Factuur voor abonnement - afgesloten lijn

  • 20 May 2017
  • 1 reactie
  • 189 Bekeken

Onlangs mijn rechtstreekse lijn van Proximus laten afsluiten. Alles leek vlot te verlopen. Een vriendelijke brief bedankte mij, op zich niet onbegrijpelijk aangezien ik jaren lang een trouwe klant was. Er waren ook instructies hoe ik de b-box modem kon terugbezorgen (wat ook werd opgevolgd zodat die mij alvast niet werd aangerekend). De opzegging van de vaste lijn werd effectief vanaf 30/03/2017.
Groot was mijn verbazing toen ik gisteren een factuur in de bus kreeg om nog een abonnement te betalen dat zou verbonden zijn aan een niet meer bestaande lijn. Bij het opzeggen van de producten van Proximus kreeg ik nl. niet als mogelijke optie om dergelijke abonnementen op te zeggen (zie mail onder). Het is ook een absurd fenomeen: waarom zou nog een abonnement lopen en op te zeggen zijn dat verbonden is aan een lijn die niet meer bestaat. De betrokken factuur (ref. 6735068292) zal uiteraard niet worden betaald, maar via dit Forum wil ik anderen waarschuwen voor dergelijke praktijken.
In geval Proximus hier toch nog moeilijk zou over doen is er gelukkig nog de ombudsman telecommunicatie. Eerder heb ik al kunnen ervaren dat het inschakelen van die instantie kafkaiaanse toestanden vlug kan ophelderen. Het zou wel jammer zijn om ze met zo iets te moeten belasten.


Chris
---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Proximus
Datum: 6 maart 2017 om 14:50
Onderwerp: Stopzetting contract
Klantennummer (zoals vermeld op uw Proximus factuur of aanrekening) : 1765154
(...)
Gelieve te verduidelijken welke produkten u wenst op te zeggen : Gelieve te verduidelijken welke produkten u wenst op te zeggen
Wenst u uw Internetabonnement op te zeggen ? : Ja
Telefoon-/lijnnummer van het Internetabonnement : xxxxxxxxx (CL: werd vermeld)
Telefoon-/lijnnummer van het Internetabonnement(2) :
Telefoon-/lijnnummer van het Internetabonnement(3) :
Wenst u uw TV abonnement op te zeggen ? : Neen
Wenst u uw GSM abonnement op te zeggen? : Neen
Wenst u uw vaste-lijnnummer op te zeggen? : Ja
Vaste-lijnnummer(1) dat u wenst op te zeggen : xxxxxxxxx (CL: werd vermeld)
Vaste-lijnnummer(2) dat u wenst op te zeggen :
Vaste-lijnnummer (3) dat u wenst op te zeggen :
Eventuele opmerkingen :
Datum waarop u de opzegging wenst : 30/03/2017

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Beste ChrisL,

Blijkbaar had men vergeten de formule Just National 120 op te zeggen.

Onze excuses hiervoor.

Ik heb de nodige rechtzetting gedaan via 6793331520, bedrag 5,70EUR.

Ik heb dit ook al gedaan voor de periode mei via 6793331609, bedrag 5,70EUR.

Ik heb juist de formule opgezegd.

Groetjes,

Joël

Reageer