factuur: gratis installatie en toch plots 104.95 euro moeten betalen.


Vandaag mijn factuur van Belgacom internet+TV gekregen, en toch wel behoorlijk geschrokken.

Ten eerste begrijp ik al niet goed waarom ik om de 2 maand 108.42 euro moet betalen ipv gewoon zoals aangekondigd 54.21 euro per maand. Maar goed dit is het minste dat doe ik dan maar gewoon.

Heb dit pack sinds februari 2011, en nu krijg ik plots een factuur van 221.36 euro, waarvan 108.42 euro voor 2 maanden abonnement en 104.95 "eenmalige kosten". Ik zie hier op mijn factuur vanalles staan zoals ethernet adapter aankoop enz, terwijl de installatie zogezegd "volledig" gratis zou moeten geweest zijn en ik op geen enkel moment op voorhand op de hoogte werd gebracht van het feit dat er plots na 3 maand alsnog installatiekosten van meer dan 100 euro zouden moeen worden betaald. Heb geen probleem met betalen voor diensten die ik gebruik maar ik voel mij toch bedrogen. Als je een gratis installatie en activatie aanbiedt en beweert dat er enkel abonnementskosten moeten worden betaald, zou het toch echt niet mogen kunnen dat er plots toch vanalles wordt aangerekend voor een niet onaardig bedrag. Dit soort verrassingen zijn de reden waarom ik van Telenet naar Belgacom was overgestapt omdat ik dacht dat Belgacom correcter was.

wou dit toch even melden.

Yasmin, nr 609356948

10 reacties

plc adapters behoort natuurlijk niet tot een standaard installatie, dus da's wel logisch dat je die moet betalen. jammer dat je niet geinformeerd bentop voorhand

mvg
ik weet niet eens wat plc adapters zijn, en zou dus ook niet weten waarom ik die nodig zou hebben (dus waarom een standaard installatie niet voldoende was) ;)
ik heb natuurlijk geen zicht op jouw installatie en wat je uiteindelijk gekregen hebt. maar blijkbaar staat er een ethernet adapter op factuur en heb je die niet in gebruik?

maar mijn persoonlijke ervaring is, als er iets onterecht gefactuurd werd contact nemen met de klantendienst en er worden instant credit nota's aangemaakt. ofwel regel je het hier met Eva

mvg
Heb ook zonet een faktuur gekregen, Belgacom stelde mij zelf voor om al de diensten die ik had (BTV, Telefoon en internet favorite) in één pack te steken, het zou goedkoper zijn in vergelijking met wat ik had! op de faktuur vandaag €50 activatiekosten, mijn haar rijst ten berge bij deze praktijken, wij zijn de melkkoeien van de telekombedrijven, zal deze namiddag een bellen, indien geen oplossing, bye beye Belgacom!
Reputatie 7
Badge +1
Yasmin, eerst een vraag: staat je decoder vér van je modem ? m.a.w.ws het moeilijk om een directe ethernet kabel te trekken zonder kap of breekwerk ?

In dat geval zijn PLC-adapters (via stroomnet) of Ruckus (volledig draadloze) adapters aangewezen, en die zijn niet gratis natuurlijk..ik weet ook niet hoeveel ze je hiervoor aangerekend hebben; is die 104.95€ "eenmalige kosten" duidelijk gespecifiëerd ?

Hier is de lijst van apparatuur:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_equip

En wat die tweemaandelijkse betaling betreft, die kun je aanpassen in de E-services/mijn laatste factuur/(mijn factuur online)/mijn groene f@ctuur/

en als dat niet lukt kan je nog altijd met de klantendienst bellen.
Beste Yasmin,

Uit nazicht van de factuur blijkt er 30 EUR teveel aangerekend aan installatiekosten, hiervoor is een creditnota opgemaakt. Een bevestiging van deze rechtzetting volgt per post.

De aankoop van de Devolo is het draadloze systeem dat door de technieker is geplaatst. Dit is niet standaard in de gratis installatie inbegrepen.

De standaardfacturatie is 2-maandelijks. Aanpassen naar maandelijkse facturen is geen probleem, zoals Sinjoor 71 al aangegeven heeft.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 6
Badge +3
Haddock schreef:




Heb ook zonet een faktuur gekregen, Belgacom stelde mij zelf voor om al de diensten die ik had (BTV, Telefoon en internet favorite) in één pack te steken, het zou goedkoper zijn in vergelijking met wat ik had! op de faktuur vandaag €50 activatiekosten, mijn haar rijst ten berge bij deze praktijken, wij zijn de melkkoeien van de telekombedrijven, zal deze namiddag een bellen, indien geen oplossing, bye beye Belgacom!

Een activatiekost bij de concurrent is ook 50 Euro..

Volgens mij is er op heden een actie van gratis activatie, bel dus eens naar 0800-22800 en vraag beleefd om de activatiekost te schrappen.

Maandag tot vrijdag: van 8 tot 18.30 uur



beste Eva,

bedankt voor de rechtzetting, heb mij ondertussen ook geïnformeerd over die adapters en dit begrijp ik ondertussen.

mvg
Heb deze week gebeld naar de facturatie en daar met een bergripvolle medewerkster gesproken.

De €50 moet ik niet betalen omdat de operatrice mij niet had ingelicht over de activatiekosten.

Als het goed is zeggen we het ook:D
da's twee keer goed nieuws. bedankt voor de meldingen, het goede mag ook eens geschreven worden inderdaad

mvg,

Reageer