Fon en iPhone

  • 19 December 2011
  • 9 reacties
  • 6137 Bekeken

Ik kom steeds op de pagina met de foutmelding ( https://belgacom.portal.fon.com/nl/belgacom ) Is er ergens een foutje in de instellingen? Maar ik vind nergens een pagina hoe dat alles moet ingesteld staan. Zoals ID client, HTTP hoe ingesteld, DHCP? BootP? Statisch? en al die andere zaken. Ik krijg enkel de "ERROR" aanmeldpagina. ( en op laptop werkt alles pefect via Fon, dus modem is OK )

9 reacties

beste Bieke

gisteren nog aan jou gedacht want er was hier iemand die zei dat hij wel kon inloggen met z'n Ipad, hij moest echter telkenmale z'n login gevens intikken (de "remember me" functie op het captive portal zou niet werken)

jammer genoeg geraak jij zover nog niet en kan ik jou niet echt verder helpen gezien ik geen Iphone heb.

maar het zou allesinds moeten werken, uiteindelijk is Fon niets nieuw, er bestaat ook een fon applicatie voor de iphone, echter geen specifieke voor de belgacom fon.

dus als je naar het captive portal gestuurd wordt zou je daar normaal moeten kunnen inloggen met de belgacomfon account gegevens, let wel op, met een specifiek belgacom fon account kan je maar op één apparaat tegelijk ingelogd zijn, dus niet op pc en iphone tegelijk proberen. anders moet je eens contact opnemen met Fon zelf

ik heb onderstaande ergens gevonden, het gaat hier wel over de BT Fon , en niet de Belgacom Fon, maar misschien ben je er toch iets mee

  • In the Settings > Wi-Fi Networks menu on your device, choose BT Openzone.
  • When the device has associated with the BT Openzone SSID, click the arrow next to the BT Openzone entry. This shows the detailed settings for the connection.
  • Select the DNS section of the details shown. The DNS section will list three IP addresses: 10.xx.xx.xx, 192.168.22.22, 192.168.22.23
  • Scroll back through the list by dragging your finger across the screen and delete the initial 10.xx.xx.xx address.
  • Check the DNS section entry is set to 192.168.22.22, 192.168.22.23 (There should be no space at the beginning of the entry.)
  • Return to the main screen and enter the Safari browser. Navigating to any Internet URL will redirect to the BT FON landing page. Follow the instructions to log in and connect to the Internet.
mvg
Beste,


Ook ik raak niet op het FON Belgacom netwerk met mijn iPhone.

Als ik wil inloggen geeft hij een error in de aanmeldpagina. In de app store is ook geen Belgacom Fon applicatie te vinden.

Groetjes,

Steven.

Beste mensen,

er bestaat jammer genoeg geen appl voor het aanmelden bij FON. Hopelijk komt dat er ooit en kan je op die manier inloggen. Maar tot op heden moet je telkens gebruikersnaam en paswoord invullen.

Het feit dat je op de error pagina komt ligt aan je instellingen:

Je moet naar "Safari" gaan en bij de instellingen "accept cookies" "from visited" ( of always ... maar dat doe je meestal niet )

En dan Safari terug opnieuw opstarten en dan zouden de problemen van de baan zijn.

( Before the cookie settings change will take effect, Safari must restart. To restart Safari press and hold the Home button (for around five seconds) until the iPhone display goes blank and the home screen appears. )
Reputatie 3
Badge +2
Heeft bij mij geen effect, deze instellingen stonden reeds zo en ik kreeg nog altijd de foutmelding. Wat ik nu onlangs ondervonden heb is het volgende:

Wanneer ik op de captive pagina kom en mijn login + paswoord ingeef en dan op inloggen klik gebeurt er een tijdje niks, wanneer ik dan nog een op inloggen klik dan krijg ik de foutmelding login/paswoord niet correct. Nu heb ik deze week dit nog eens geprobeerd.... userid en paswoord ingeven en dan op inloggen klikken, op dit moment werd mijn aandacht even afgeleid, wanneer ik even later terug naar de iphone keek zag ik dat de login gelukt was.

Heb daarnet nog even geprobeerd en inderdaad, wanneer je klikt op inloggen moet je geduld hebben, kan 20-30 sec duren en dan lukt het, dus zeker geen 2e maal op inloggen klikken want dan krijg je (ik toch) de foutmelding.
dank voor de info Bieke & pdrke

mvg
Het is me gelukt.

Ik heb zoals Bieke zei de cookiesinstellingen aangepast, heb een nieuwe log in aangemaakt en hopsa, ik kan met de iPhone op het FON netwerk.

Hartelijk dank voor de hulp.
Ik ben blij dat de oplossing van die cookies is opgelost. Man, man , man, ... ik heb hemel en aarde moeten bewegen om toch maar bij iemand een oplossing te vinden ... in ENGELAND dan nog wel! De Helpdesk kan natuurlijk niet alles weten, maar de iPhone en andere smartphones zijn tegenwoordig toch een HOT item.

Veel "fun" op de "FON" hotspot ... en dan nu nog die applicatie om niet telkens gebruikersnaam en paswoord in te tikken!
Die oplossing met de cookies is helemaal geen oplossing , het is een middel om toch maar van een mislukte en halfwerkende Belgacom dienst gebruik te maken . Zoals gewoonlijk laten ze de klant weer maar eens in de kou staan , eerst roepen en tieren dat ze met iets nieuw op de markt komen maar een werkende app maken voor de iPhone kan er niet af . Het is gewoon onkunde of luiheid , iets anders kan ik het niet noemen , en de klant zal wel zoals gewoonlijk alles slikken en veel te veel betalen voor wat hij krijgt .
hallo, ik heb een iets ander probleem maar het is ook met fon en een Ipod..

ik heb mij ooit aangemeld via mn ipod en toen heb ik op de inlogsite 'remember me' gedaan..

nu mijn ipod (zelfs als hij uitstaat) blijft dus verbonden met fon.. en als ik dus op mijn pc ofzo op fon wil gaat dit niet omda ik zogezegd al ergens aangemeld ben en krijg ik foutmelding voor mijn inlognaam en wachtwoord.

ik kan de remember me ook niet ongedaanmaken omda tik dus niet meer op de inlogpagina geraak omdat het altij automatishc gebeurd!

weet iemand raad aub? het is zeer vervelend.

Reageer