10/2017 01:12:34 23h 59m 49s 114 151 Kb 9 934 959 Kb Vast Internet

02/10/2017 01:12:23 24h 0m 2s 40 700 Kb 318 543 Kb Vast Internet

03/10/2017 01:12:25 5h 17m 55s 459 Kb 1 061 Kb Vast Internet

03/10/2017 06:30:49 3h 33m 5s 30 223 Kb 1 790 208 Kb Vast Internet

03/10/2017 10:04:26 16h 1m 4s 20 472 Kb 104 405 Kb Vast Internet

04/10/2017 02:05:30 0h 49m 50s 132 Kb 231 Kb Vast Internet

04/10/2017 02:56:17 24h 1m 0s 103 598 Kb 2 138 632 Kb Vast Internet

05/10/2017 02:57:17 24h 0m 5s 48 447 Kb 498 650 Kb Vast Internet

05/10/2017 12:37:59 0h 1m 38s 2 Kb 22 Kb Fon NAT

06/10/2017 02:57:22 24h 0m 6s 115 453 Kb 3 395 202 Kb Vast Internet

07/10/2017 02:57:28 9h 6m 23s 41 211 Kb 3 057 919 Kb Vast Internet

07/10/2017 12:04:11 12h 0m 56s 98 779 Kb 6 239 490 Kb Vast Internet

08/10/2017 00:05:07 24h 0m 11s 88 616 Kb 2 447 376 Kb Vast Internet

09/10/2017 00:05:18 24h 0m 5s 47 018 Kb 2 700 140 Kb Vast Internet

10/10/2017 00:05:23 15h 18m 42s 29 616 Kb 161 002 Kb Vast Internet

10/10/2017 15:24:29 0h 40m 36s 14 740 Kb 1 587 802 Kb Vast Internet

10/10/2017 16:05:39 8h 1m 8s 57 797 Kb 1 812 287 Kb Vast Internet

11/10/2017 00:06:47 2h 39m 24s 700 Kb 2 259 Kb Vast Internet

11/10/2017 02:47:07 12h 20m 32s 10 696 Kb 86 545 Kb Vast Internet

11/10/2017 15:08:22 12h 1m 8s 70 793 Kb 2 212 600 Kb Vast Internet

12/10/2017 03:09:30 12h 2m 55s 24 235 Kb 166 932 Kb Vast Internet

12/10/2017 15:12:56 1h 45m 51s 17 420 Kb 1 448 995 Kb Vast Internet

12/10/2017 16:59:25 8h 1m 6s 14 114 Kb 83 325 Kb Vast Internet

13/10/2017 01:00:31 15h 36m 46s 14 640 Kb 109 471 Kb Vast Internet

13/10/2017 16:37:54 8h 1m 10s 40 864 Kb 2 052 496 Kb Vast Internet

Kan er iemand van Proximus mijn lijn bekijken of er een probleem is. Of is de modem de oorzaak.

mvg

Reageer