Fashion TV

  • 8 April 2011
  • 6 reacties
  • 1395 Bekeken

De laatste dagen zie ik dat de uitzendingen van Fashion TV, die voordien in 16:9 formaat uitgezonden werden, terug in een 4:3 formaat vertoond worden. Aan de beelden te zien heb ik de indruk dat het 16:9 formaat in 4:3 geperst wordt.

Alle personen zijn lang en smal.

Heeft er nog iemand dit opgemerkt?

6 reacties

Badge
Ik zie normaal niet naar deze zender.Nu was de uitzending in 16:9.
Bij mij nog steeds in 4:3. Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij beeldinstellingen gekozen heb voor voor verticale banden bij 4/3 uitzendingen.
Badge
Het zal daar door komen.Dit staat bij mij niet aangevinkt.
Reputatie 7
Badge +1
Het ligt inderdaad aan die instelling. Heb het even uitgetest. Als je die optie op "neen" zet is het beeld normaal. Is trouwens de standaard instelling.
Dit klopt. Maar als ik die instelling verander heeft dit gevolgen voor alle kanalen die in 4:3 formaat uitzenden. vb. discovery science, enz.

Dan worden deze kanalen uitgerokken en dit wil ik niet.

Tot voor enkele dagen had ik dit probleem met fashion TV niet. Ik heb aan de instellingen van mijn decoder of TV niets veranderd.

Er moet blijkbaar iets veranderd zijn bij belgacom of bij fashion TV zelf.
Reputatie 7
Badge +1
Vezrleden jaar was dat met Eurosport 2 ook altijd een probleem. Moest ik met de TV op zoom zetten. Nu is dat niet meer. Ik denk dat die nu in 16/9 uitzenden. Voor EurosportHD was dat altijd al direct 16:9. Maar die zitten sedert verleden jaar al in een boeket Sport&¨Pleasure.

Reageer