Beantwoord

Fon - android smartphone - vervelende popup pagina account - hoe ècht automatisch op fon aanloggen ?

  • 30 December 2015
  • 2 reacties
  • 625 Bekeken

Ik heb een account op fon en heb in MyProximus de setup gedaan (Network - Smart Wi-Fi - Configure your device).
Ik heb ook al meerdere malen mijn fon inlog gegevens op de pagina die gepushed wordt naar mijn smartphone (Samsung Galaxay S5 Neo met Android versie 5.1.1) ingevuld en het hokje 'remember' aangekruist.

Met de info uit de persberichten van zoveel maanden terug (EAP-SIM) veronderstel ik dat wanneer je in de buurt komt van een FON netwerk, je automatisch geconnecteerd wordt.
Momenteel werkt dit bij mij niet. Het is heel vervelend : als ik ergens buiten in de buurt van een huis mijn smartphone bovenhaal om een foto te nemen dan popt in veel gevallen de pagina op het scherm voor inloggegevens van een fon netwerk die gedetecteerd werd. Vooraleer ik mijn foto kan maken moet ik die pagina dan weer wegdoen.

Hoe geraak ik van die vervelende popup fon login pagina's af en hoe wordt er automatisch ingelogd op een beschikbaar fon wifi netwerk zoals in het Proximus persbericht beloofd werd ?

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Mvg,
Jan
icon

Beste antwoord door ThomasP 30 December 2015, 20:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Brainwash

Er is een verschil tussen de Proximus FON & Proximus Auto FON. (zie hier voor meer info.)

Zoals jij het omschrijft maakt je smartphone verbinding met de Proximus FON waarbij je dus manueel je gegevens moet invullen. De Auto FON is gekoppeld aan je simkaart waarbij je dus niets moet doen.

Op deze pagina kan je terugvinden hoe je je moet registreren op de Proximus Auto FON.

Indien je wenst kan ik je account wel even nakijken. Je mag je FON username of klantennummer doorsturen naar Het Proximus Team. Dan kijk ik dit even voor je na.
Beste Proximus / ThomasP,

Bedankt voor je reactie !

Ik zou het liefst altijd connecteren met de gesloten variant.
Ik lees echter op de link die je doorstuurde voor deze variant : "Als u een iPhone, iPad of Android-toestel hebt, zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt van een Wi-Fi Hotspot."

Wat moet er dan wel gebeuren om automatisch in te loggen op de gesloten variant en de popup pagina (die misschien van de open variant is) niet meer te krijgen ?
Een "forget" van de open variant lijkt ook niet te lukken.

Ik stuur mijn beide fon accounts ook eens door via private bericht.

Hartelijk dank.

Bedankt,
Jan

Reageer