Fon inlog probleem (dienst tijdelijk niet beschikbaar)


als ik probeer in te loggen op het captive portal met de laptop krijg ik vaak onderstaande foutmelding : Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar



wellicht een algemeen probleem want ik zie dat hier toch zeer regelmatig opduiken in allerlei topics? daarom leek het mij interessant om er eens een apart topic voor aan te maken, hopelijk wordt er dan eens naar gekeken

als je blijft proberen om in te loggen op het captive portal zal je uiteindelijk wel eens ingelogd geraken, maar dit kan toch zeer vervelend zijn....

vreemd genoeg heb ik dit probleem niet op smartphone of tablette op dezelfde locatie waar ik niet manueel inlog op het captive portal maar waar ik gebruik maak van de android applicatie (met deze applicatie ga je automatisch inloggen op de fon hotspot indien beschikbaar)

gelieve de ingenieurs er eens naar te laten kijken aub

mvg

26 reacties

Gebruiken ze nu al ingenieurs om zo'n dingen aan te passen !

wie gaat dat allemaal betalen !-)) :-))
beste

wie het bekijkt maakt me niet uit, maar het is wel iets waar naar gekeken mag worden...

uiteindelijk wordt er zeker genoeg reclame gemaakt met fon, dus dan moet het ook perfect werken mijn inziens

nu moet ik wel zeggen dat ikzelf praktisch altijd mijn android devices gebruik in combinatie met fon, dus zoveel last heb ik er nog niet van gehad... maar kan me voorstellen dat iedereen die wel het captive portal nodig heeft zich al serieus geergerd heeft hieraan

mvg
@ Xenne: inderdaad zeer ambigue van Belgacom om reclame te maken met een service die niet of onvoldoende werkt.


Ik heb exact dezelfde problemen met mijn iPAD.
Ja ze zullen dit van de concurrentie geleerd hebben zeker, het is altijd het zelfde zo vlug mogelijk op de markt komen

en zeker liefst nog voor dat de concurrent met wat anders af komt, met alle gevolgen van dien.

Het zou niet mogen maar ik vrees er voor dat we dit nog dikwijls zullen moeten herhalen.

Wat niet wil zeggen dat het niet mag aangeklaagd worden zoals de TS hier gedaan heeft, daar sta ik trouwens 100% achter.

Het is natuurlijk altijd zo dat je 100% kunt gelijk hebben maar daarom krijg je nog geen gelijk hé of toch niet direct !!

Hopelijk doet bgc eens een efforke om al die problemen eens serieus aan te pakken want het duurt blijkbaar altijd heel lang voor ze iets deftigs op hun pootjes krijgen.


groetjes,

Elsa
dank voor de reacties...

dit probleem doet mij beetje denken aan de frustraties met de netwerkopnames in den tijd.... heeft ook zeer lang aangesleept, maar door er te blijven op hameren heeft belgacom uiteindelijk extra servers in gebruik genomen en behoren deze frustraties nu tot het verleden

hopelijk loopt dit fon verhaal ook goed af

mvg
Beste


Een manier om het inloggen wat sneller mogelijk te maken dat bij mij (meestal) werkt, is het IP adres resetten.

Voor mensen die niet weten hoe dit gaat, een mogelijke manier om dit te doen is in het startmenu bij zoeken cmd intypen en op enter te duwen, en dan ipconfig /release gevolgde door enter. Dan de verbinding met de fon verbreken en opnieuw maken, dit werkt zo'n 7 op 10. Lang geen ideale en zeker geen permanente oplossing, maar toch een doekje tegen het bloeden voorlopig.

Mijn grootste probleem is dat, vooral snachts, de fon-verbinding om de paar minuten wegvalt en opnieuw opgestart wordt. Daar dit een nieuwe verbinding is maakt dat het heel moeilijk om bvb muziek op youtube deftig te beluisteren.


mvg
BB, bedankt voor de info.... zal ik zeker eens proberen

mvg
Ik heb dit probleem ook. Heb contact genomen met bgc en aan de telefoon gaven ze mij een andere login (originele ipv de alias) en toen lukte het wel. Helaas maar voor een paar minuten en daarna niets meer. Spijtig dat dit niet op punt staat bij een lancering (was ook het commentaar van de telefonist aan de andere zijde). Hopelijk zal dit snel opgeost geraken.
het is jammer dat hier geen enkele reactie opkomt van belgacom... deze leven wellicht in de vooronderstelling dat hun systeem perfect werkt?

bedankt voor de reacties, dit onder de aandacht blijven brengen is de boodschap, zoals met de netwerkopnames in den tijd.....

mvg
Dat ze leven in de veronderstelling dat hun sysyteem perfect werkt dat is veel gezegd want de operator die ik aan de lijn had heeft mij wel gezegd dat de problemen gekend zijn en dat men er mee bezeig is, ik heb de indruk dat ze gewoon te veel problemen moeten aanpakken en dat dar het schoentje wringt.


trowens de mankementen op het forum die al zolang gekend zijn en bevestigd geweest zijn door Eva zijn ook nog niet opgelost zo ook met e-services en ga zo maar door....


groetjes,

Elsa
Hier ook steeds opnieuw hetzelfde probleem, ongeacht de hotspot en ongeacht met welk toestel ik probeer in te loggen.
dank voor de melding, Willem... meer en meer hoor ik deze melding, benieuwd hoelang Belgacom ons nog kan blijven negeren.

mvg
Reputatie 3
Badge +2
Vorige week op bezoek bij een collega die ook belgacom heeft, aha geen probleem om iets op te zoeken op internet, even aanloggen op de fon .......

noppes, zelfde foutmelding. Zeker een 5 tal keren moeten proberen voor het uiteindelijk lukte.

de iphone/ipad app laat trouwens ook lang op zich wachten. komt deze app er nog of helemaal niet meer ?
dank voor uw melding, pdrke

ik heb hier paar weken geleden zien verschijnen dat er en niet officiele app zou zijn die zou werken met fon op iphone, maar ik vind het topic niet meer terug (gezocht op Eindelijk: FON app voor iOS)

mvg
Badge
Sinds gisteren ondersteunt een bestaande iOS app (Easy Wifi) ook FON_BELGACOM. Niet gratis, enkel in het Frans, maar het werkt wel. Meer info in mijn post hierover: http://community.belgacom.be/posts/809f6e2302
Reputatie 3
Badge +2
inderdaad, net de app geinstalleerd op de ipad en iphone en het werkt. Bedankt voor de tip !!!!
Beste

Ik heb een officieel antwoord van Eva.

Ik heb zoals jullie allen hetzelfste probleem, enkel bij mij is het via mijn gsm dat het niet gaat.

Ik heb dan maar van abonnement veranderd zodat is toch kan surfen via gsm!! SPIJTIG GENOEG!!

mvg


JDS


Beste Jordy,

Als de website niet beschikbaar is dan wilt dit zeggen dat uw browser instellingen niet kloppen. Hiervoor moet u via deze instellingen de "cookies" op accepteren zetten. Hierna zal het wellicht werken.

Met vriendelijke groeten,
Eva
die uitleg is niet veel waard... want het is zo dat als je blijft proberen je uiteindelijk wel ooit eens ingelogd zal raken (en dat met dezelfde browser, instellingen etc)

't is dus wachten tot belgacom het probleem effectief onder ogen durft zien, ze zitten blijkbaar nog in de negeerfase

mvg
Als er ineens 50 % van hun klanten moesten wegvallen dan zou de negeerfase vlug over zijn en dat is juist het bewijs voor hun dat het allemaal nog niert zo dringend is hé !
tsja, ik begrijp ook wel dat dit geen superprioriteit is, maar ondertussen is fon een half jaar gelanceerd, dagelijks reclame op tv...dus het zou fijn zijn mocht het probleem effectief erkend worden, zelfs zover zijn we nog niet, maar we volharden in de boosheid.... inloggen op het captive portal via 192.168.182.1:3990 lukt gewoon vaak niet

mvg
Reputatie 2
Badge
Ik geraak ook bijna nooit ingelogdt als ik probeer met laptop... de login en de paswoord zijn juist.....

Wie helpt?

xxx
dank voor uw melding, het goddelijk monster

er is helaas niet meteen een oplossing voor dit probleem, zoals u kan zien aan dit topic is dit een algemeen probleem dat aan de bron zal moeten aangepakt worden door belgacom/fon . tot op heden erkennen ze het probleem echter nog niet, maar als we het blijven melden zullen ze er vroeg of laat wel eens naar kijken veronderstel ik

mvg
Had vroeger "free weekend" en heb me laten bedotten door "internet overal" te nemen. Nu zit ik aan zee, vind af en toe een fon en af en toe heb ik verbinding... dus maar weer op wifi maar dan moet ik weer aan mijn volume denken dat ik download. Belgacom Internet Overal is een lege doos voor mij. Ik haat intussen de reclame erover.

Voor mij is de kous af! Ik verhuis van internet provider : TELENET HERE I COME!
ja ik weet nu niet hoe het bij TN zit of het daar op dat gebied beter is, ik heb mij ook laten vangen en ben ook mijn free weekend kwijt !

Maar ik kom al van TN en nu nog eens veranderen om die reden dat is op den duur van het goeie teveel!

Het is overal iets hoor, hopelijk ben je dan beter gesteld bij TN !

groetjes, Elsa
Bij mij is het probleem opgelost sinds ik @belgacomfon.be bij m'n gebruikersnaam voeg om in te loggen. gebruikersnaam@belgacomfon.be i.p.v. enkel gebruikersnaam.

Sindsdien heb ik deze foutmelding niet meer gekregen en kan ik elke keer surfen.

Reageer