Hallo,
Als ik op Voobly.com de game Age of Empires 2 wil spelen heb ik dikwijls last van een fast proxi
( kan geen directe verbinding maken met andere spelers dan )
Heb in mijn bbox 3 onder de tab portmapping al de volgende port map rules ingegeven
Service = custom
Protocol= UDP
External Start = 27000
External End = 27000
Lan port = 27000
Blijf echter last krijgen van die snelle proxies , heb de modem ook al terug opnieuw opgestart, softwarematige firewall uitgeschakeld
maar niets lijkt te helpen. De support van Voobly zei dat ik eens aan mijn ISP moest vragen of de poort 16000 niet geblokkeerd word?
Iemand een oplossing voor dit probleem ?
Bladzijde 1 / 1
Is dat niet te riskant om die poorten te openen?
Enkel deze die je nodig hebt moet je openen, hier vind ik ook dikwijls wat info - geblokkeerde poorten enz...
Voor die site ( voobly.com) moet je poort 16000 forwarden, ik heb dit gedaan maar blijf last hebben van fast proxies.
Kan ik in die bbox 3 UPnP niet in of uitschakelen?
Kan ik in die bbox 3 UPnP niet in of uitschakelen?
UPNP kan niet worden uitgeschakeld op de bbox3.
Dat probleem moet toch aan die bbox 3 liggen dan? Op die website zijn nog mensen met een bbox3 die het zelfde probleem hebben.
Mensen met op die site uit Belgie met een andere isp of router/modem hebben daar geen probleem mee.
Vindt het een beetje vervelend om enkel om dit probleem over te stappen naar een andere isp, omdat ik voor de rest tevreden ben van proximus.
Moet toch op te lossen zijn of niet?
Mensen met op die site uit Belgie met een andere isp of router/modem hebben daar geen probleem mee.
Vindt het een beetje vervelend om enkel om dit probleem over te stappen naar een andere isp, omdat ik voor de rest tevreden ben van proximus.
Moet toch op te lossen zijn of niet?
Ik gebruik een router achter mijn bbox3 die een tweede PPPoE opstart, zonder iets aan de bbox3 te veranderen en daar sluit ik alleen de Proximus decoders op aan.
Hi Timus
Ik zie dat het hier gaat om een
deviceClass Home Gateway
name b-box 3 /T
manufacturer Technicolor
Op de account hieraan verbonden zag ik wel dat er een full port filtering nog actief stond,
dit betekent
Deze internetpoorten zijn gesloten voor inkomend verkeer, maar kunt u openen in MyProximus:
heb deze nu geopend op deze account
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Ik zie dat het hier gaat om een
deviceClass Home Gateway
name b-box 3 /T
manufacturer Technicolor
Op de account hieraan verbonden zag ik wel dat er een full port filtering nog actief stond,
dit betekent
Deze internetpoorten zijn gesloten voor inkomend verkeer, maar kunt u openen in MyProximus:
- Poort 23 (Telnet-protocol)
- Poort 80 (http-protocol)
- Poort 443 (HTTPS-protocol
heb deze nu geopend op deze account
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Ik zie dat het hier gaat om een
deviceClass Home Gateway
name b-box 3 /T
manufacturer Technicolor
Op de account hieraan verbonden zag ik wel dat er een full port filtering nog actief stond,
dit betekent
Deze internetpoorten zijn gesloten voor inkomend verkeer, maar kunt u openen in MyProximus:
- Poort 23 (Telnet-protocol)
- Poort 80 (http-protocol)
- Poort 443 (HTTPS-protocol
heb deze nu geopend op deze account
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Ja, maar blijf nog problemen hebben , dikwijls last van fast proxy probleem en bijhorende LAG!
Hier zou toch een oplossing voor moeten zijn?
Als ik een extra router achter die bbox aansluit zou daarmee het probleem opgelost zijn?
Probeer het anders eens door je pc of laptop met een utp kabel aan je b-box te verbinden en op je pc of laptop een PPPoE sessie op testarten , je moet zelf daarom niet de eerste pppoe die je b-box al maakt uitschakelen.
PPPoE sessie starten hoe doe je dat?
Heb geen lange utp kabel liggen, pc staat te ver van de bbox, maar had vorige keer eens geprobeerd met utp kabel, dit gaf zelfde probleem.
Heb geen lange utp kabel liggen, pc staat te ver van de bbox, maar had vorige keer eens geprobeerd met utp kabel, dit gaf zelfde probleem.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.