factuur deurwaarder betwist, maar geen antwoord

  • 6 July 2012
  • 3 reacties
  • 255 Bekeken

Een tijd geleden krijgen wij een brief van een deurwaarder ivm een openstaand bedrag van Belgacom.

Dit terwijl wij reeds meer dan een half jaar verhuisd zijn, en geen klant meer zijn bij Belgacom. Wij hebben ook nooit de betwiste factuur mogen ontvangen.

Na meermaalse pogingen om telefonisch contact te krijgen met het deurwaarderkantoor, hebben wij een mail gestuurd, waar geen reactie op kwam, meerdere "reminders" later hebben we nog steeds geen reactie mogen ontvangen.

Ook na het meerdere keren contact op nemen met de klantendienst, krijgen wij steeds hetzelfde antwoord...zijnde...dat zodra het dossier bij de deurwaarder terecht komt, Belgacom zelf hier niets meer aan kan wijzigen.

Wat nu?

Wij hebben echt geen zin om binnenkort een bezoek van die deurwaarder te ontvangen, terwijl wij wel in ons recht zijn.

3 reacties

Reputatie 2
Badge
Een aangetekend schrijven sturen met ontvangsbevestiging naar het deurwaarderskantoor.
Beste Jill,

Als het dossier aan de deurwaarder overgemaakt is dan staat deze in voor de volledige opvolging. Tijdens kantooruren zijn de deurwaarders bereikbaar. Toch even blijven proberen tot u contact krijgt.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 2
Badge
Je kan eventueel naar de rechtbank gaan (vredegerecht) en het "op de rol" laten zetten. Dit kost u 34 eur en de deurwaarder of Belgacom is verplicht om aanwezig te zijn.

Oproeping gebeurt meestal binnen de 3 weken.

Indien je goede argumenten hebt kan zowel de BGC factuur als de kosten van de deurwaarder wegvallen en zelf de gemaakte gerechtskosten (34 eur) recupereren.

Hiervoor dien je geen advocaat onder de arm te nemen.

Reageer