Beantwoord

Extreem trage down- en uploadsnelheden

  • 19 January 2016
  • 5 reacties
  • 373 Bekeken

Goeiedag,

Wij hebben hier thuis een max downloadsnelheid zowel op de kabel als op het wifi netwerk van 750kb/s en een uploadsnelheid van 50kb/s....Dit is wel al enkele jaren zo, maar het is pas sinds kort dat het echt storend is geworden. Als ik het goed kan zien hebben wij een DSL verbinding, en betalen we maandelijks meer dan genoeg om slechts deze snelheden te hebben. Vanaf dat iemand anders in het huis iets doet zoals youtube filmpjes kijken en dergelijke kan men al niets meer doen, omdat het direct al de bandbreedte inneemt.
Als onze digibox aanstaat dan wordt de snelheid meteen gehalveerd (naar 350 kb/s) omdat de digibox draadloos is verbonden met de router.
We hebben ook vaste lijn.

Zou ik beter de tech support bellen, of denkt iemand hier een oplossing voor te weten?
(Ik heb wel wat kennis over computers en netwerken)

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Elsa 19 January 2016, 19:15

Bekijk origineel

5 reacties

wat krijg je als snelheidstest hier => klik hier daaruit kan je zien of je vdsl hebt of niet
Details over de snelheid van je internetabonnement
Je telefoonnummer 03XXXXXXX
Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 7,5 Mbps download - 495 Kbps upload
Min.: 7,5 Mbps download - 495 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 7,5 Mbps download - 495 Kbps upload
Min.: 7,5 Mbps download - 495 Kbps upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.
De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring.
Je staat nog op een trage ADSL en als je wilt weten of je kunt migreren naar VDSL of binnenkort beschikbaar zal worden,
kan je ook eens bellen naar de helpdesk zodat ze dit kunnen nagaan 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of anders hier wachten tot een medewerker dit leest en het voor u wilt uitzoeken.
Je staat nog op een trage ADSL en als je wilt weten of je kunt migreren naar VDSL of binnenkort beschikbaar zal worden,
kan je ook eens bellen naar de helpdesk zodat ze dit kunnen nagaan 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of anders hier wachten tot een medewerker dit leest en het voor u wilt uitzoeken.


Hartelijk dank. Ik zal nog even wachten en anders volgende week eens bellen.
Bedankt 🙂
Reputatie 5
Badge +1
Meir, en als je zoals ik al tien jaar op ADSL staat en je belt en ze zeggen dan 'geen datum voorhanden', dan kan je fluiten naar je VDSL en blijft het gewoonweg:
"Als ik het goed kan zien hebben wij een DSL verbinding, en betalen we maandelijks meer dan genoeg om slechts deze snelheden te hebben."

Inderdaad, als je niet op de befaamde Mantra-lijst staat bij Proximus van cabines die voorzien zijn om om te schakelen naar VDSL, mag je gewoon blijven betalen zonder ooit garantie op sneller internet (of toch zeker niet voor 2020). En wie maakt die lijst? Tja, blijkbaar een of ander aapje opgesteld in een zwarte doos want de persoon die dat beslist, blijkt onvindbaar en onbereikbaar in de Proximus-gebouwen.. Veel suc6 en ik hoop dat jij wel op die lijst staat, want bij mij zeggen ze simpelweg: niet mogelijk voor jouw €63,95/maand... Voor 2500frank/maand krijg je nog technologie uit de tijd dat de Euro niet bestond! Van een groot telecombedrijf komt dat dan...

Om mijn (hopeloos) geval eens te lezen als je de slaap niet kan vatten: https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/zijn-2016-zitten-steeds-op-adsl-wanneer-o-wanneer-geraakt-opgelost-33288

Reageer