Factuur is betaald maar Proximus beweert van niet

  • 23 August 2015
  • 16 reacties
  • 375 Bekeken

Heb 14/8 mijn factuur via mail gekregen en direct betaald maar nu een week later staat op de Proximus site dat ik nog steeds moet betalen terwijl ik eigenlijk al betaald heb. Rekeningnummer en mededeling klopt en op mijn bankafschrift staat ook dat ik betaald heb. Wat moet ik nu doen????
Help mij alstublieft????

16 reacties

Het vlugst wordt gereageerd via twitter maar het is nu zondag dus zal er misschien niet op gereageerd worden

Surf naar https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank

of eventueel via https://www.facebook.com/proximusBe" target="_blank











Anders kan je maandag eens de klantendienst bellen

op gratis nummer 0800 22 800






Klantendienst:

Maandag - Zaterdag: van 8 tot 22 u

Gsm verloren of gestolen? Bel ons en we blokkeren onmiddellijk uw kaart (24/7).



Nu kan je ook op 0800 22 800 bellen naar de technische dienst maar ik denk niet dat ze zo'n zaken zullen behandelen


Wil je de aandacht trekken naar je post hier, stuur dan een bericht ▬►http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank


NB: Het beste is volgens mij gewoon de klantendienst/facturatiedienst 0800 22 800 bellen en die brengen dat zeker in orde.
Reputatie 7
Badge +1
Het duurt soms wel even eer dat op de site is aangepast; een week is geen zeldzaamheid. Ik zou me daar geen zorgen over maken.


Bij mij staat er ook nog



  • Onmiddellijk te betalen
  • (Betalingstermijn verlopen op 20 augustus 2015)
  • Wordt automatisch betaald via domiciliëring
    [/list]
    en die is op 20/08 van mijn rekening gegaan. Dit blijf er nog zeker heel de komende week op staan.
Zeker dat er al een paar dagen verlopen tussen de dag dat je de overschrijving doet en het op Prox hun rekening komt!
Inderdaad Sinjoor zo vlug passen ze dit toch niet aan op MyProximus en eerlijk gezegd ik heb dit na al die jaren al nog nooit gecontroleerd op MyProximus, nadat ik mijn overschrijving gedaan heb. Ze sturen wel mijn factuur nog altijd op en domiciliëring daar ben ik totaal geen fan van, maar dat is dan weer een persoonlijke mening van mij en ieder doet daar uiteraard mee wat hij of zij het beste vindt.


Nu in ieder geval een bericht sturen via PX-Twitter of PX-Facebook heeft weinig zin want ze reageren vandaag blijkbaar toch nog niet tot nu toe!
Reputatie 7
Badge +1
Vroeger kon je die domiciliëring op eigen initiatief stoppen, maar sedert zowat een jaar kan dat niet meer zonder meer en zonder het erbij betrekken van de ontvangende partij. Je kunt nog wel een maximumbedrag instellen, en een opschorting aanvragen
Reputatie 6
Badge +2
Dat is raar, bij mij wordt dat vlug aangepast, als ik de factuur betaal is dat op My Proximus al de volgende dag aangepast, het te betalen bedrag staat dan op € 0,00.


Bij Telenet gaat dat niet zo vlug maar daar zijn zo vriendelijk om te melden dat het wel 5 werkdagen kan duren eer dat op Mijn Telenet aangepast is.
Je hebt dus bij Proximus duidelijk een voetje voor


Ofwel wil je Sandra schrik aanjagen lach
Reputatie 7
Badge +6
Maak je geen zorgen, Sandra, dat is normaal voor MyProximus, behalve voor Alexander dan ;-)). Ik heb me daar vroeger ook eens druk over gemaakt, heb dan een sorry gekregen van Prox, maar verder duurt het nog even lang voor het aangepast wordt.


Zelfs al je opbelt naar de facturatiedienst loop je het risico dat ze van toeten noch van blazen weten, tenzij je ze om de oren slaat met het medelingsnummer: als ze dat (willen) invoeren, zien ze eindelijk dat je betaald hebt.


Ik vind dat 'onmiddellijk te betalen' ook zeer klantonvriendelijk, maar ze stoten blijkbaar liever alle klanten die onmiddellijk of via domiciliëring betalen, tegen het hoofd, dan die paar niet te 'bedreigen' die het uitstellen.


Als er op 31/8 of 1/9 nog geen aanpassing is gebeurd, dan is er pas reden tot 'paniek'knipoog


Ok bedankt voor jullie reacties
Zonder dank, nog een aangename zondagavond verder


Mvg, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Als je een domiciliëring hebt, moet je wel oppassen als er een klacht loopt over de factuur of een van de elementen ervan. De domiciliëring wordt dan automatisch opgeschort en de betaling moet dan op eigen initiatief gebeuren. Ik heb dat eens voorgehad en toen hadden ze me nogal snal op een repairprofiel gezet. Met een telefoontje naar de helpdesk werd dit wel onmiddelljk terug opgeheven;
@ Sandra, is het ondertussen in orde gekomen!
Ja heb privé bericht gestuurd naar Proximus en Proximus heeft terug gestuurd dat mijn rekening correct betaald is en dat ik mij geen zorgen moest maken over de site want die wordt onregelmatig bijgewerkt
Dit is nog de gemakkelijkste manier een PB want je moet toch privé gegevens doorgeven, of waar je dit ook kan voor zo'n vragen, en ook met privé bericht voor je privé gegevens, is via Twitter, daar wordt ook zeer vlug gereageerd door de PX medewerkers.


In ieder geval fijn te horen dat het in orde is ja
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag 26/08 staat mijn factuur nog altijd onbetaald op My Proximus al is ze al van 20/08 per domiciliëring betaald. Maar dat is altijd al zo geweest hoor. Dat loopt altijd méér dan een week achter.
Ik ga het eens controleren deze keer of het ook zolang duurt bij mij, ik heb dit nog nooit gecheckt

Reageer