Facebook problemen


Al enkel dagen kan ik plots tijdelijk niet aanloggen . Vandaag helemaal niet . Weet iemand wat er gaande is ?

45 reacties

En na eens goed nagedacht te hebben (ja dat moet een mens soms eens doen ipv van alleen maar te googelen;-),

eigenlijk niet zo verwonderlijk want dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met hun dns servers en dat kan je af en toe vaststellen als bv. hun skynet webmail of bv ook hun sms online raadpleegt, (andere latop bij mij staat ingesteld met andere DNS server, waar het dan inderdaad ook werkt), al heb ik het nu met Facebook nog niet voorgehad.


Maar inderdaad het is meer dan duidelijk en je kan het zelf op sociale media lezen dat iedereen het bijna weet maar Prox wil het maar niet gezegd krijgen!
Badge +4
Beste,


Ook hier al paar keer vandaag dat er geen enkele webpagina wilde inladen, DNS veranderd naar google dns en alle wepaginas die openstonden waren plots allemaal zichtbaar!


Dus toch wel een duidelijk probleem met de Poximus DNS server die nog steeds niet opgelost is...
Het staat hier al op het forum van Proximus ;-)
Ja met de DNS instellingen aangepast kan ik ook perfect op facebook. Misschien zou proximus die tijdelijke oplossing beter ergens posten.



Groeten

Anseric
Ik ben nu wel een beetje aan het liegen, want ik heb FB de twee laatste dagen wel veel gebruikt, gewoon om te testen of het bij mij goed werkt of niet, naar aanleiding van die probleemmeldingen.
Het voornaamste blijft nog altijd dat het probleem zo vlug mogelijk opgelost wordt, aan wie het ook liegt,

ik ben nu wel bij de gelukkigen zonder FB problemen en daarom zal hier de wet van Murphy van toepassing zijn,

aangezien ik Facebook toch nooit zelf gebruik ;-)
anseric .
  • oWe ontvingen inderdaad berichten dat er afgelopen dagen problemen waren om Facebook te bereiken. We hebben al verschillende testen gedaan om na te gaan of de oorzaak bij ons ligt. Op dit moment lijkt het er niet op dat dit het geval is, maar we houden de situatie nauwlettend in de gaten.wordt verder onderzocht.
mvg sb
@elsa: er zijn ook meldingen van Mobistar klanten met problemen toegang FB.
We houden het in ieder geval in de gaten en een ticket werd nogmaals gecreeerd wegens de vele meldingen.
mvg sabine
@albert: officiele communicatie dat we nu kregen:
  • oWe ontvingen inderdaad berichten dat er afgelopen dagen problemen waren om Facebook te bereiken. We hebben al verschillende testen gedaan om na te gaan of de oorzaak bij ons ligt. Op dit moment lijkt het er niet op dat dit het geval is, maar we houden de situatie nauwlettend in de gaten.
  • Wordt verder onderzocht........
melding van Facebook:
26 mei: Storing bij Facebook
Er is vanaf 17:50 een storing bij Facebook
Ontslag is misschien een beetje te veel van het goede, maar het zou in ieder geval een mooi gebaar zijn, mocht er wel een soort van vergoeding of iets dergelijks komt aangezien het probleem wel degelijk bij proximus ligt (telenet klanten ondervinden namelijk helemaal geen last)
Heb zopas contact gehad met een Proximus medewerker , hij bevestigde dat het probleem bij Proximus ligt . Serverproblmenen en daardoor kan het grote aantal fb klanten niet verwerkt worden . Dit is nu al 3 dagen bezig en als CEO met een wedde van meer dan 2.500.000 euro zou ik nu ontslag nemen .
Dergelijk probleem dat reeds meer dan een jaar geleden ook voorgevallen is lag toch ook bij Facebook ergens iets met servers die voor een groot deel o.a Belgie bedienen was toen de uitleg !
Bedankt Sabine,


Dat is inderdaad het zelfde dat dat ik opgestoken heb van een TN klant die ook de bevestiging gekregen heeft dat het bij Facebook zelf zit.


Mvg,


Elsa
@Onze Medewerkes



Als enkel facebook niet werkt denken mensen snel dat het probleem bij de site ligt.

Een officiële reactie van Proximus en/of Facebook zou al fijn zijn



Groeten

Anseric
@lesa:
26 mei: Storing bij Facebook Er is vanaf 17:50 een storing bij Facebook. Heb je er ook last van? Laat dan hieronder een reactie achter.
https://allestoringen.be/problemen/facebook
we maakten een ticket op voor onderzoel proximus kant:
werd hierin ons ok bevestigd : probleem aan kant van Facebook
mvg sabine
Maar waren ze dan niet bezig met onderhoudswerkzaamheden want er wordt van alles vertelt als je eens serieus begint te zoeken op internet.


Of is dat verouderde data want, spijtig genoeg staat niet overal een datum bij van wanneer ze over iets bezig zijn !
Badge +4

Cache en cookies verwijderd maar je kan nog niet inloggen?



Is je Facebook-profiel na een paar dagen nog niet beschikbaar maar je hebt wel bovenstaande stappen uitgevoerd? Stuur dan een e-mail naar info@facebook.com, appeals@facebook.com of disabled@facebook.com en leg in je mail het probleem uit.

Facebook zal er dan naar kijken en het probleem voor je oplossen (alleen dit doen ze pas nadat je een paar dagen geen toegang hebt, want als ze met onderhoud bezig zijn moeten je gewoon even geduld hebben).

Het enige wat hij kan proberen is van de desbetreffende browser de tijdelijke bestanden legen en desnoods ook eens de cookies, normaal zou dit weer moeten werken.



Er zijn er enkelen die mij gemeld hebben dat dit niet helpt !!

http://www.lesoir.be/888335/article/economie/vie-du-net/2015-05-25/facebook-nouveau-en-panne-en-belgique" rel="nofollow" target="_blank



Pas de panique, vous êtes toujours sur lesoir.be, mais la page que vous cherchez n'existe pas, ou plus !
Wat ik dan wel raar vind is dat iedereen het dan niet voor heeft die Proximus DNS gebruikt !


En dan nog iets ik heb ergens op Facebook gelezen dat iemand die TN heeft als Internet provider het ook voor heeft !


In ieder geval ik werk met Prox DNS en heb nog tot nu toe geen problemen ondervonden.
Veranderen van de DNS verhelpt het probleem.

Hier nog een artikel.

http://www.lesoir.be/888335/article/economie/vie-du-net/2015-05-25/facebook-nouveau-en-panne-en-belgique" target="_blank
Badge +4
Kijk naar mijn 2de post in begin van dit topic, daar zei ik




  • geplaatst gisteren door RedsFan .Comfort User
  • http://forum.proximus.be/comment/168788" title="Permalink
    [/list]




    Het enige wat hij kan proberen is van de desbetreffende browser de tijdelijke bestanden legen en desnoods ook eens de cookies, normaal zou dit weer moeten werken.


    PS: Als je niet weet hoe het moet kan je altijd Ccleaner gebruiken


    --------------------------------------------------------------


    Moest het echt een DNS probleem zijn zouden veel andere mensen er ook niet op kunnen, want we hebben allemaal dezelfde DNS van proximus.



aanvullend :
Ik kan al dagen niet inloggen en krijg steeds de “Account tijdelijk niet beschikbaar” meldingHeel soms komt het voor dat iemand na een paar dagen nog niet kan
inloggen en al zijn/haar vrienden in de zelfde regio (bijvoorbeeld op
kantoor of in de zelfde stad) wel gewoon bij hun Facebook-profiel
kunnen. Dit kan duiden op een probleem met wat je webbrowser heeft
opgeslagen van Facebook en de updates die zijn doorgevoerd. Browsers
slaan namelijk veel afbeeldingen en informatie van websites op
(bijvoorbeeld of je bent ingelogd of niet of afbeeldingen zoals foto’s
en logo’s) om de betreffende website sneller te laden als je de website
weer bezoekt. Uiteraard erg handig, maar in een enkel geval wil dit wel
eens voor problemen zorgen als de website wordt aangepast.

Het leeg maken van het cachegeheugen en cookies in je browser zorgt
ervoor dat je met een helemaal “schone” browser de website opent
waardoor eventuele problemen met eerder opgeslagen informatie verholpen
zijn.
Leegmaken van je cacheMischien klikt het allemaal redelijk technisch, maar gelukkig is het
leegmaken van de cache van je browser helemaal niet moeilijk.

Hieronder vind je in het kort per browser hoe je de cache leegmaakt. Is
het nog niet helemaal duidelijk of kan je het niet vinden, zoek dan even
op Google naar: cache leegmaken (bijvoorbeeld: cache leegmaken internet explorer 7)
  • Internet Explorer (PC) > Tools > Internet Options > General > [Delete Files]
  • Mozilla Firefox (PC) > Tools > Options > Privacy > Cache [Clear]
  • Mozilla Firefox (Mac) > Firefox > Preferences > Privacy > Cache [Clear]
  • Mozilla Firefox 2 (Mac) > Firefox > Preferences > Advanced> Network > Cache [Clear now]
  • Safari > Safari > Empty Cache

Cache en cookies verwijderd maar je kan nog niet inloggen?

Is je Facebook-profiel na een paar dagen nog niet beschikbaar maar je
hebt wel bovenstaande stappen uitgevoerd? Stuur dan een e-mail naar info@facebook.com, appeals@facebook.com of disabled@facebook.com en leg in je mail het probleem uit.

Facebook zal er dan naar kijken en het probleem voor je oplossen (alleen
dit doen ze pas nadat je een paar dagen geen toegang hebt, want als ze
met onderhoud bezig zijn moeten je gewoon even geduld hebben).
ter info : Google DNS Server
Maar de reden wordt er niet vermeld !

Reageer