FON spots aanloggen


Badge

Heb van Belgacom login en paswoord voor Belgacom Fon gekregen.


Kan je zoals met WIFI als je een Fon netwerk detecteert met login en paswoord aanloggen ?


Op website van Belgacom lees ik dat er nog een applicaties dient gedownload te worden zowel voor tablet als voor smartphone. Waarvoor is dat nodig .


Met Wifi log je ook toch gewoon aan, zonder dat je een app dient te downloaden ?


Kan iemand mij hier op weg helpen en/of mij de juiste info geven wat ik verder moet doen met het login en paswoord voor Fon ?


Dank.


Jan







17 reacties

Beste Cram,
Het inloggen op de Belgacomfon app is afhankelijk van het aantal gebruikers van deze hotspot. Daarnaast is Begacomfon onderhevig aan alle andere elementen als bij Wi-Fi problemen.
Meer info hieromtrent :
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a...
Weliswaar verbruikt de Belgacomfon app veel batterij omdat deze app steeds op zoek gaat naar een Fon Hotspot. Tenzij je de instellingen wijzigt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Ja maar Eva als je zelf vlak naast je eigen modem zit waarvan de wifi en hotspot aansta en je kan zelfs niet inloggen met je smartphone is toch niet normaal.


Dat hotspot gedoe heeft nooit echt gewerkt, het is 1 grote grap.
werkt je hotspot dan ook niet op je laptop, want ik heb hier nog een bbox2 en dit werkt bij mij zonder probleem het uitgestraald wifi signaal komt van de zelfde wifi radio in je bbox en heeft dus per definitie het zelfde niveau.


Op mijn tablet werkt die fon app ook als ik probeer over mijn bbox fon.


Op welk toestel probeer je dit juist, mss wat meer gegevens doorgeven aan Eva zodat ze weet met welk toestel je dit voor hebt.
Reputatie 1
Badge
Hier heb ik toch al regelmatig gebruik gemaakt van die FON en dat werkt dus wel... Een grap zou ik het niet noemen.


Grootste probleem is zo'n signaal te vinden, want het bereik van die wifi-modems is niet heel groot...


En zoals gezegd : je hoeft die app helemaal niet te gebruiken om te kunnen aanloggen. Als voor jou dat batterijverbruik te groot is, dan log je gewoon manueel in...
Als hij naast zijn bbox staat zal het niet moeilijk zijn om een signaal te vinden
Reputatie 1
Badge
Nee, hé... Maar eigenlijk is dat niet de functie van een FON 😉...
Om te testen wel :-)
Reputatie 7
Badge +1
Je eigen FON gebruiken is idd absurd; Maar al ik thuiskom blijft mijn smartphone soms op FON ingelogd en moet ik manueel switchen naar mijn eigen Wifi..
je test toch beter thuis dan aan de voordeur van je gebuur hé Sinjoor knipoog
Reputatie 1
Badge
Bwah : als het een sympathieke buurman is, kan het nog meevallen. Toch als die voordeur ook nog open geraakt 😉.
Heb eigenlijk een andere vraag Mogelijks voor Eva


Bezit een BBox3 die ik enkel als modem gebruik en voor BelgacomTV


Wifi staat dus offline zowel voor 2.4 als 5


Hotspot zijnde FON heb ik al verschillende malen manueel moeten offline zetten en blijkbaar is er iets in die firmware die de hotspot regelmatig weer online zet


Hebben daar nog personen ondervindingen mee want ik vind dat een buitenstaander geen toegang tot mijn bbox3 nodig heeft want dit leidt tot snelheid verlies op mijn internetlijn


Velen hebben toch 3G of 4G waarom nog steeds die hotspots dan in dienst houden want daarop werken is een echte ramp wat snelheid betreft


Ik heb de app van belgacomfon geïnstalleerd. Hij geeft mooi aan waar hotspots zijn, en waarmee ik ben verbonden.


mijn belgacomfon gegevens kloppen, ik druk op 'opslaan' en krijg een schermpje dat zegt: ' Fon-referenties opgeslagen! Nu wordt er een profiel op uw iphone geïnstalleerd om u probleemloos te verbinden met alle Fon Spots' Ik heb dan de keuze: nee dank u of installeer profiel. Ik druk installeer profiel. Verschijnt eerst een fon beeld, daarna een beeld met 'fon_free_internet' ik moet dat dan installeren. Ik klik erop, installeer nu nog eens, vraagt het systeem 'voer uw toegangscode in'


van alles geprobeerd, code belgacom, code iphone, ....steeds melding : 1 mislukte toegangscodepoging'


wat is de toegangscode? Waar haal ik die? Wat moet ik nu doen?
@ Lion


als je surft naar ► hier dan staat daar ' Klanten die verkiezen niet deel te nemen ...........'


en nog meer uitleg en linken over fon ...

Velen hebben toch 3G of 4G waarom nog steeds die hotspots dan in dienst houden want daarop werken is een echte ramp wat snelheid betreft





http://www.digimedia.be/People/nl/16308/bijna-50-penetratiegraad-voor-smartphone-in-belgi.html" style="line-height: 1.6;" target="_blank


De helft van de Belgen is het met u oneens.


EDIT: en zelfs met een smartphone in uw broekzak is het handiger om met uw laptop snel eens in te loggen via FON dan om te beginnen tetheren.
Of dat de rest het eens of oneens is niet relevant , als Belgacom (of Telenet) dit aanbiedt waarom zou je er geen gebruik van maken en het is nog veel goedkoper ook dan 3G of 4G , alleen is het soms triestig gesteld met het vinden van een fon spot en zeker dat de hotspot van de Bboxen eigenlijk geen grote draagwijdte hebben en er dan nog zovelen zijn die die hotspot op de bbox willen uitzetten.


Edit: een laptop hebben de meesten zomaar niet in hun broekzak steken op verplaatsing, maar wel een smartphone frons

een laptop hebben de meesten zomaar niet in hun broekzak steken op verplaatsing, maar wel een smartphone





Ja, dat is toch wat ik zei. Dat het handiger is om met een laptop snel even in te loggen via FON dan om te beginnen tetheren met de smartphone in uw broekzak.
onderweg zullen er niet veel met een laptop rondlopen, dan eerder nog met een tablet misschien, en dan nog, dat bedoel ik

Reageer