Extreem hoge factuur (€4.003,96)

  • 23 October 2017
  • 2 reacties
  • 724 Bekeken

Zojuist factuur ontvangen van €4.003, dit omdat ik door zwitserland naar italië gereden ben, buiten een sms dat het mobiel verbruik opgebruikt was buiten bundel (meer dan €60), heb ik hiervan niets vernomen.
Deze sms is aangekomen toen ik reeds in Italië was, dus toen ik zwitserland al door was.
Er is allesinds €2560 ex btw aangerekend voor mobiel internet in TOP bestemmingen (hoe dien ik te weten wat een TOP bestemming is in eerste instantie?).
Zojuist telefonisch contact gehad hieromtrent, ik vraag of dit de normale gang van zaken is dat ik niet op de hoogte gesteld word van het feit dat ik €3943 boven mijn bundel zit?
Blijkbaar was dit een domme vraag want ik werd afgesnauwd dat ik goed genoeg moest weten dat zwitersland buiten de EU valt?
Uiteraard weet ik dit wel, maar als ik zou weten dat dit €2560 ex btw zou kosten had ik beter een privé jet naar italië genomen.
Ik heb de domiciliëring stopgezet totdat hier meer duidelijkheid over is allesinds, het telefonisch contact met de klantendienst over deze betwisting werd langs de kant van proximus stopgezet omdat deze discussie onnodig was werd verteld..?
Ik zal allesinds niet terugbellen naar de klantendienst om afgesnauwd te worden, indien ik vandaag geen duidelijkheid ontvang hieromtrent ga ik de factuur aangetekend betwisten.

2 reacties

Ik ben al geruime tijd proximusklant en van zo een omgang met klanten schrik ik toch even van. Als dit de norm is om met klanten om te gaan...

Leg misschien uit waarom en wat de alternatieve oplossingen zijn om dit bedrag te halveren of dergelijke ? Volgens mij valt er heus wel met de topicstarter op 1 of ander manier te praten. Zoiezo dat dit niet bewust gedaan is.


Anno 2017 is het toch mogelijk om met allerhande mogelijkheden een klant te verwittigen dat er een extreem hoog bedrag/verbruik geregistreerd word....

Misschien zelfs een verplicht telefoontje naar de klant dat er iets gaande is?

Maar om ineens zoiets te factureren, daar is niemand goed van. Hoe rijk of arm je bent....


Als de norm enkel geld pakken word... dan blijven de klanten niet kiezen voor proximus. Er zijn genoeg 4g alternatieven providers.
Reputatie 6
Badge +3
Tal van klantvriendelijke methodes om deze kosten te vermijden bijv. Autoblokkering als je 100€ boven budget komt buiten de EU.

Reageer