Factuur voor diensten, die nog niet in orde zijn

  • 21 February 2017
  • 15 reacties
  • 223 Bekeken

Factuur 6728162168 ontvangen voor een bedrag van 248.63 euro. Ik heb een vaste lijn sinds 16 december 2016, maar mijn pack was nog altijd niet in orde.
Telefonisch contact met de klantendienst wijst uit dat deze factuur niet correct is en dat ik deze niet moet betalen. In plaats van een krediet nota ontvang ik een uitstel tot betaling tot begin maart.
Bedrag van 248.63 euro is via domiciliëring toch van mijn zichtrekening afgehaald!
Ondertussen heeft Proximus mijn vaste lijn, internet en digitale tv zonder enig schrijven stopgezet en terug geactiveerd onder een ander nummer( zonder enige berichtgeving).
Leuk toch klant worden bij Proximus!

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag smeiltje,

Dossier 41584284 is hiervoor al in behandeling.

Ik zie ook dat je ondertussen klacht indiende bij de Ombudsdienst, dus alle verdere communicatie zal via de Ombudsman verlopen.

Groetjes,

HeidiE
Bij mij is er een bedrag van € 153 van onze rekening gegaan dat helemaal niet overeenkomt met ons abonnement !
Reputatie 7
Badge +3
Dag josmet,

We hebben je ondertussen gebeld met de vraag om ons een bewijs hiervan te bezorgen, aangezien we dit bedrag niet terugvinden in onze historiek.

Groetjes,

HeidiE
Dat klopt, maar het mailadres dat ik doorkreeg : betalingen@proximus.be werd niet herkend ....

Ondertussen kreeg ik bericht dat de klacht zou afgehandeld zijn, maar op welke manier staat daar niet bij.
Dag smeiltje,

Dossier 41584284 is hiervoor al in behandeling.

Ik zie ook dat je ondertussen klacht indiende bij de Ombudsdienst, dus alle verdere communicatie zal via de Ombudsman verlopen.

Groetjes,

HeidiE
ja, de klacht is in behandeling. Proximus komt weeral zijn belofte niet na. Factuur moet niet betaald. Proximus stuurt uitstel van betaling per post op en toch wordt het bedrag van de rekening gehaald.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn collega is blijkbaar vergeten de domiciliëring te annuleren, onze excuses hiervoor. De aanrekening die niet correct zou zijn zal achteraf verrekend worden, maar ik heb geen inzage meer in het dossier. Grt, HeidiE
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Jo!

Het is zo, dat wij de melding hebben genoteerd in uw dossier dat u het bewijs ging doorsturen, daarom wordt uw dossier nu tijdelijk afgesloten tot als wij het bewijs hebben ontvangen en dan doen onze betrokken diensten het nodige.

Mvg,

Wouter
Mijn collega is blijkbaar vergeten de domiciliëring te annuleren, onze excuses hiervoor. De aanrekening die niet correct zou zijn zal achteraf verrekend worden, maar ik heb geen inzage meer in het dossier. Grt, HeidiEAan excuses heb ik niet veel na al hetgeen dat ik al meegemaakt heb met Proximus. Kan je collega het geld terugstorten? of wat gaat Proximus nu al met mijn centen doen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Hilde,

Vermits uw dossier via de ombudsman lopende is zal hij je verder op de hoogte houden.

Als er een rechtzetting opgemaakt wordt voor de factuur zal deze natuurlijk teruggestort worden op uw rekening.

Met vriendelijke groeten

Koen
Wanneer kan ik die rechtzetting verwachten? Wat als je collega, dit vergeet? Geduld van de klant wordt toch wel zeker geapprecieerd door Proximus? Per slot van rekening de klant moet er dus altijd voor opdraaien?
Reputatie 7
Badge +3
We zullen dit zeker niet vergeten. De Ombudsman zal je verder informeren. Grt, HeidiE
Weer een bedrag van 299.84 via domiciliëring van mijn rekening verdwenen in de pocket van Proximus op 15 maart 2017 ondanks een rechtzetting van 401.87 euro bekomen op 1 maart. Na telefonisch contact met de facturatie geven ze me de info dat ze dit bedrag storten op mijn rekening als ze het bedrag op hun rekening ontvangen hebben. Dus in het totaal ben ik 248.63 euro en 299.84 euro kwijt terwijl ik eigenlijk per maand een bedrag moet betalen van 88 euro per maand als mijn all-in pakket volledig wordt aangerekend. Tv,
Is de particuliere klant telkens de dupe van fouten, gemaakt door Proximusmedewerkers? En geduld wordt nog eens beloond zeker om je eigen zuurverdiende centen terug in je bezit te hebben?
Reputatie 6
Badge +2
Weer een bedrag van 299.84 via domiciliëring van mijn rekening verdwenen in de pocket van Proximus op 15 maart 2017 ondanks een rechtzetting van 401.87 euro bekomen op 1 maart. Na telefonisch contact met de facturatie geven ze me de info dat ze dit bedrag storten op mijn rekening als ze het bedrag op hun rekening ontvangen hebben. Dus in het totaal ben ik 248.63 euro en 299.84 euro kwijt terwijl ik eigenlijk per maand een bedrag moet betalen van 88 euro per maand als mijn all-in pakket volledig wordt aangerekend. Tv,
Is de particuliere klant telkens de dupe van fouten, gemaakt door Proximusmedewerkers? En geduld wordt nog eens beloond zeker om je eigen zuurverdiende centen terug in je bezit te hebben?

Zou je niet beter die domiciliëring niet laten blokkeren, dat kan je normaal gezien via uw PC banking doen.
Zo zal er zeker niks meer afgehouden worden van uw zichtrekening.
voor die smart tv was de domiciliëring een voorwaarde

Reageer